دانلود پاورپوینت سازمان ها و ادارات مجازی با فرمت pptودر 21 اسلاید قابل ویرایش
قسمتی از متن پاورپوینت سازمان ها و ادارات مجازی
مقدمه :
سازمان مجازي در فرهنگ مديريت واژه اي نو مي باشد که يک شکل و گونه جديد از سازمان را معرفي مي کند . در زمانه ما که عصر پديداري تازه ها و نوع آوري هاست , نوع جديدي از سازمان در حال ظهور است . اين سازمان که آن را سازمان مجازي ناميده اند از نوعي تلفيق ميان گروه ها و واحدهاي پراکنده اي که به مدد شبکه هاي ارتباطي با هم پيوند خورده اند و تشکل جديدي را بوجود آورده اند, شکل گرفته است . به کارگيري فناوري هاي اطلاعاتي نظير اينترنت , پاينت (خريد الکترونيکي ) پست الکترونيکي و همچنين فراگير شدن استفاده از رايانه باعث شده تا شکلهاي سازماني جديدي پا به عرصه وجود بگذارند .
چرا مجازي ؟
از جهت لغوي, واژه « مجازي Virtual» از مباحث کامپيوتر به عاريت گرفته شده است . در کامپيوتر به حافظه اي که بيشتر از ظرفيت حافظه واقعي است , حافظه مجازي مي گويند و در سازمان نيز به همين سياق و با توجه به اينکه از منابع بيروني که واقعاً متعلق به سازمان نيست , سازماني به وجود آمده است آن را سازمان مجازي ناميده اند ؛ سازماني که موجوديت آن متعلقات سازمانهاي ديگر است و به خودي خود موجوديتي ندارد .
پاورپوینت سازمان ها و ادارات مجازی
عصر مجازي يا موج چهارم چيست ؟
موج چهارم در حقيقت , شکل توسعه و تکامل يافته عصر اطلاعات و دانش است که در آينده اي نزديک ظهور خواهد کرد و فضاي سه بعدي را در اختيار بشر قرار خواهد داد . عصر مجازي مي تواند دورنماي تحول دراز مدت جامعه اطلاعاتي امروز باشد . در اين عصر بيشتر امور بشر به صورت غير فيزيکي قابل انجام است تمام اموري که اين روزها در عصر ارتباطات و موج سوم با پيشوند «E» مطرح مي شوند , در عصر مجازي داراي پسوند مجازي خواهند شد :
بانکداري مجازي,پول مجازي ,تجارت مجازي ,خدمات مجازي ,دولت مجازي ,دانشگاه مجازي ,پليس مجازي ,شهر مجازي و...
تفاوت سازمان مجازي و اداره مجازي :
در اداره مجازي Virtual Office تکنولوژي جايگزين بسياري از فضاهاي فيزيکي واحد مي شود , در حالي که در سازمان مجازي با تامين و تدارک فعاليتها از خارج از سازمان , هدفهاي سازمان تحقق پيدا مي کند . به علت نزديکي اين دو مفهوم ابتدا اداره مجازي و پس از آن سازمان مجازي بحث خواهد شد .
مزاياي ادارات مجازي
.1کاهش هزينه هاي مربوط به فضاهاي اداري
.2 تاثير بلاياي فيزيکي (آتش سوزي , انفجار , زلزله و...) بر روي روند کاري به حداقل مي رسد .
.3 کاهش مسائل زيست محيطي
.4بعد مسافت مانع انجام کارها , برگذاري جلسات و کنفرانس ها نمي شود .
.5مشارکت اجتماعي
.6توجه بيشتر بر جنبه انساني کارها
.7برآورده کردن نيازهاي بيشتري از مشتريان
.8افزايش وابستگي به سرمايه فکر و انديشه
.9افزايش بهره وري و سودآوري
دیدگاه خود را ثبت کنید