دانلود پاورپوینت نقش انگيزش كاركنان در موفقيت استقرار نظام پذيرش و بررسي پيشنهادها با فرمت ppt ودر 41 اسلاید قابل ویرایش
قسمتی از متن پاورپوینت نقش انگيزش كاركنان در موفقيت استقرار نظام پذيرش و بررسي پيشنهادها
واژههاي كليدي
انگيزش
اعتقاد دروني
ارزشهاي كاري
عملكرد
قابليتهاي فردي و اجتماعي
مديريت فكر و انديشه
“مديريت مشاركتي” مدلي از تصميمگيري سازماني با چهار معرفه و ويژگي اصلي است، اين چهار ويژگي عبارتند از:
.1ايجاد همدلي،
.2همدردي و همسوئي بين مديريت و كاركنان،
.3مداخله مشترك مديريت و كاركنان در امور سازمان،
.4شفاف سازي هدف و توسعه فرهنگ تصميمگيري يا مسئوليتپذيري مشترك.
در اين تعريف همدلي و همسوئي بين مديريت و كاركنان همان شنيدن صداي كاركنان توسط مديران است.
بعبارت ديگر مديران و كاركنان پايشان را در كفش يكديگر نموده و در خصوص جهان بيني سازماني به وحدت نظر برسند.
دخالت مشترك مديران و كاركنان در امور سازمان همانا درك مشترك آنان در خصوص نقاط قوت و ضعف سازمان و نحوه دخالتشان در تصميمگيريهاي سازمان است.
اين عامل موجبات تحكيم اعتقادات و پيش فرضهاي آنان را فراهم ميسازد، به منظور مشاركت كاركنان در تصميمگيريهاي سازماني، مديريت سازمان ميبايست نگرشها و چشماندازهاي كاركنان را در خصوص نحوه مشاركتشان در تصميمگيريها بداند و بهترين گزينه را انتخاب نمايد.
(Jeffery clunk, 2004)
پاورپوینت نقش انگيزش كاركنان در موفقيت استقرار نظام پذيرش و بررسي پيشنهادها
سبك “مديريت مشاركتي” سبكي است كه در كاركنان اين احساس را بوجود ميآورد كه ميتوانند در درون سازمان حرف بزنند و بگويند راه كار خوب جهت انجام بهتر كارها چيست. ü“مديريت مشاركتي” در اينجا ميتواند بهترين راه كار براي يافتن “راه حل” در سازمان باشد. حال اينكه چگونه و تا چه اندازه و در كدام بخشها، كاركنان توانائي “مشاركت” را دارند و ميتوانند دخالت نمايند بستگي به نگرش ذهني مديريت و تمايل و اعتقاد قلبي وي دارد
(Burgin and Manse, 1991, P 78)
مديريت مشاركتي تنها سبك مديريتي است كه به كاركنان اين اجازه را ميدهد كه بيش از پيش در امور سازمان درگير شوند. اين نوع مديريت موجبات افزايش عملكرد و كارآئي كاركنان را فراهم ميسازد.
تعاريف مشاركت
üمشاركت را پيوندي دو سويه، سازنده ميان دو تن يا بيش از دو تن گفتهاند. (كيت ديويس، طوسي 1378 ص 2)
مشاركت، مفهومي دلانگيز است. (شرجل 1970)
مديريت مشاركتي، حقوق كاركنان را تشخيص ميدهد. (سالمون 1999)
مشاركت، عامل اتحاد بيشتر است. (استفان و اسميت 1987)
مشاركت، عاملي است كه موجب افزايش اعتماد و قدرت بخشيدن به كاركنان است. (اسپرتيزز 2001)
مشاركت، در اثر رضايتمندي ايجاد ميشود. (كرت لوين 1968، ايكسون 1982)
فرهنگ سازماني بر مشاركت تأثير دارد. (وش و همكاران 1993، اكسلورد 1968)
تمايل و علاقه و انگيزه كاركنان موجب مشاركت است. (استانبول اروين 1993)
توازن قدرت در جامعه موجب مشاركت است. (كوچ و هانيس 2000)
مشاركت، در مشاغل غيرفني دانشي قويتر است. (لوريچ فرينكوس پيت 1986)
پاورپوینت نقش انگيزش كاركنان در موفقيت استقرار نظام پذيرش و بررسي پيشنهادها
اهميت مديريت مشاركتي
امروزه توانمندسازي كاركنان جزء وظايف اصلي و اساسي مديران است.
مصاحبههائي كه با مديران موفق در كشورهاي توسعه يافته به عمل آمده، رمز موفقيت خود را در سازمانها استفاده از نظرات كاركنان در تصميمگيري دانستهاند، اين موضوع اساس كار مديريت مشاركتي است.
تفكر ايجاد تصميمها با گروههاي تخصصي كه بتوانند در تصميمگيريها مشاركت نمايند در همة مديران وجود ندارد، اما اگر مديران با تفكر تشكيل حلقههاي كيفيت موافق باشند در حقيقت به موفقيت خودشان كمك كردهاند.
بسياري از مشكلات كاركنان در دورن سازمانها ناشي از احساس عدم مشاركت آنان در تصميمگيريهاي سازماني است.
دیدگاه خود را ثبت کنید