در طراحی ، اجرا و ارزیابی فعالیت های یادگیری این نکته مهم است که دانشجویان کارورزی با این حقیقت روبرو شوند که بسیاری از مسائل تعلیم و تربیت ، پیچیده و به هم پیوسته و وابسته به زمینه اند . از این رو فرصت های یادگیری تدارک دیده شده در کارورزی ، 2به دنبال آن است تا دانشجویان را در معرض دانش کاربردی که ترکیبی از انواع مختلف دانش بیانی ، رویه ای ، موقعیتی و فراشناختی است قرار دهد . آنچه مهم است این است که دانشجویان در فعالیت های یادگیری انتخاب شده ، درگیر شوند و در صورت لزوم مسائل مختلف آموزشی را از ابعاد مختلف و زوایای گوناگون ببیند و در تمرین معلمی ، ملزم شوند برای انجام هر گونه فعالیت یادگیری ، به تدوین برنامه ، مشخص کردن نحوه ی اجرای آن فعالیت و نیز ارزیابی آن بپردازند و باز اندیشی درباره فعالیت یادگیری ، علت موفقیت یا عدم موفقیت خود را بیابند و در صورت نیاز مجددا به تدوین ، اجرا و ارزیابی برنامه بپردازند . در اینجا نمونه هایی از فعالیت های یادگیری که در کلاس درس اجرا شده با تکیه بر مبانی نظری بیان شده است و مراحل اجرای طرح گام به گام مشخص شده و سپس هر یک از گامها ارزیابی شده است
مقدمه.......... 4
تبیین ارزشیابی از آموخته ها.....5
طراحی فعالیت برای ارزشیابی از آموخته ها....11
گام های اجرایی.........11
ارزیابی گامها..........14
مواد و منابع آموزشی........15
باز اندیشی.........16
تبیین مرور مباحث.....17
طراحی فعالیت برای مرور مباحث......20
گام های اجرایی.....20
ارزیابی گامها.....25
مواد و منابع آموزشی...25
باز اندیشی .26
تبیین درگیر نمودن شناختی دانش آموزان....27
طراحی فعالیت برای درگیرنمودن شناختی دانش آموزان....31
گام های اجرایی...31
ارزیابی گامها...33
مواد و منابع آموزشی...34
باز اندیشی ..35
تبیین تکلیف یادگیری..36
طراحی فعالیت برای تکلیف یادگیری44
گام های اجرایی....44
ارزیابی گامها..47
باز اندیشی ..45
منابع و ماخذ..50
دیدگاه خود را ثبت کنید