عنوان کتاب: Alibaba: The House That Jack Ma Built
by Duncan Clark
ناشر: Ecco
سال: 2016
زبان: انگلیسی
تعداد صفحه (نسخه چاپی - نسخه الکترونیکی): 114
شابک: 0062413406, 9780062413406
نوع فایل: pdf
حجم: 2.00 مگابایت
علیبابا نامی غیرعادی برای یک شرکت چینی است. مؤسس آن، «جکما»، معلم سابق زبان انگلیسی است که تبدیل شدن او بهیک غول شرکتی دور از ذهن بود. اما خانهای که جک ساخت، خانهای برای بزرگترین فروشگاه مجازی دنیاست که خیلی زود از نظر مقدار فروش کالا از «والمارت» پیشی گرفت.
علیبابا روش خرید چینیها را تغییر داده و دسترسی بهمحدوده و کیفیتی از محصولاتی را فراهم کرده که نسلهای قبلی فقط میتوانستند رؤیای آن را داشته باشند. علیبابا همانند آمازون در غرب، راحتی تحویل بهمنزل را برای میلیونها مصرفکننده بهارمغان آورده است.
بازار تجارت الکترونیکی چین تفاوتهای بسیاری با آمریکا و سایر کشورهای غربی دارد و میراث دههها برنامهریزی دولتی و مؤسسات دولتی همچنان نقش مهمی در آن بازی میکنند. علیبابا بررسی کرد و از ناکارآمدیهایی که آنها ایجاد کرده بودند نخست در تجارت الکترونیکی و سپس در رسانهها و تأمین بودجه استفاده کرد. دیدگاه او برای شرکت -یا تلاشهای بشردوستانه او- اکنون بهچالشهای بزرگ چین در اصلاح سلامت، آموزش و راهکار او برای محیطزیست گسترش یافته است. اما کسبوکار اصلی امروز علیبابا همچنان تجارت الکترونیکی است، بازاری که بهخلق آن کمک کرد و در حال حاضر بر آن حکمفرماست. آیا فضای بیشتری برای رشد دارد؟ رقبا منتظرند. همچنین با دقت دولت چین را زیر نظر دارند. از آنجایی که علیبابا نسبت بهشرکتهای خصوصی دیگر قدرت بیشتری در بازار دارد، آیا جک میتواند دولت را سمت خود نگه دارد؟
An engrossing, insider’s account of how a teacher built one of the world’s most valuable companies—rivaling Walmart & Amazon—and forever reshaped the global economy.In just a decade and half Jack Ma, a man from modest beginnings who started out as an English teacher, founded and built Alibaba into one of the world’s largest companies, an e-commerce empire on which hundreds of millions of Chinese consumers depend. Alibaba’s $25 billion IPO in 2014 was the largest global IPO ever. A Rockefeller of his age who is courted by CEOs and Presidents around the world, Jack is an icon for China’s booming private sector and the gatekeeper to hundreds of millions of middle class consumers.Duncan Clark first met Jack in 1999 in the small apartment where Jack founded Alibaba. Granted unprecedented access to a wealth of new material including exclusive interviews, Clark draws on his own experience as an early advisor to Alibaba and two decades in China chronicling the Internet’s impact on the country to create an authoritative, compelling narrative account of Alibaba’s rise.How did Jack overcome his humble origins and early failures to achieve massive success with Alibaba? How did he outsmart rival entrepreneurs from China and Silicon Valley? Can Alibaba maintain its 80% market share? As it forges ahead into finance and entertainment, are there limits to Alibaba’s ambitions? How does the Chinese government view its rise? Will Alibaba expand further overseas, including in the U.S.?Clark tells Alibaba’s tale in the context of China’s momentous economic and social changes, illuminating an unlikely corporate titan as never before.
دیدگاه خود را ثبت کنید