دانلود گزارش کاراموزی کنترل فرآيند ایران خودرو با فرمت ورد ودر 76 صفحه قابل ویرایش
قسمتی از متن گزارش کاراموزی کنترل فرآيند ایران خودرو
پيشگفتار7
کنترل کيفي:9
سيستم واکنش سريع (Reactivity ) :10
دستور العملهاي اجرايي ارزشيابي بدنه12
1- هدف:12
2- محدوده اعتبار:12
3- تعاريف و مفاهيم:12
3-3-1) ايرادات با نمره منفي S ( ايراد ايمني )13
3-3-2) ايرادات با نمره منفي p ( خراب شدن )13
3-3-3) ايرادات با نمره منفي A13
3-3-4) ايرادات با نمره منفي B14
4- فضاي اتاق شاپ دمريت :14
4-5- شرايط آرگونومي :14
5- نمونه برداري :15
5-2- نحوه نمونه برداري :15
6- نحوه انجام آديت :15
7- ثبت اطلاعات :16
8- برگزاري جلسات :16
9-1- ارائه گزارش هاي روزانه :16
1) هدف17
2) محدوده اعتبار17
3) تعاريف و مفاهيم17
3-2) ايرادات موقت17
3-3) آدينه بدنه18
3-4) ارزشيابي18
3-5) شاخصها18
3-6) نواحي خاص18
4) مراحل انجام کار و مسئوليتها18
4-1) دريافت نمونه18
4-2) مراحل انجام کار18
4-2-1) آديت کيفيت جوش18
4-2-2) آديت کيفيت سطوح ظاهري19
4-3) تهيه گزارش و پردازش اطلاعات19
4-3-2) محاسبه Total Demerit20
4-5) تحويل نمونه21
5) تغييرات21
6) مستندات21
دستورالعمل فني اندازه گيري با شابلونها22
1) هدف22
2) محدوده اعتبار22
3) تعاريف و مفاهميم22
3-1) آيتمهاي اندازه گيري22
3-2) قسمتهاي مختلف شابلون22
3-2-4) Measuring Block23
3-3-1) Marking pin23
4-1) ابزار اندازه گيري23
4-2) مراحل انجام کار25
4-2-1) ست کردن شابلون روي بدنه25
ب) نحوه ست کردن شابلون چراغهاي عقب بر روي بدنه25
ج) نحوه ست کردن شابلون سپر عقب روي بدنه25
د) نحوه ست کردن شابلون سپر جلو26
ه) نحوه ست کردن شابلون چراغهاي جلو26
4-2-2) اندازه گيري26
4-2-3) Unloading27
5) تغييرات27
6) مستندات27
1) هدف28
2) محدوده اعتبار28
3) تعاريف و مفاهيم28
3-1) آيتمهاي اندازه گيري و محاسباتي28
4) مراحل انجام کار و مسئوليتها29
4-1) دريافت نمونه29
4-2) اندازه گيري29
4-3) تهيه گزارش29
4-6) انواع گزارشات30
4-5) تجزيه و تحليل و اقدامات اصلاحي30
4-6) تحويل نمونه31
دستور العمل اجرايي ارزيابي و آديت ظاهري جوش32
1) هدف32
2) محدوده اعتبار32
3) تعاريف و مفاهيم32
4) مراحل انجام کار و مسئوليتها33
4-1) دريافت نمونه33
4-2) روش انجام کار33
4-3) محاسبه ميزان کيفيت جوش در بدنه33
4-4) تهيه گزارش33
4-4-1) انواع گزارشات34
4-5) تجزيه و تحليل و اقدامات اصلاحي34
4-6) تحويل نمونه34
5) تغييرات34
6) مستندات35
دستور العمل اجرايي و ارزيابي و آديت سيلر36
1) هدف36
2) محدوده اعتبار36
3) تعاريف و مفاهيم36
3-4) عيوب سيلر کاري37
4) مراحل انجام کار و مسئوليتها37
4-1) دريافت نمونه37
4-2) روش انجام کار37
4-3) نمره دهي ايرادات37
4-4) تهيه گزارش38
4-5) تحويل نمونه38
5) تغييرات38
6) مستندات38
دستورالعمل فني ارزيابي و کنترل نقطه جوشها و جوش CO239
