دانلود مقاله چهارچوب های ارزیابی مدیریت روابط با مشتری با فرمت ورد ودر 29 صفحه قابل ویرایش
قسمتی از متن مقاله چهارچوب های ارزیابی مدیریت روابط با مشتری
چکیده
ارزیابی مدیریت روابط با مشتری بواسطه وجود قوانین منظم و متمایز بسیار و نیز حضور در کلیه واحدهای تجاری در شرکت ها، از پیچیدگی های خاصی برخوردار است. شرکت ها از این ارزیابی ها برای مقاصد متعددی استفاده می کنند ، کانال های دیجیتال برای انجام ارزیابی های جدید و نیز گزینه های متعدد تولید و خدمت رسانی بکارگرفته می شوند، و شرکت های تجاری از منظر داخلی بواسطه ارتباطات ناهمگون و غالبا بواسطه سیستم های ناکارامد، منکسر می شوند. علیرغم این پیچیدگی ها، شرکت ها در حال اتخاذ سیستم ها و یا چارچوب های ارزیابی هستند که مورد پذیرش بازار باشند. گستره این چارچوب ها از استراتزیک گرفته و به عملیاتی ختم می گردند. چگونگی ایجاد و استفاده شرکت ها از این چارچوب ارزیابی سی ار ام بستگی به افق برنامه ریزی شده ای دارد که منظور نظر بوده، و نیز مستعد بودن بازار، اهداف و وضعیت استراتزیک کلی شرکت ها و اینکه تا چه اندازه مبنای سازمان و مشتری تحت تاثیر راه حل های ناشی از سی ار ام قرار گرفته، از اهمیت برخوردار خواهد بود. علاوه بر اين، اينكه چگونه دانش و معلومات مشتري شكل گرفته و مرد استفاده قرار گرفته، دائما از ديدگاههاي گوناگون مورد بحث و محاجه قرار گرفته است. اين تحقيق به مرور مسائل كليدي ارزيابي سي ار ام پرداخته و مشخصاتي را براي شرح و براورد چارچوب هاي ارزيابي سي ار ام ارائه كرده و رويكردهاي كاربردي متعددي را ارائه مي نمايد.
مقاله چهارچوب های ارزیابی مدیریت روابط با مشتری
مقدمه
يك كارورز سي ار ام در يك شركت بزرگ كالاهاي مصرفي يكبار بيان داشت در شركت او عده زيادي بر اين باورند كه سي ار ام مخفف غير قابل ارزيابي مي باشد. اين عبارت براي مدتها در ذهن من نهادينه شد. با توجه به اين حقيقت كه تجارت ها در طول زمان در خصوص ارزيابي بسياري از چيزها با هوشتر و كارامدتر شده اند، اين مسئله عجيب مي نمايد. چرا اين شركت كه از كاركنان نخبه اي برخوردار است بايد فكر كند كه سي آر ام و قابليت ارزيابي دو مقوله متباين از هم هستند؟ جواب اين سئوال ممكن است در اين حقيقت نهفته باشد كه شركت ها تازه در حال ارزيابي عميق و بسيط فعاليت مشتريان هستند. اجراي نرم افزارهاي سي ار ام مي تواند بسيار سريع باشد. هرچند يادگيري صحيح نحوه ارزيابي ان اندكي زمان بر خواهد بود. بسياري از تجارت ها راه حل هاي فناوري را با روندي سريعتر از آنچه ان فناوري ممكن است قادر باشد ارزش واقعي خود را اشكار نمايد، مورد استفاده قرار دادند.
با اينكه دليل چنين امري ممكن است بسيار متنوع باشد، با اين حال داشتن توانايي در ارزيابي صحيح فعاليت هاي مرتبط با مشتريان براي رسيدن به موفقيت در برنامه هاي سي ار ام از اهميتي بنيادين برخوردار است. براي پيچيده تر ساختن اين مطلب، همين بس كه ارزيابي مقولات مرتبط با مشتري يكي از چند وجهي ترين و متنوع ترين تلاش هاي مبتني بر ارزيابي هاي تجاري است كه تجارت ها مي توانند در ان ورود نمايند. اين حوزه مطالعاتي نسبتا جديد بوده و با مشخص شدن تمايزات بين كانال هاي اطلاعاتي ، دستخوش تغييرات اساسي شده است. امروزه تجار بيش از 25 سال گذشته از طريق كانال هاي اطلاعاتي با مشتريان خود تعامل مي كنند. فعاليت هاي بيشتري به سمت تعامل، كانال هاي واقعي اطلاعاتي ديجيتال رانده شده و امكانات بالقوه غير مترقبه اي را جهت مشاهده و ارزيابي مشتريان به شيوه اي نوين، در اختيار تجار قرار مي دهند. روش هاي سنتي كه ضمن ان تجارت ها منظم مي شدند،
مقاله چهارچوب های ارزیابی مدیریت روابط با مشتری
در كنار راههاي عملي و خطوط توليد محصولات، ممكن است براي استفاده تمام و كمال از موقعيت هاي بدست امده براي ارزيابي فعاليت هاي مشتريان، ناكافي به نظر ايد. بسياري از شركت ها در پي تغيير تمركز مركزي فعاليت هاي شركت بدور از محصولات و بر اساس مشتري مداري بوده و يا حداقل در پي يافتن روش هايي براي مديريت فعاليت هاي مرتبط با مشتري مي باشند. به منظور تاثير گذاري بر اين تغييرات، لازمست كه تجارت ها يك سيستم جديد و مدرن ارزيابي را ايجاد نمايند كه جايگزين سيستم قبلي شده و يا در كنار ان كه مبتني بر محصول مداري است، قرار گيرد.طراحي و مديريت اين سيستم هاي ارزيابي و فناوري هاي سي ار ام مستلزم ايجاد تركيبي جديد از وظايف و مهارت هاست كه بسياري از شركت ها هنوز امادگي پذيرش آن را ندارند. تغييرات با اگاهي ايجاد مي گردند. به منظور ايجاد اين مهارت هاي مبتني بر مشتري، شركت ها بايد روش هاي جديدي براي شناخت مشتريان ايجاد نمايند.
دیدگاه خود را ثبت کنید