مهندسی ارزش رویکردی گروهی، سیستماتیک، کارکردگرا و دارای کاربردی حرفه ای است که برای ارزیابی و بهبود ارزش در یک محصول، طراحی یک وسیله، طراحی سیستم، اجرای پروژه های صنعتی و عمرانی و دیگر خدمات به کار گرفته می شود. مهندسی ارزش متدولوژی قدرتمندی است برای حل مسایل، کاهش هزینه ها و به طور همزمان، بهبود عملکرد و کیفیت. با شناسایی و ارتقای شاخصهای ارزش، مهندسی ارزش، رضایت مشتری را افزایش می دهد و به ارزش سرمایه گذاری میافزاید . این متدولوژی را که از راهبردهای موفق بلندمدت و تجاری است، می توان در تمام بخشهای تجاری یا اقتصادی، نظیر صنایع، دولت، ساخت و ساز و خدمات به کار گرفت.
مهندسی ارزش (VE) شیوه ای سازمان یافته و منظم که نظارت دارد بر آنالیز عملکرد سیستم ها، تجهیزات، تسهیلات، خدمات و ملزومات به منظور دستیابی به عملکرد اصلی آنها با کمترین هزینه و با بهترین کارایی، اطمینان، کیفیت و امنیت. انجمن مهندسی ارزش ژاپن، تعریف مهندسی ارزش را به این صورت ارائه داده است: روشی منظم برای آنالیز احتیاجات اصلی محصولات و خدمات با هدف دستیابی به عملکرد اصلی آنها با پایین ترین هزینه. اساسا مهندسی ارزش، پروسه ای است که از آنالیز عملکرد، کار تیمی و خلاقیت به منظور افزایش ارزش استفاده می کند. بنابراین مهندسی ارزش بعنوان روش حل مسئله ی مؤثری شناخته شده است.
Value Engineering (VE for short) is an organized/systematic approach directed at analyzing the function of systems, equipment, facilities, services, and supplies for the purpose of achieving their essential functions at the lowest life-cycle cost consistent with required performance, reliability, quality, and Safety (Sharma & Belokar, 2012). The Society of Japanese Value Engineering defines VE as “A systematic approach to analyzing functional requirements of products or services for the purposes of achieving the essential functions at the lowest total cost”. Value engineering is essentially a process which uses function analysis, team-work and creativity to improve value. Therefore, value Engineering is known as an effective problem solving technique.
•
Sanam Ziyaeidustan, 2017
6 برنامه ی کاری (Job Plan) مهندسی ارزش
A: فاز آشنایی
B: فاز اطلاعات
C: فاز اصلی
D: فاز خلاقیت
E: فاز ارزیابی
F: فاز توسعه
G: فاز ارائه
H : اجرا و پیگیری
این پاور پوینت یک مقاله کامل درخصوص مهندسی ارزشی می باشد و تمام مطالب دارای رنفرنس می باشد.
فرمت فایل دانلود: PowerPoint
تعداد صفحات :49
دیدگاه خود را ثبت کنید