1) هدف39
2) محدوده اعتبار39
3) تعاريف و مفاهيم39
1-3) موارد عيوب نقطه جوش:39
2-3) انواع نقطه جوش :39
4-3) جوش CO240
3-4-3) موارد عيوب جوش CO240
الف) مک يا تخلخل :40
4) مراحل انجام کار و روشهاي استاندارد کنترل نقطه جوش :41
1-4) کنترل چشمي41
2-4) تست غير مخرب (Non destructive ) :41
4-3) تست مخرب (Destructive ) :42
4-4) تست پيچشي (Twisting test)42
Fu42تکميل نقطه جوشکاري47
MN120 ايستگاه کنترل کيفي54
D40 مونتاژ دربهاي عقب55
D50 مونتاژ دربهاي جلو55
D100 مونتاژ نهايي گلگيرهاي جلو56
D110 مونتاژ درب موتور و صندوق56
شرح ايرادات61
1) حباب :61
2) تاول زدگي :61
3) چسب کاري نامنظم61
4) چکه شره در سطح:61
5) بلند شدن رنگ – ترک خوردن رنگ :61
6) ذرات خارجي در رنگ :61
7) اختلاف در رنگ ( دو رنگي ):62
8) خسيس بودن رنگ و عدم سختي کافي :62
9) زخمي شدن – پريدگي رنگ – خراش رنگ:62
10) اثر و علائم روي رنگ ( مثل اثر انگشت ):62
11) خش هاي سطحي :62
12) کم خوردگي رنگ:63
13) باز شدن رنگ – عدم درخشندگي ( پوست پرتقالي ) :63
14) ابلق و رگه دار بودن رنگ:63
15) نامنظم بودن سيلر و تاول سيلر :63
20) خش عميق :64
21) خش زير کار:64
22) چاله يا گودي در رنگ :64
23) لک و کثيفي رنگ بدنه :64
24) اثر پوليشکاري :64
برنامه هفتگي سالن رنک II65
ايرادات ظاهري66
ايرادات عملکردي68
برنامه هفتگي انجام آديت ahopdemuit سالن هاي مونتاژ70
واحد آناليز71
قسمتی از متن گزارش کاراموزی کنترل فرآيند ایران خودرو
پيشگفتار
سيستم مميزي و ارزيابي محصول بايد به عنوان نماينده مشتري در شرکت قادر به اندازه گيري نوسانات و تغييرات سطح کيفي محصول و اعلام سريع آن به منظور اتخاذ تصميمات مناسب باشد. به منظور تعيين سطح کيفيت محصول و اندازه گيري آن از سيستم هاي هدفگذاري کيفي استفاده مي شود. در سيستم هاي هدفگذاري معمولا با توجه به چندين پارامتر از جمله اهميت محصول ، قيمت محصول ، اهداف استراژيک شرکت و ... براي هر محصول يک هدف کيفي تعيين مي گردد و برنامه هاي کيفيت در راستاي دستيابي به اين اهداف طرحريزي مي شود. سيستم مميزي در هر گام از زمان بايد قادر به محاسبه پارامترهاي مهمي چون فاصله از هدف، عوامل اصلي انحراف از هدف ، عوامل اصلي بهبود يا افت کيفيت و بسياري نتايج و محاسبات پردازش شده ديگر باشد. و درصورتيکه سطح کيفيت خودرو از حد خاصي کمتر شد هشدارهاي لازم را اعلام نمايد. بدين منظور هرگاه که فاصله از هدف به حد خاصي مي رسد به صورت خودکار و توسط سيستم با پردازش اطلاعات مربوط به ايرادات عوامل اصلي انحراف از هدف تعيين و با ارسال هشدار کيفي به متواليان مربوط اعلام مي گردد. مديريت ارشد شرکت با استفاده از سيستم اطلاعات مديريت MIS شرکت از وضعيت کيفي محصولات مختلف در هر لحظه از زمان با خبر مي شود و در صورت مشاهده تغييرات محسوس قادر به اجراي عمليات بازدارنده مناسب مي باشد.
