فایل word و قابل ویرایش است.
تعداد صفحات: 8
بخشی از متن:
نگاهی کلی به کتاب
علت انتخاب عنوان کتاب: « اصول برنامه ریزی درسی »، با توجه به محتوای آن به درستی روشن نیست. اگر در اینجا کلمه اصول از اصل به معنای ریشه و اساس گرفته شده باشد، چند سؤال مطرح می شود:
1. آیا اصول با مبانی تعریف یکسانی دارد که در این کتاب این دو، معادل هم گرفته شده اند؟
2. به چه دلیل از بحث مبانی بلافاصله به بحث ارزشیابی و از آن به روش تحلیل محتوا انتقال یافته است؟
3. گاه در پایان هر قسمت از بحث، قواعدی برای عمل ذکر شده است که به نظر می رسد مراد از اصول همان بایدها و نبایدهایی است که باید افراد ( برنامه ریزان، معلمان و... ) آنها را در عرصه برنامه ریزی مورد استفاده قرار دهند.
4. در مجموع، با وجود نکات مثبت فراوانی که در کتاب موجود است، ساختار واحد و قابل دفاعی در کتاب مشاهده نمی شود.
5. ابتدا، مباحث روانی، فلسفی و اجتماعی و سپس بحث ارزشیابی مورد بررسی قرار می گیرد. ارزشیابی یکی از مراحل برنامه ریزی است؛ در حالی که مباحث قبل از آن به مبانی در ابعاد مختلف پرداخته است.
دیدگاه خود را ثبت کنید