دانلود پروژه بررسي ارتباطات درون شهري و ميزان رضايت مردم از عملكرد سازمان اتوبوسراني با فرمت ورد ودر 16 صفحه قابل ویرایش
فهرست مطالب
عنوان صفحه
مرحله اول: 1
1) مقدمه 1
2) جمع آوري داده ها 2
3) بررسي سئوالات مورد نظر 2
4) بخش نمودارها و جداول 7
5) منحني نرمال 8
6) بررسي مشكلات 19
7) نتيجه گيري كلي 20
پرسشنامه
قسمتی از متن پروژه بررسي ارتباطات درون شهري و ميزان رضايت مردم از عملكرد سازمان اتوبوسراني
مرحله اول
انتخاب موضوع : هدف از اين پروژه بررسي ارتباطات درون شهري و ميزان رضايت مردم از عملكرد سازمان اتوبوسراني مي باشد.
جامعه :سازمان اتوبوسرانی
نمونه : شهروندان ایستگاه ابوتوس
متغیر تصادفی: گروه سنی افراد مسن وجوان
نوع متغیر : کیفی اسمی
روش نمونه گیری : به صورت اعداد تصادفی ساده
روش جمع آوری داده ها : از طریق پرسشنامه کتبی
مرحله دوم
مقدمه:
براي يك فرد عادي كاملاً طبيعي است كه در مورد برخورداري از يك سازمان اتوبوسراني موفق و هماهنگ، سئوالاتي را در ذهن داشته باشد.
ما بطور كلي در چهار موضوع اصلي رفاه و آسايش شهروندان و هزينه بهره مندي از امكانات سازمان اتوبوسراني و پراكندگي مسيرهاي حمل و نقل و مدت زمان مفيد رفت و آمد تحقيقات گسترده اي در سطح شهر انجام داده ايم.
این تحقیق اتوبوسرانی در سال 1384 صورت گرفته است که اين پرونده با توزيع پرسشنامه در مكانهاي مختلف شهر آغاز گشت. در اين رابطه داده ها جمع آوري شده و مورد ارزشيابي و تجزيه و تحليل قرار گرفتند.در اين بررسي از محاسبات آماري، نمودارها و غيره استفاده شده است.
پروژه بررسي ارتباطات درون شهري و ميزان رضايت مردم از عملكرد سازمان اتوبوسراني
جمع آوري داده ها:
به دليل مشكلات زياد موجود براي جمع آوري داده ها در برخي از نواحي دوردست از مكانهاي پر ازدحام در شهر، جامعه آماري ما را تشكيل داده اند.
در اين تحقيق از ساير افراد مورد نظر در رده هاي سني مختلف براي جمع آوري اطلاعات و پاسخ دادن به پرسشنامه استفاده شده است. به رغم مشكلاتي كه براي جمع آوري داده ها موجود است از طريق پرسشنامه توانستيم اطلاعات مورد نياز را تهيه و تفسير نماييم.
بررسي سئوالات مورد نظر:
در انجام اين پروژه ما با استفاده از تحقيقات و كمك از نمونه ها و آمارگيري هاي مختلف سئوالات مختلفي را در زمينه هاي گوناگون راجع به سازمان اتوبوسراني ارائه داده ايم كه در اين سئوالات مردم نظر خود را بيان نموده اند.
محتواي برخي سئوالات به شرح زير است:
در اين سئوالات در رابطه با مسائل رفاهي و خدمات سازمان اتوبوسراني و ميزان رضايت مردم از عملكرد سازمان تحقيق بعمل آمده است.
- در رابطه با سكوت و نظافت و مسائل رفاهي درون اتوبوس مسائلي وجود دارد كه از آن جمله مي توان به مسائل زير اشاره كرد:
بعضي از افراد مسن از اين امور از قبيل مسائل رفاهي رضايت چنداني ندارند. آنها معتقدند، نوجوانان و افرادي با سن پايين كه ميل زيادي به تحرك و فعاليت دارند به اين قبيل مسائل توجه زيادي ندارند و مراعات حال ايشان را نمي كنند.
بيشتر افراد به طور كلي از نظافت اتوبوسها نسبت به چند سال اخير رضايت بيشتري دارند. زيرا اتوبوسهايي كه مدل آنها بالا مي باشد و زمان توليد و ساخت آنها بيشتر از چند سال نمي باشد بنابراين علاوه بر پاكيزگي اين اتوبوسها از نظر كيفيت و آسايش افراد نيز در سطح بالايي قرار دارند.
- از نظر بر خورد رانندگان با مسافرين بايد گفت بدليل اينكه رانندگان مدت زيادي را به رانندگي مي پردازند و روحيه مناسبي ندارند چندان با روي باز و رفتار مناسب با مردم برخورد نمي كنند البته در اين ميان رانندگاني نيز وجود دارند كه واقعاً به بهترين شيوه وظيفه خود را در مقابل مسافرين انجام مي دهند و آنها را نيز از خود ناراضي نمي گردانند.
پروژه بررسي ارتباطات درون شهري و ميزان رضايت مردم از عملكرد سازمان اتوبوسراني
- در مورد فاصله زماني رسيدن هر اتوبوس به مقصد اين نكته مشخص است كه با توجه به مقتضيات محدودي مورد نظر تعداد اتوبوسها مشخص شده و هر چه اين تعداد بيشتر باشد و فاصله مبدأ تا مقصد كمتر باشد، مدت زمان رسيدن اتوبوس كمتر خواهد بود.
برخي از مردم جامعه در مورد به موقع رسيدن به مقصد خود ابراز نارضايتي مي كنند. آنها اين مشكل را ناشي از عواملي چند مي دانند:
1) ازدحام و شلوغي خيابانها و مسير رفت و آمد آنها
2) توقف نكردن برخي از اتوبوسها در بعضي از ايستگاهها بدليل شلوغ بودن اتوبوس
3) زياد سوار شدن مردم و ازدحام آنها در وسط اتوبوس
- با توجه به داده هاي بدست آمده از طريق پرسشنامه ها مي توان دريافت كه مردم از نظر پراكندگي مسيرهاي حمل و نقل در سطح شهر تا حدودي رضايت كافي را دارند يعني تقريباً 40% اين پراكندگي مسيرها را در سطح متوسط دانسته و حدود 36% در سطح خوب و خيلي خوب دانسته و 23% نيز در سطح پايين و بد مي دانند. اما بايد توجه داشت كه در برخي از مناطق نميتوان مسيرها را به چند بخش تقسيم نموده و يا مسيرها را كوتاه كرد. زيرا در اين صورت ممكن است مشكلاتي از قبيل ازدحام و تراكم زياد در جايي بوجود آيد و برخي از مناطق از امكانات اتوبوسراني محروم گردند.
دیدگاه خود را ثبت کنید