گزارش کاراموزی کنترل فرآيند ایران خودرو
تاريخچه تاسيس ايران خودرو
شرکت سهامي عام کارخانجات صنعتي ايران خودرو با هدف انجام امور توليدي و صنعتي براي تاسيس کارخانجات اتوبوس سازي و ساخت قطعات و لوازم مختلف اتومبيل و توليد محصولاتي از اين قبيل در تاريخ 27 مرداد ماه 1341، با سرمايه اوليه يک صد ميليون ريال و تعداد يک هزار سهم يک هزار ريالي به ثبت رسيد و از مهر ماه 1342 عملا فعاليت خود را با توليد اتوبوس آغاز کرد.
بر اساس اساسنامه شرکت که در تاريخ 18 آبان ماه 1354 در مجمع عمومي فوق العاده به تصويب رسيد ، سرمايه شرکت مبلغ دو هزار ميليون ريال برآورد شد که اين مبلغ تا سال 1357 به بيش از سيزده ميليارد ريال افزايش يافت. به استناد صورت جلسه مجمع عمومي فوق العاده مورخ 30/3/1357 سرمايه شرکت ايران خودرو از مبلغ سيزده ميليارد و چهارصد و چهل ميليون ريال به مبلغ پانزده ميليون ريال منقسم به پانزده ميليون و ششصد و هشتاد هزار ريال سهم يک هزار ريالي افزايش يافت.
ايران خودرو از اولين شرکت هايي بود که قانون گسترش مالکيت واحدهاي توليدي را به نحو کامل اجرا کرد و 49 درصد سهام آن به مردم واگذار گرديد. اين شرکت به موجب بند الف قانون حفاظت و توسعه صتايع ايران مصوب سهام 16/4/1358 شوراي انقلاب اسلامي به اعتبار نوع صنعت ، ملي اعلام شد و به موجب مصوبه 28/2/1365 هيئت وزيران ، سهام شرکت از طرف دولت با نام سازمان گسترش و نوسازي صنايع ايران صادر شد و تحت پوشش اين سازمان با مديريت منتخب دولت به کار خود ادامه داد. شرکت سهامي عام کارخانجات صنعتي ايران ناسيونال با مجوز صادره از سوي هيئت عامل سازمان گسترش و نوسازي ايران در تاريخ 27/2/1362 ، به نام شرکت ايران خودرو « سهامي عام » تغيير يافت.
در تاريخ 20/11/1370 طي مصوبه اي از سوي هيئت دولت اسامي و شرايط فروش سهام شرکت هايي را که مي توانستند به بورس بروند تعيين شد و ايران خودرو اولين شرکت خودرو سازي بود که توانست خود را با بازار بورس تطبيق دهد. بر اساس اعلام سازمان مالي در مرداد ماه سال 1372 سرمايه شرکت بالغ بر پنجاه و هفت ميليارد ريال و تعداد سهام پنجاه و هفت ميليون سهم نيز بوده است و کل سهام متعلق به سازمان گسترش و نوسازي صتايع ايران است.
ساخت سواري
بر اساس پروانه مورخ 25 اسفند ماه 1344 وزارت اقتصاد ( صنايع و معادن ) به کارخانجات صنعتي ايران ناسيونال ( ايران خودرو فعلي ) اجازه داده شد در مورد ساخت اتومبيل پيکان اقدام کند. اجازه تاسيس کارخانه ساخت انواع اتومبيل سواري از نوع چهار سيلندر در تاريخ 20/6/1365 به اين شرکت داده شد.
شرکت فوق سپس بر اساس قراردادي با کارخانه « روتس » انگلستان وابسته به گروه کرايسلر موفق به دريافت مجوز مونتاژ نوعي اتومبيل « هيلمن هانتر » و ساخت آن در ايران به نام پيکان شد. در سال 1346 تاسيسات اتومبيل سازي پيکان با ظرفيت اوليه سالانه توليد شش هزار دستگاه در سالن توليد پيکان استقرار يافت و پس از افتتاح اين سالن در تاريخ 23/2/1346 ، اولين اتومبيل هاي سواري با امتياز ساخت گروه سواري روتس سابق (کرايسلر بريتانياي فعلي ) به توليد رسيد. اولين اتومبيلي که در سال 1346 ساخته شد « پيکان » بود که در دو مدل دولوکس و کارلوکس به بازار عرضه شد.
دیدگاه خود را ثبت کنید