توضیحات محصول
فرمت فایلها Word
پکیج طلایی حاضر علاوه بر فایل کارنمای معلمی رشته ریاضی عبارت است از مجموعه نزدیک به ۳۰ عدد کارنما در رشته های مختلف در قالب ورد و قابل ویرایش که نمونه مشابهی در سایر سایت های فروشگاهی ندارد.
فهرست مطالب موجود در کارنمای معلمی رشته ریاضی
همکاران عزیز توجه داشته باشید : آنچه در فایل ارائه شده در فایل کارنمای معلمی رشته ریاضی وجود دارد عبارت است از :
- پیش گفتار
- چکیده
- فصل اول
- خانواده پایه گذار هویت برای یادگیری و ادامه تحصیل
- دوران تحصیل
- مقدمه
- هدف های کارنما
- سوالات کارنما
- روش پژوهش
- شرحی از چگونگی تحصیل
- مقطع ابتدایی
- مقطع راهنمایی ( متوسطه اول )
- مقطع دبیرستان
- مقطع پیش دانشگاهی
- تجارب دوران تحصیل ( قبل از دانشگاه)
- فصل دوم
- شرح تجارب تحصیلی در دوره آموزشی دانشگاه فرهنگیان
- انتظارات اولیه
- انتظارات از دانشگاه
- همچنین سایر انتظاراتی که از دانشگاه داشتم عبارت بودند از
- تجارب زیسته
- تحلیل از رخداد های واقع شده در فرآیند تحصیل
- تجارب معلمی در دانشگاه فرهنگیان
- روابط متقابل بین مدیر و سایر کارکنان
- بررسی روابط بین کارکنان مدرسه و خانواده ها
- بررسی روابط متقابل بین مدیر مدرسه و شاگردان
- برسی روابط متقابل بین شاگردان
- روابط متقابل بین معلمان
- برسی روابط متقابل بین معلمان و دانش آموزان
- نحوه برخورد مدیر با نقاط قوت و ضعف کارکنان
- نمره دهی انضباطی
- پیشنهادها
- علت بی رغبتی و بی حوصلگی دانشرآموزان به درس
- تصمیمات اتخاذ شده و اعمال به انجام رسیده
- دانش اندوزی
- مهارت آموزی
- تلاش و کوشش
- تحصیلات بالاتر
- آنچه شنیده شده-دانش ارایه شده
- آنچه پذیرفته است- دانش مورد قبول
- فصل سوم
- تشریح معلمی کردن خود در آینده
- چگونه معلمی کردن
- باور های یادگیری و آموزش
- اصول یا نطریه های مبنایی برای معلمی کردن
- وظایف معلم در قبال موفقیت دانش آموزان
- نحوه ارزیابی من از حرفه معلمی
- در آینده میخواهم معلمی باشم که
- اهداف من از انتخاب حرفه معلمی
- ویژگی های من برای معلم شدن
- وضع موجود معلمی
- معلم کارآمد کیست؟
- معلم واقعی کیست؟
- من به همه دانش آموزان عشق می ورزم
- من پاسخ همه سوالات را می دانم
- ویژگی های معلمان موفق و ناموفق
- نکات مهم در تدریس موفق معلمان و مربیان مدارس
- توصیه هایی برای داشتن یک تدریس موفق و رضایت بخش
- بنده علاوه بر آنچه گفته شد سعی دارم موارد زیر را سرلوحه کار خویش قرار خواهم داد
- اخلاق شایسته
- عدم استفاده از تنبیه بدنی
- مطالعه مداوم
- تدریس موثر
- باور های یادگیری و آموزش
- بر قراری ارتباط با دانش آموزان
- تدریس به زبان ساده
- تاثیر تشویق
- تاثیر استفاده از تکنولوژی
- نظریات تلفیقی
- اصول یا نظریه های مبنایی برای معلمی کردن
- آرمان های معلمی کردن
- الف – داشتن دانش آموزان شایسته
- ب- تعالی اخلاق
- ج- متخصص در کار معلمی
- د- ایده آل جامعه و آموزش و پرورش
- چالش های عمل معلمی در موقعیت های واقعی
- چگونگی مواجهه با چالش های معلمی در موقعیت عمل
- چالش های عمل معلمی در موقعیت های واقعی وچگونگی مواجهه با چالشها
- فصل چهارم
- تعهدات حرفه ای
- تعهدات حرفه ای دانشجو معلم
- من تعهد می دهم که …..
