دانلود پاورپوینت علم هنر و علم مدیریت با فرمت ppt ودر 84 اسلاید قابل ویرایش قسمتی از متن پاورپوینت علم هنر و علم مدیریت
مباحث مطرح در این فصل
1. تعریف علم-هنر
2. تعریف علم مدیریت
3. جایگاه مدیریت کیفیت
1. تعریف علم-هنر
ارکان هر علمی شامل:
علم
عالم
موضوع علم
ابزار هر علم شامل:
تشخیص موضوع یا مساله
تجویز راهکار مطلوب جهت خلق موضوع یا حل مساله
رابطه علم و هنر از دید کاربردی
هنر نمی تواند بدون اصول و پایه های علمی صورت پذیرد.
علم به دو جنبه زیر اشاره دارد:
علم صریح: که در کتب و ادبیات تحقیق وجود دارد.
علم ضمنی: که همان تجربیات عملی و نانوشته عاملان است.
در هنر هردو جنه علم می تواند وجود داشته باشد. فلذا به جای واژه علمِ هنر بهتر است از واژه علم-هنر استفاده شود.
علمِ هنر برخی از دانش ضمنی و تجربی هنرمندان را نادیده می گیرد؛ اما در علم- هنر هر دو جنبه اصول علمی و تجربیات عملی حاکم است.
تشخیص موضوع هنری
بر اساس دو روش زیر:
تشخیص نیاز هنری بر اساس نیاز بازار و سلیقه مشتریان
(مشتری محور یا سفارش محور)
تشخیص نیاز هنری بر اساس ذهن و ایده تولیدکنندگان
(هنرمندمحور یا تولیدکننده محور)
1-3. انواع تفکر علمی
•تفکر تحلیلی
•جزء نگر
•جنبه های تجزیه ای و تحلیلی ( اجزاء مسئله)
•تفکر ترکیبی
•کلان نگر
•جنبه های ترکیبی (کلیت مسئله)
2-2. مديريت : علم، هنر يا ؟؟؟
•علم مدیریت
•محصولات، خدمات، و كاركنان سروكار دارد؛ عواملي كه پيش بيني درباره آنها دشوار و انطباق آنها با معيارهاي علمي مشكل است. با وجود اين، صاحبنظران در تلاشند تا هرچه بيشتر قوانين علمي را در فراگردهاي مديريت كشف كنند.
•هنر مدیریت
•بخشي از آنرا كه از طريق كسب تجارب و اندوخته ها و كارگيري آنها در شرايط گوناگون حاصل مي شود،«هنر مديريت» مي دانند.
2-3. سازمان Organization
یک سازمان، آرایشی سیستماتیک از افرادی است که به منظور دستیابی به اهدافی خاص گرد هم آمده اند. دانشکده یا دانشگاه، انجمن های زنان و مردان در مدارس و دانشگاه ها، موسسات خیریه، کلیساها، مغازه ی سر کوچه شما اینها همه سازمان هستند زیرا هر کدام از سه ویژگی مشترک برخوردارند.
سه ویژگی مشترک همه سازمان ها
هر سازمان هدف یا اهدافی دارد. (رشد سالیانه 15 درصد فروش)
سازمان متشکل از افراد است. هیچ قصد یا هدفی به خودی خود قابل دستیابی نیست. سازمان افراد را وادار می کند که به منظور تعیین هدف تصمیم بگیرند و به منظور تحقق آن اقدامات گوناگونی به عمل آورند.
ویژگی سوم اینکه همه سازمان ها از ساختار سازمانی برای هدایت و کنترل رفتار اعضای خود استفاده می کنند. ساختار می تواند شامل این موارد باشد : ایجاد مقررات و دستورالعمل ها، اعطای اختیار سرپرستی به برخی اعضا برای کنترل اعضای دیگر، تشکیل تیم های کاری، یا نوشتن شرح شغل به گونه ای که اعضا وظایف کاری خود را بدانند.
دیدگاه خود را ثبت کنید