دانلود پاورپوینت آشنایی با مبانی حاکمیت خدمات بالینی با فرمت pptودر65 اسلاید قابل ویرایش
قسمتی از متن پاورپوینت آشنایی با مبانی حاکمیت خدمات بالینی
نظام حاكميت خدمات باليني از سال 1997 در انگلستان مطرح شد، چارچوبي است كه در آن سازمان هاي ارايه كننده خدمت در قبال بهبود دايمي كيفيت پاسخگو بوده و تلاش می کنند تعالی را در خدمات بالینی شکوفا سازند.
خواستگاه مدلهاي ارتقاء كيفیت مانند ایزو،efqm و ...در صنايع بر روي فرآيندها است ،بحث حاكميت خدمات باليني (Clinical governance) علاوه بر فرایندها به نتایج حاصل از ارائه خدمات درمانی توجه دارد.
تعریف نظام حاکميت خدمات باليني
چارچوبي که در آن سازمان هاي ارايه کننده خدمت در قبال بهبود دايمي کيفيت پاسخگو بوده و با ايجاد محيطي که در آن تعالي در خدمات باليني شکوفا مي شود به صيانت از استانداردهاي عالي خدمت مي پردازند.
حاکمیت بالینی یعنی:
انجام دادن کارهای درست
به شیوه درست
در مکان و زمان درست
برای بیمار درست
همراه با پیدایش نتیجه درست
اهداف نظام حاکميت خدمات باليني
نهادینه کردن اینکه بیمار،برای بیمارستان مهم و ارزشمند است.
ایجاد احساس تعهد نسبت به ارائه خدمات با کیفیت در تمام کارکنان.
برخورد ریشه ای با مسئله خطای پزشکی و نه صرفاً تنبیهی.
بررسی و نظارت مستمر بر نحوه ارائه خدمات بالینی(ممیزی بالینی).
مدیریت کارکنان شاغل در مراکز درمانی با توجه به ابعاد حاکمیت بالینی.
پاورپوینت آشنایی با مبانی حاکمیت خدمات بالینی
چرا به حاکمیت بالینی نیازمندیم؟
برای اطمینان از اینکه موضوع کیفیت ارائه خدمات درمانی، با استفاده از بالاترین استانداردهای مراقبت در قلب این خدمات جای دارد.
جلوگیری از اشتباهات در مسیر ارایه خدمات.
استفاده بهینه از منابع محدود.
افزایش اعتماد عمومی نسبت به خدمات بیمارستانی .
برای تحقق مسئولیت های مراکز درمانی که توسط دولت برنامه ریزی شده است.
حاکمیت بالینی چه چیزی نیست؟
حاکمیت بالینی یک فرآیند تجسسی و تنبیهی نیست.
حاکمیت بالینی شکل جدیدی از مدیریت بیمارستان نیست.
حاکمیت بالینی یک سیستم جادویی که همه مشکلات را حل کند نمیباشد.
حاکمیت بالینی لیستی از قوانین و مقررات برای پیروی افراد از این قوانین نمیباشد.
عناصر حاکمیت بالینی مفاهیم جدید نیستند.
حاکمیت بالینی در ارایه خدمات
بیماران و مشتریان را در قلب فرآیندها قرار دهید
بهبود استانداردهای کار
یادگیری از طریق تجارب پیشین
توانمند سازی کارکنان و تیمها
استفاده موثراز اطلاعات
نکات کلیدی در مورد حاکمیت بالینی
üروش های بهبود کیفیت (مثل ممیزی بالینی)
تشویق فرهنگ تعالی ، مشارکت و مسئولیت پذیری
حصول اطمینان ازوجود قوانین مدیریتی روشن برای مراقبت های بهداشتی ارائه شده
تجلیل از موفقیت ها
نقش هر عضو از کارکنان (مرتبط با کار آنها)
کیفیت ، پاسخگویی ، شفاف سازی و بهبود مداوم (همکاری و کار گروهی)
مسئولیت حرفه ای کادر پزشکی
کارکنان با صلاحیت و آموزش بر اساس برنامه توسعه فردی PDP(Personal Development Plan)
ترویج فرهنگ یادگیری (حوادث و شکایات)
در تدوین و استقرار نظام حاکمیت بالینی اصول ذیل مد نظر خواهند بود
همواره نباید به فکر کار سخت کردن بود بلکه هوشمندانه عمل کردن باید مد نظر باشد
کیفیت بطور تصادفی رخ نمی دهد ، بلکه لازمه دستیابی به آن برنامه ریزی است
حاکمیت بالینی منحصر به مدیران نیست بلکه تک تک افراد درگیر آنند
خود را جای بیمار بگذاریم و آنوقت راجع به کیفیت خدمات قضاوت کنیم
در مقام اجرا از پیچیده نمودن کار پرهیز نمائیم
حيطه هاي اصلي حاکميت خدمات باليني
(WHO)
كارآمدي ارايه خدمت (efficiency)
مديريت خطر (risk management)
رضايت بيمار (patient satisfaction)
ارزيابي كارآيي حرفه اي ((Professional Effectiveness
دیدگاه خود را ثبت کنید