- تعهدات حرفه ای معلم
- تعهدات سازمانی دانشجو معلم
- حقوقی که دانشجویان از آن برخوردارند
- در مقابل دانشجو معلم نیز موظف است، به تکالیف و اصولی پایبند باشد
- نتیجه گیری
- پیشنهادات
- منابع
نزدیک به یک سوم جمعیت کشور ایران را دانش آموزان، معلمان و مدیران و کارکنان ستادی و غیر ستادی آموزش و پرورش تشکیل می دهند. چنین جمعیتی به عنوان نیروی انسانی فعال می تواند در جهت رشد و توسعه سیاسی، اجتماعی و اقتصادی و فرهنگی تاثیر گذار باشد. ولی برای رسیدن به این هدف، نیاز است که فرهنگ پژوهش، در بین جوانان و دانشجویان آینده ساز جامعه و چگونگی به کارگیری دانش های پژوهش محور و فناوری های نوین، نهادینه شود. کارنمای معلمی رشته ریاضی را می توان در کنار آموزش یکی از اهداف بسیار مهم آموزش و پرورش دانست که باید مورد توجه قرار گیرد. مدارس و معلمان در این میان دارای وظیفه بسیار مهم و حساسی هستند، زیرا می توانند علاوه بر فعالیت های تحقیقاتی روح و انگیزه تحقیق و روش های درست پژوهش را در ابتدا در دانش آموزان و سپس در جامعه توزیع نمایند.
اهمیت دادن به کارنمای معلمی رشته ریاضی در نظام آموزشی
کارنمای معلمی رشته ریاضی حلقه ی اتصال و انتقال آموخته های کلاس و مدرسه به فضای خارج و به عرصه زندگی است و کاربست علوم و فنون به حساب می آید. زیرا دانش آموزان آنچه را آموخته اند، درعمل می آزمایند، کاربرد آن را درک می کنند و به آن علاقه مند می شوند. به علاوه بخشی از اهداف پرورشی، که در مدرسه تحقق نیافته است، در فعالیت های تکمیل تحقیق مورد توجه قرار می گیرد. بنابراین، معلمان برای ارائه کارنمای معلمی رشته ریاضی، به علایق و توانایی های دانش آموزان توجه کنند و از این طریق، زمینه ی مشارکت آنان را فراهم آورند و برای کاربردی کردن مفاهیم ذهنی و نظری تلاش کنند. تحقیق دانش آموزی از جمله کارهایی است که اگر دانش آموز آن را با رغبت و علاقه و بدون تحمیل و اجبار و شیوه های مکانیکی انجام دهد و تحقیق نیز با توانایی های فردی اش تناسب داشته باشد، سبب افزایش مهارت های بنیادی او در زندگی فردی و اجتماعی می شود و استعدادهای بالقوه اش را شکوفا می سازد. پیوند مفاهیم مورد نظر معلمان در کارنمای معلمی رشته ریاضی با واقعیت های بیرونی و نیازهای فردی دانش آموزان، از طریق انجام دادن پژوهش حاصل می شود و یکی از مؤثرترین راههای تحقق اهداف یادگیری مطلوب و اثر بخش در دورههای متفاوت تحصیلی است.
...
بیشتر
تارا حقی
عالی عالی
دکتر سین
موفق باشید دوست عزیز