دانلود پاورپوینت معرفی پارکینگ های شهری با فرمت ppt ودر 26 اسلاید قابل ویرایش
قسمتی از متن پاورپوینت معرفی پارکینگ های شهری
پارکینگ:
پارک وسائط نقلیه در سطح عمومی و قابل دسترسی برای عام را پارکینگ گویند.
اهميت پارکينگ
( يک محاسبة ساده ) :
هر سال 8760 ساعت است و اگر فرض کنيم که هر اتومبيل در طول سال بطور متوسط بيست هزار کيلومتر مسافت بپيمايد و سرعت متوسط حرکت آن چهل کيلومتر در ساعت باشد ، مدت زمانی که هر اتومبيل بطور متوسط در حرکت است 400 ساعت است (يعنی حدود 5% از طول کل سال) و مابقی زمان (يعنی 95% طول سال) را در حال توقف بوده و نيازمند پارکينگ است .
- انواع پارکينگ :
- پارکينگ خيابانی
- پارکينگ همسطح
- پارکينگ طبقاتی
- پارکينگ مکانيکی
- پارکينگ زيرزمينی
- پارکينگ بامی
پاورپوینت معرفی پارکینگ های شهری
پارکینگ های خیابانی:
محل های پارکی که در اطراف خیابان قرار دارد، معمولا به عنوان محل پارک استفاده می شود.
پارکینگ های روی سطح زمین:
به قطعه زمینی اطلاق میشود که صرف نظر از شکل آن بتوان از آن به عنوان پارکینگ استفاده کرد. قواعد اساسی طراحی پارکینگ ها در این گونه رعایت نمیشود. به همین خاطر از ظرفیت زمین موجود نمی شود بهترین استفاده کرد.
پارکینگ های چند طبقه:
در مراکز شهر ها که زمین کم یاب و گران است، نمی شود سطح زیادی را به پارکینگ سطحی اختصاص داد. به همین علت با ساختن پارکینگ های چند طبقه از ظرفیت موجود چند برابر استفاده می شود. تعداد طبقات این نوع پارکینگ ها حداکثر پنج طبقه است و حدود 500 تا 700 اتومبیل را در خود جا می دهد. البته پارکینگ های طبقاتی با بیش از ظرفیت فوق نیز ممکن است. ولی این فقط در موارد خاص ممکن است که چاره ای جز ساختن پارکینگ با ظرفیت خیلی زیاد نباشد.
در طراحی این پارکینگ ها چهار عامل را باید مورد توجه قرار داد:
1. ظرفیت پارکینگ
2. آسانی ورود و خروج ماشین ها
3.میزان مخارج ساختمان و تاسیسات و نگه داری
4.هماهنگی بین پارکینگ و ساختمان های مجاور از نظر طراحی
پارکینگ های چند طبقه به هفت نوع تقسیم می شوند:
1.پارکینگ های چند طبقه بدون رمپ مجزا
2.پارکینگ های چند طبقه با راه خروجی جداگانه
3.پارکینگ های چند طبقه با رمپ های مستقیم
4.پارکینگ های چند طبقه تراز با رمپ های حلزونی
5.پارکینگ های چند طبقه با طبقات سه ترازه
انواع پارکینگ های چند طبقه:
- بدون رمپ مجزا: ساده ترین نوع پارکینگ ها هستند، هم از نطر اقتصادی و هم از نظر اجرا. به علت اینکه راه ورود و خروج اتومبیل ها یکی است.
- با راه خروج جداگانه: برای کاهش تراکم در پارکینگ های بدون رمپ مجزا، یک راه خروج جداگانه در نظر گرفته می شود. در این صورت اتومبیل ها از یک راه وارد و از راه دیگر خارج میشوند. این رمپ جداگانه ممکن است به صورت حلزونی باشد که در این صورت نباید شیب آن از 10% بیشتر شود. همچنین شیب رمپ های مستقیم 4% است.
دیدگاه خود را ثبت کنید