فایل word و قابل ویرایش است.
تعداد صفحات: ۵۰
بخشی از متن:
چکیده
می دانیم که بعضی از کودکان سریعتر از کودکان دیگر می آموزند و نیز بعضی از آنان از دیگر همسالانشان در یادگیری کندترند و در نتیجه در تأمین نیازهای خویش و یا خواسته های دیگران از آنان دچار مشکلاتی می شوند.
کودکان دیر آموز گروهی از کودکان هستند که بهره هوشی معادل 70 تا 85 دارند و حدود 6/13 درصد کل جمعیت را تشکیل می دهند. این گروه از کودکان دارای هیچ گونه علامت جسمی یا ظاهری مشخصی نیستند و به جز در امور تحصیلی و فعالیتهای پیچیده ذهنی که ممکن است با شکست مواجه شوند در سایر امور زندگی می توانند مستقل عمل کرده و موفق شوند .
كودكان دير آموز نسبت به افراد عادي مقدار كمياز لحاظ رشد ذهني پايين است، اين گروه نسبت به گروههاي عقب مانده ذهني از نظر ذهني بالاتر ميباشد و بيشترين افراد گروه عقب مانده را در بر ميگيرند. زمان فيزيكي صرف شده از سوي اين كودكان كمتر از سايرين نيست، اما كوتاهتر از آن چيزي است كه براي توانايي يادگيري آنان مناسب باشد. اولين قدم در مورد كودكان دير آموز؛ بايد به دور از هر نگرش و تعصب منفي باشد، زيرا ديرآموزان متعلق به جامعه عادي هستند و استثنايي تلقي نمي شوند. اگر يك كودك دير آموز در نظام آموزشي تعليم درستي نبيند، با برچسب استثنايي وارد مراكز ويژه مي شود و نشانه ضعف در كارآمدي نظام آموزشي است. همچنين بايد خانوادههاي دانشآموز ديرآموز را اطلاع رساني كنيم تا به شناخت بيشتري در مورد شرايط فرزندشان و كمك به ايشان برسند.
دیدگاه خود را ثبت کنید