فایل word و قابل ویرایش است.
تعداد صفحات: 4
بخشی از متن:
گام اول:
تحلیل ویژگی های یادگیرنده
در کلاس من 40 دانش آموز پسر حضور دارند که در سال اول راهنمایی تحصیل می کنند. موضوع درس جدید «مشورت کردن» است. با بررسی کتاب های سال گذشته دریافتیم که دانش آموزان این کلاس، سال گذشته «پنجم ابتدایی» در درس تعلیمات مدنی، درباره ی شورا مطالبی آموخته اند. بنابراین کلیاتی از مطلب آموزشی مورد نظر فرا گرفته اند. دانش آموزان کلاس 12 تا 14 ساله هستند و طبق نظریه ی رشد شناختی پیاژه، در مرحله ی عملیات صوری قرار دارند. در این دوره، نوجوانان از وجود احتمالات متعدد آگاه می شوند، خود را در مقابل طیفی از انتخاب های متنوع می بینند و این امر باعث سرگردانی آن ها در تصمیم گیری می شود. آن ها ممکن است در انتخاب رشته ی تحصیلی، شغل و به طور کلی تنظیم و تدارک برنامه ی آینده ی زندگی، دستخوش دوگانگی شدیدی شوند. بنابراین محتوای درس جدید می تواند در حل این دوگانگی ها به آن ها کمک کند.
دیدگاه خود را ثبت کنید