دانلود مقاله بررسی شرکت تویوتا با فرمت ورد ودر 66 صفحه قابل ویرایش
قسمتی از متن مقاله بررسی شرکت تویوتا
برای درک رویکرد فروش و بازاریابی تویوتا ابتدا باید راه یا شیوه تویوتا را توضیح دهیم. در آوریل ۲۰۰۱ تویوتا دستورالعملی با عنوان "شیوه تویوتا ۲۰۰۱" را تدوین کرد. سندی منحصربهفرد که به طور واضح، فرهنگ مدیریت، جایگاه و سیستم ارزش گذاری، و فلسفه ذاتی و موجود در راهنماهای عملیات تویوتا را بیان می کند. به طوریکه با استفاده ازین سند، هر هدفی در شرکت، قابل دستیابی خواهد بود.
این سند دارای 2 الزام است:
بهبود مداوم که به آن هوش یا اطلاعات کایزن میگویند
احترام به مردم
هر فصل این سند، قوانین اساسی را برحسب ۵ مفهوم کلیدی آموزش می دهد
چالش
کایزن (بهبود مداوم)
Genchi-Genbutsu (GG)
احترام
کار تیمی
حتی پیش از نوشتن و انتشار سند راه تویوتا ۲۰۰۱ ، این اصول همیشه در ذهن به عنوان چیزی که باید در میان کارگران تویوتا به اشتراک گذاشته شود وجود داشته است. این ذهنیت به بخشی از هویت کارکنان و بعنوان امضاء تویوتا تبدیل شده است. در حقیقت این اصول توسط کارکنان ارشد، هم به طور شفاهی و هم بطور عملی به کارگران جدید آموزش داده میشود. در صورتی که بطور ضمنی، دانشی مشترک، در کارگاهی برقرار باشد، نتیجه هم تجربی و هم مفهومی است. کارکنان شرکت، شیوه تویوتا را یاد میگیرند و متوجه میشوند که اولین روزحضور در شرکت و یا در تمام طول حضور آنها در شرکت، تویوتا به چه معنی است.
مقاله بررسی شرکت تویوتا
حال این سوال مطرح میشود که چرا این دانش ضمنی باید برای اشتراکگذاری نوشته میشد؟
با توجه به گستردگی و بزرگی زیاد شرکت تویوتا و داشتن بیش از ۲۰۰ هزار کارمند با عملیات گسترده در سراسر جهان ، نوشتن سندی برای انتقال دانش و استانداردهای گفته نشده است به کارگران بسیار مهم و اجتناب ناپذیر است . به همین دلیل این اصول میبایست به وضوح نوشته شده و برای رسیدن به مخاطبان گسترده تر در سراسر جهان انتشار یابد البته با استفاده از زبانهای مختلف آداب و رسوم و محیطهای منحصر به فرد در هر منطقه
و به همین دلیل "راه تویوتا ۲۰۰۱ " نیز باید به شیوه ای روشن و سازمان یافته منتشر شود. تجربه نیز نشان داده است که این اصول مستقل از فرهنگ و یا زبان هستند و اخلاق یک کارمند تویوتا را شکل میدهد در ادامه نشان خواهیم داد که چگونه روح تویوتا و فوت و فن مربوط به فروش و بازاریابی در شیوه تویوتا ۲۰۰۱ ریشه دارد.
دانش ضمنی تویوتا در سال ۲۰۰۱ در قالب قانونی مطرح شد همانطور که در بخش قبلی اشاره شد کایزن و احترام به مردم دو رکن اصلی هستند که راه تویوتا به آنها متکی است .
کایزن، نگرشی را توصیف میکند که در آن شما هرگز از شرایط فعلی راضی نیستید و به طور مداوم ایدههای نوآورانه را جهت دستیابی به ارزش افزوده بیشتر توسعه میدهید. از سوی دیگر احترام به مردم، پنج ذینفع اصلی شرکت را یعنی مشتریان، فروشندگان ،کارمندان، تامین کنندگان، جامعه محلی و سهامداران را در نظر گرفته و مورد توجه قرار می دهد. تویوتا و بسیاری از سازمانهای دیگر متوجه شدهاند که نقطه شروع و اولین قدم، کارکنان هستند. توسعه هر کارگر میتواند به طور مستقیم با عملکرد در ارتباط باشد و ضمنا هر گروه تحت تاثیر عملکرد شرکت می باشد.
انتظار می رود که هر کارمند تویوتا همیشه این دو مفهوم را به صورت همزمان در ذهن داشته باشد و اقدامات خود را بر اساس این اصول اتخاذ کند.
دیدگاه خود را ثبت کنید