عنوان کتاب:Purple Cow
by Seth Godin
ناشر: Penguin Books
سال: 2004
زبان: انگلیسی
تعداد صفحه (نسخه چاپی - نسخه الکترونیکی): 160-160
شابک: 9780141016405, 014101640X, 159184021X, 97815918402
نوع فایل: PDF
حجم: 0.86 مگابایت
ست گادین در مورد گاو بنفش گاو بنفش اینگونه توضیح می دهد :” وقتی چند سال قبل به همراه خانواده ام در فرانسه مشغول رانندگی بودم، مجذوب صدها گاوی شدم که در مرتع زیبایی در کنار جاده می چریدند. از شیشه ی اتومبیل، به این منظره چشم دوخته ایم و از این که چه قدر همه چیز می تواند زیبا باشد، شگفت زده بودیم.
پس از بیست دقیقه، توجه مان را کم کم از آن ها برگرداندیم. گاو های جدید به طور کامل شبیه به گاوهای قبلی بودند و چیزی که تا پیش از این سرگرم کننده بود، حال دیگر عادی شده بود. بدتر از عادی، کسالت آور شده بود.
گاو ها پس از مدتی که می آن ها را می بینید، خسته کننده می شوند، خسته کننده می شوند. ممکن است گاو های بسیار خوب و جذابی باشند، گاو هایی خوش اخلاق و یا زیر تابش نورافکن های رنگارنگ، اما باز کسالت آورند. ولی یک گاو بنفش می تواند جالب باشد.”
او معتقد است در دنیای بازاریابی هم باید بتوانیم گاو بنفش داشته باشیم تا بتوانیم توجه مشتریان را به خودمان و محصولمان جلب کنیم. به زبان دیگر “چیز چشم گیر چیزی است که ارزش دارد در مورد آن حرف زده شود، شایسته ی توجه است، چیزی است استثنایی، جدید و جالب. یک گاو بنفش است. کالاهای کسالت آور به چشم نمی آیند و گاو های قهوه ای هستند.”
گادین در این کتاب در مورد نحوه ی بازاریابی با ایده های خودش صحبت می کند و معتقد است که روش صحیح بازاریابی این است : بازاریابی در جایی که بازاریاب ها محصول را تغییر می دهند، نه تبلیغات را!
Youre either a Purple Cow or youre not. Youre either remarkable or invisible. Make your choice. What do Apple, Starbucks, Dyson and Pret a Manger have in common? How do they achieve spectacular growth, leaving behind former tried-and-true brands to gasp their last? The old checklist of Ps used by marketers - Pricing, Promotion, Publicity - arent working anymore. The golden age of advertising is over. Its time to add a new P - the Purple Cow.Purple Cow describes something phenomenal, something counterintuitive and exciting and flat-out unbelievable. In his new bestseller, Seth Godin urges you to put a Purple Cow into everything you build, and everything you do, to create something truly noticeable. Its a manifesto for anyone who wants to help create products and services that are worth marketing in the first place.
دیدگاه خود را ثبت کنید