دانلود پاورپوینت سيستم حسابداری صنعتی اموال با فرمت ppt ودر 24 اسلاید قابل ویرایش
قسمتی از متن پاورپوینت سيستم حسابداری صنعتی اموال
مقدمه :
در بسیاری از بنگاه های اقتصادی بزرگ ، واحدی مستقل در امور مالی وظیفه انجام عملیات حسابداری مرتبط با اموال ، ماشین آلات و تجهیزات را بر عهده می گیرد. این سیستم تحت عنوان حسابداری اموال نامیده میشود. این سیستم وظیفه دریافت ، نگهداری ، طبقه بندی و ارائه اطلاعات ریالی دارایی ها و استهلاک را تا زمان حذف و از رده خارج شدن آنها را بر عهده دارد.
در این سیستم رعایت قوانین مالیاتی ( طبق جداول استهلاک مصوب اداره مالیاتی ) از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
مهمترین وظایف سیستم حسابداری اموال عبارتند از :
1 . نگهداری اطلاعات مربوط به اقلام دارایی های ثابت از زمان ایجاد تا زمان حذف و پلاک کوبی دارایی های ثابت
2 . طبقه بندی اقلام خریداری شده یا ساخته شده
3 . انجام محاسبات استهلاک طبق استانداردهای حسابداری
4 . نگهداری اطلاعات تعمیرات دارایی های ثابت و نقل و انتقال دارایی ها
اطلاعات ورودی سیستم اموال
ا . اطلاعات خرید دارایی های ثابت
2 . اطلاعات اقلام مصرفی پروژهها
3 . اطلاعات تعمیرات و نگهداری اساسی داراییهای ثابت
4 . اطلاعات نقل و انتقال دارایی های ثابت بین مراکز هزینه ای و واحد های شرکت.
5 . اطلاعات نقل و انتقال دارایی های ثابت بین کارکنان
شرح گردش عملیات نظام محاسبه استهلاک
1-استخراج و دریافت اطلاعات مربوط به داراییهای ثابت استهلاک پذیر از سیستم مالی
2-استخراج و دریافت اطلاعات مربوط به نقل و انتقال استهلاک پذیر از واحدهای مختلف ( به دلیل اینکه باید استهلاک به حساب مناسبی اعم از هزینه درون یا محصول منتقل شود )
3-دریافت اطلاعات فروش و دارایی کنار گذاشته شده از واحدهای ذیربط و مدیریت.
4-ورود اطلاعات دریافتی در سیستم محاسبه استهلاک ( یا محاسبه دستی آن در شرکتهای بسیار کوچک ).
5-استخراج گزارش استهلاک داراییهای ثابت در پایان دوره ( دوره های زمانی مختلف معمولاً سالیانه و شش ماهه ) در دو نسخه
6-امضاء مسئول حسابداری اموال و مدیر مالی بر روی گزارش استهلاک
7-ارسال گزارش به واحد دفترداری و صدور سند
8-بایگانی یک نسخه از گزارش استهلاک بر حسب تاریخ
پاورپوینت سيستم حسابداری صنعتی اموال
(1دريافت چهار نسخه برگ مجوز خروج دارايي ثابت از شركت )يا تحويل جهت تكميل متقاضي(توسط اموال
(2كنترل برگ و اخذ دستور رييس اموال و ممهور نمودن برگ خروج به مهر اداره اموال.
(3بايگاني موقت يك نسخه برگ خروج به ترتيب تاريخ تا زمان برگشت دارايي به شركت.
(4ارائه سه نسخه از برگ خروج به نماينده واحد متقاضي.
(5اخذ امضاء مدير اداري بر روي نسخه برگ خروج توسط متقاضي.
(6ارسال برگه هاي خروج به انتظامات.
(7امضاء مسئول انتظامات و ممهور نمودن برگ خروج به مهر انتظامات
(8ارسال يك نسخه از برگ خروج مهر شدهبه اداره دفتر داري و صدور سند جهت ثبت اماني بر حسب مورد.
(10بايگاني موقت يك نسخه برگ خروج توسط انتظامات براي كنترل بيشتر)بايگاني به ترتيب تاريخ(. ارائه نسخه اول برگ خروج به متقاضي.
(11طي مراحل تعمير و اماني و...
(12عودت جنس توسط متقاضي به انتظامات شركت.
(13استخراج برگ خروج، از بايگاني موقت در انتظامات.
(14ممهور نمودن هر دو نسخه برگ خروج به مهر باطل شد.
(15ارسال يك نسخه از برگ خروج به دفتر داري و واحد صدور سند، جهت خروج از كالاي اماني.
(16عودت برگ خروج به متقاضي.
(17عودت جنس به واحد ذي ربط توسط متقاضي.
(18ارائه برگ خروج به اداره اموال.
(19استخراج برگ خروج از بايگاني موقت در اداره اموال.
(20كنترل دارايي برگشت شده.
(21بايگاني نسخ برگ خروج به ترتيب شماره، در اداره اموال.
دیدگاه خود را ثبت کنید