دانلود پاورپوینت اجزای آموزش موفق با فرمت ppt و در69 اسلاید قابل ویرایش
قسمتی از متن پاورپوینت
روند پیش اندیشی وتصمیم گیری منطقی برای استفاده ازمنابع بالقوه وبالفعل به منظور دست یابی به اهداف مطلوب واز پیش تعیین شده (تامین یادگیری مطلوب درفراگیر )وارزیابی میزان تحقق این یادگیری
به مجموعه فعاليت هاي منظم كه از تعيين هدف شروع مي شود و با انتخاب روش ها و وسايل متناسب با هدف ادامه پيدا مي كند و سپس به اجرا در مي آيد و ارزشيابي مي شود برنامه ريزی مي گويند.
بنابراین
طراحی ونقشه کشیدن برای رسیدن به اهداف را برنامه ریزی میگویند
برنامه ریزی آموزشی کمک میکند تا ازمیان موضوعات متعدد چند موضوع با ارزش برای آموختن انتخاب شود
هدفها نتايج حاصل از آموزش هستند كه آموزش دهنده به دنبال دستيابي فراگير به آنها است.درواقع اهداف مقصد را مشخص میکند
ازدیدگاه دیگر اهداف عملکردهایی است که فراگیر قادر به انجام آنها نبوده اما پس از گذراندن درس یا دوره قادر خواهد بود انها را انجام دهد
تدوین اهداف آموزشی
آغاز یک آموزش بدون در نظر گرفتن اهداف آموزشی
مانند
آغاز یک مسافرت بدون در نظر گرفتن مقصد است
مشخص بودن اهداف آموزشی برای فراگیران به منزله چراغی است که در تاریکی شب در نقطه دوری قرار گرفته و با وجود خود هم مسیر حرکت و هم نقطه پایانی را برای فراگیران مشخص می سازد
.1تدوین محتواي آموزش
.2تعيين كنندة روشهاي آموزش
.3برنامه ريزي جهت اندازهگيري وارزشیابی فرآيند آموزش
.4تعیین تعداد جلسات آموزشی
1- هدف كلي آموزشی
(General Instructional Objective)
هدف كلي عبارتي كلي است كه دربر گيرنده كليه معلومات و توانائيهايي است كه از فراگير انتظار ميرود در پايان دوره بدست آورد
هر کار پژوهشی یا آموزشی می تواند یک یا بیش از یک هدف کلی داشته باشد
هدف کلی برای پاسخ به این سوال است :برای چه چیزی باید برنامه ریخته شود
اهداف کلی آموزشی با افعالی مانند فهمیدن ، دانستن، به کار بردن، ارج نهادن ، گوش دادن، فکر کردن ، خلق کردن،قدر دانی کردن ، آشنا شدن،شناختن ،....... بیان شده و برنامه ریزان را برای رسیدن به اهداف رفتاری هدایت میکنند
مثال :
بهورز واجد توانایی های لازم برای کنترل رشداطفال باشد.
دیدگاه خود را ثبت کنید