فایل word و قابل ویرایش است.
تعداد صفحات: 4
بخشی از متن:
اگر چه دانش از طريق پردازش شناختي اطلاعات ساخته مي شود) ولي در اين بين نقشي که ساختار و ساختمان متن در نوع ارايه دانش ايفا مي کند نيز اثرات غير قابل انکاري دارد.
در " معرفت شناسي ساختار گرا " دانش را نه به مثابه اطلاعاتي که تنها از طريق جريان معلم - دانش آموز منتقل مي شود، بلکه به عنوان نتيجه درگيري فعالانه " آموزش گير" در درک و فهم اطلاعات در نظر مي گيريم (Khalifa: 1998).
محمد خليفه فرآيند ساخت دانش را به سه سطح " دانش اخباري"دانش ساختاري و " دانش عملياتي تقسيم مي کند. در اين تقسيم بندي پايين ترين سطح يعني " دانش اخباري "، به آگاهي از بعضي اشيا، وقايع يا ايده ها بر مي گردد و بالاترين سطح، يعني "دانش عملياتي " به توصيف استفاده و کاربرد دانش اخباري مي پردازد. در ديگر سو، دانش ساختاري، دانشي بينابيني است که انتقال دانش اخباري را به دانش عملياتي ارتباط ميدهد. اين دانش همچنين مي تواند به مثابه دانش چگونگي به هم مربوط ساختن مفاهيم در يک دامنه، ديده شود (Khalifa: 1998).
دیدگاه خود را ثبت کنید