دانلود مقاله معرفي نظام آموزشي پژوهش محور با رويكرد كارآفرينانه Word
چكيده
یکی از مشکلات مهم در خصوص تشخیص هدف آموزش که مورد غفلت قرار گرفته، ارزش خروجی های بدست آمده از مدارس و دانشگاه هاست؛و اینکه چگونه دانش و نظم بدست آمده از آموزش، با چالش های زندگی جوانان و وضعیت کنونی جامعه مواجه می شود. تغییرات جهانی، همراه شدن این تغییرات با فناوری های اطلاعاتی و نیازهای جدید روزافزون جوامع، بالا رفتن انتظارات دانشجویان، پاسخ گویی و ابزارهای جدید ارائه مطالب آموزشی همگی چالش های کنونی هستند که نیاز به نوآوری در آموزش عالی را ایجاب می نمایند. از اين رو در اين نوشتار كوشش شده است با معرفي نظام آموزش پژوهش محوری همراه با تعیین پیشبرد اهداف برای هر دانش پژوه به عنوان نوآفرینی در اجرا و معرفي مزيت ها و ويژگي ها و فوايد اين نظام، به تفاوت ها و تمايزهاي آن با نظام آموزشي كنوني پرداخته شود. در ادامه بررسي مي توان، بخشي از اهداف نظام نامه آموزش پژوهش محور و ارائه پيشنهادهايي براي اثر بخش تر شدن دوره هاي آموزشي در كشور با رويكرد كارآفرينانه مبني بر نحوه استقرار نظام آموزشي فوق الذكر و گسترش و تعميم آن، عرضه كرد.
واژگان كليدي: نظام آموزشي، كارآفريني، آموزش كارآفرينانه، نظام آموزشي پژوهش محوری
دیدگاه خود را ثبت کنید