گزارش کارورزی درس پژوهي رشته علوم تربیتی بصورت فایل word/ شامل 4 فصل
فصل 1.........................................................گزارش فیزیکی
فصل 2..........................................................گزارش اداری
فصل 3............................................................گزارش عاطفی
فصل 4..........................................................گزارش آموزشی
كارورزي به عنوان يك تجربه مهم در زندگي شخصي يك دانشجو معلم كه درآينده مي خواهد به عنوان معلم درجرگه عظيم فرهنگيان قرار بگيرد فرصت خوبي را براي تعميق تجربه ها و توسعه شايستگي هاي حرفه اي فراهم مي آورد .
فرآيند كارورزي كه ابتدا از مشاهده فيزيكي شروع و به مشاهدات تربيتي ،عاطفي و اداری آموزشگاه شروع شده و به درس پژوهي در سطح كلاس و مدرسه در جهت كسب مهار هاي يادگيري مادام العمر و قرار گرفتن در چرخه حرفه اي ختم مي شود .
فرصت هاي يادگيري بايد امكان تلفيق نظر و عمل را درموقعيت هاي واقعي براي يافتن راه حل هاي قابل دفاع تدارك ببيند .
دركارورزي دانشجويان ،دانشجو اين توانايي را كسب خواهد كرد كه موقعيت هاي واقعي و انطباق آن با يافته هاي نظري را تحليل و بررسي كند و مهارت هاي حرفه اي خود را گسترش دهد.
ازآنجا كه هدف ازاين مرحله كارورزي مشاهده فيزيكي و توصيف و تفسير مسائل فيزيكي مدارس هست .دراين گزارش به ارائه مطالبي پرداخته ايم كه از حضور بنده در مدرسه شهید ایت (1) به دست آمده است .
محيط فيزيكي يك مدرسه تاثير شگرفي بركيفيت ياددهي و يادگيري يك فضاي آموزشي رادارد .كل فضاي فيزيكي يك مكان آموزشي تاثير زيادي را درارسال يك پيام مثبت يا منفي يادگيري شده را دارد
.شرح وظایف مشاور در مدرسه:
ایجاد زمینه لازم برای بالا بردن سطح اگاهی های دانش اموزان به ویژگی ها و توانمندی های ومحدودیت های فردی-شناسایی دانش اموزان که دارای مشکل تحصیلی یا تربیتی و کوشش جهت رفع یا تقلیل مشکلات-برگزاری تست های مختلف از جمله تست های شخصیتی و هوشی و پیشرفت تحصیلی و تجزیه تحلیل ان ها-شناسایی دانش اموزان دارای استعداد ویژه و اعمال پیگیری های لازم-انجام مشاوره فردی و گروهی با دانش اموزان در امور تحصیلی و تربیتی و خانوادگی-همکاری با دبیران جهت برسی علایق و عملکرد دانش اموزان در نمرات درسی-اشنایی با بافت اجتماعی دانش اموزان و اولیا ان ها
دیدگاه خود را ثبت کنید