دانلود مقاله مزيت رقابتی با فرمت ورد ودر 36 صفحه قابل ویرایش
قسمتی از متن مقاله مزيت رقابتی
ارتباط بین بازارهای هدف و اهداف رقیبان، سبب ایجاد یک مزيت رقابتی می شود. یک مزيت رقابتی، دستیابی به عملکرد عالی، از طریق دستیابی به بهترین مشتری ها یا به وسیله مدیریت دستیابی به پایین ترین هزینه است. برای دستیابی به موفقیت های بزرگ، فعالیت های تجاری نیازمند دستیابی به یک عملکرد شفاف در رقابت با دیگران، از نظر فاکتورهایی که برای مشتریان مهم هستند، است. بیشترین روش های موفقیت آمیز، براساس ترکیبی از سه نوع فایده که در اثر رقابت حاصل می شود، ایجاد شده اند.
Colgate Total، تمام تلاشش این است که برای آن دسته از مشتریان اصلیش که درباره افت محصولات، نگرانی دارند، بهترین باشد (بحث را ببینید).
مقاله مزيت رقابتی
مسیر دیگر برای دستیابی به یک مزيت رقابتی، دستیابی به یک نرخ پایین هزینه نسبت به رقبای دیگر است. پایین ترین هزینه را می توان، به صورت دستیابی به یک مزيت رقابتی با پایین ترین قیمت ها، یا به وسیله تولید محصولات استاندارد با قیمتی مشابه دیگر رقیبان و دستیابی به یک مزيت نهایی بالاتر نسبت به آنها، معنی کرد. دستیابی به تولیدات متفاوت، با موضع هزینه پایین، انطباق ندارد. به هر حال، تولیدات با کیفیت، کمتر از نظر کنترل کیفیت رد می شوند و هزینه های کم تعمیر آنها به واسطه دوره طولانی عمر مفید آنها، سبب می شود که هزینه های کل آنها بسیار کمتر از محصولات نامرغوب باشد. روش های دستیابی به یک مزيت رقابتی و منابع آن در فصل 19 انالیز شده اند.
آزمون یک استراتژی مرکزی موثر
شش آزمون از یک استراتژی مرکزی موثر در شکل 2.6 نشان داده شده اند. نخست، استراتژی باید، براساس یک تعریف شفاف از مشتریان هدف و نیازهای آنها شکل بگیرد. دوم، نیاز است که درک مناسبی از رقبا وجود داشته باشد، تا هسته اصلی استراتژی بر اسای دستیابی به یک مزيت قابتی پایه ریزی شود. سوم، استراتژی باید میزان ریسک قابل قبولی را هم در بر بگیرد. چالش یک رقیب قوی با یک مزيت رقابتی ضعیف، نمی تواند ریسک قابل قبولی را ایجاد کند. چهارم، استراتژی، از نظر منابع و سیستم مدیریتی قابل حمایت باشد. استراتژی باید توانایی های منابع و قابلیت های مدیریتی را با هم هماهنگ کند. پنجم، استراتژی مرکزی، باید از اهداف بازار و تولید، همانند بخشی از یک پروسه برنامه ریزی ایجاد شود. یک استراتژی (مانند توسعه زیاد) که از نظر منطق تجاری اهدافی را ایجاد می کند، که ممکن است اهممیت زیادی نداشته باشند. در نهایت، یک استراتژی باید پایداری درونی داشته باشد. عناصر باید خوب با هم ترکیب شوند تا یک سیستم با نتیجه مطلوب ایجاد شود.
دیدگاه خود را ثبت کنید