دانلود پاورپوینت وب معنایی در تجارت الکترونیک با فرمت ppt ودر 31 اسلاید قابل ویرایش
فهرست مطالب
تجارت الکترونيکي چیست؟
تاريخچه تجارت الکترونيکي
زيرساخت هاي موردنیاز تجارت الکترونیکی
مزاياي ايجاد تجارت الكترونيكي
انواع ارتباطات در تجارت الکترونيکي
ارتباط شخص با كامپيوتر يا P2C
ارتباط كامپيوتر با كامپيوتر يا C2C
استراتژي مفيد براي موفقيت در تجارت الکترونيکي
اجزای اصلی تجارت الکترونیک
Value Model
Customer Model
Revenue Model
حال وب معنایی و کاربرد آن در EC
آنتولوژی (هستان شناسی)
ساختار آنتولوژی
یک مثال ساده
نگاشت دو کلاستر از اتومبیل
خلاصه آنتولوژی
اجزای EC و نقش SW براجزای آن
کاربرد SW در EC
رویکرد SW برای SPAM
کاربرد SW در EC
مطالعه موردی (سایت های جستجوی لوازم یدکی)
مطالعه موردی (جستجوی لوازم یدکی- در قالب یک پورتال)
آنالیز سناریو (کاربرد جستجو در قالب پورتال)
مراجع
قسمتی از متن پاورپوینت
خلاصه مطالب :
- تعريف تجارت الکترونيکي
- تاريخچه
- زير ساختهاي لازم براي پياده سازييک سيستم مبتني بر تجارت الکترونيکي
- مزاياييک تجارت الکترونيکي
- انواع ارتباطات در تجارت الکترونيکي
- بررسي بخشهاي مختلف در تجارت الکترونيکي
- کاربرد وب معنایی در تجارت الکترونیک
تجارت الكترونيكي چيست؟
تجارت الكترونيك به معني اداره الكترونيكي معاملات تجاري است . تنها ديدن يك وب سايت براي انتخاب كالا به معني تجارت الكترونيكي نيست بلكه تجارت الكترونيكي يعني روند كامل خريد و فروش محصول و ارائه خدمات بصورت الكترونيكي که تبادل اطلاعات حياتي ميان تامين كننده و شركت هم در اين روند بصورت الكترونيكي و توسط اينترنت صورت مي گيرد .
پاورپوینت وب معنایی در تجارت الکترونیک
تاريخچه تجارت الكترونيكي
ايجاد پديدة E-Commerce وابسته به بوجود آمدن اينترنت است و با پيشرفت اينترنت، ايدة E-Commerce تبديل به قسمت مهمي از تجارت امروزه شده است.
اوج گرفتن اين موضوع بيشتر به دهة اخير برميگردد . بعد از پيدايش و شايع شدن مبحث Electronic DATA Interchange (EDI) در سال 1980 ، شركتها نياز به راه حلي براي رساندن پيغامها و تحولات جديد تجاري در استراتژي IT خود پيدا كردند و جرقة بوجود آمدن E-Commerce ايجاد شد.
بعضي كارشناسان اعتقاد دارند كه منشاء ايجاد E-Commerce ابتدايي به قبل از پيدايش موضوع EDI در 1980 برميگردد زيرا استفاده كنندگان كامپيوتر سالها قبل از اين يعني حدود سالهاي 1960 آگاهي داشتند كه كامپيوترها ميتوانند بهم لينك شوند.
زير ساخت هاي مورد نياز تجارت الكترونيكي
زير ساخت هاي فني :
. سيستم اتصال به اينترنت
•سخت افزار لازم براي تبادل اطلاعات
•نرم افزار هاي كاربردي
•.......
زير ساخت هاي مالی لي و بانكي :
ايجاد زمينه لازم براي انجام پرداخت هاي مالي بصورت امن از طريق اينترنت .
زير ساخت هاي فرهنگي و اجتماعي :
هنگاميكه فرهنگ لازم در جامعه براي پياده سازي تجارت الكترونيكي فراهمنشود،حتي با وجود تمام امكانات لازم ، اين امر محقق نخواهد شد.
زير ساخت هاي انساني :
وجود نيروي انساني آموزش ديده و متخصصين مورد نياز براي اجرا و انجام امور مختلف تجارت الكترونيكي ( عامل اصلي موفقيت درکشورهاي پيشرفته ) .
زير ساخت هاي قانوني :
امکان ايجاد قراردادهاي ضمني بدون حضور شرکتها به صورت مستقيم.
مزاياي ايجاد تجارت الكترونيكي :
انجام سريعتر معامله
قيمت ارزانتر به علت نبودن مساله مسافت
در دسترس بودن (any where & any time )
يافتن مشتريهاي دائم براي تامين كننده ها و تامين كننده هاي دائم
سهولت تعويض تامين كننده يا فروشنده
مسافت هاي مساوي تامين كننده ها
انواع ارتباطات در تجارت الکترونيکي :
مهمترين وجه تمايز بين تجارت الکترونيکي با تجارت به اصطلاح سنتي روشهاي ارتباط خريدار و فروشنده است که اين ارتباطات به دو قسمت تقسيم مي شوند :
ارتباط شخص با كامپيوتر (P2C)
ارتباط شخص با كامپيوتر يا P2C
ارتباط كامپيوتر با كامپيوتر ( C2C )
اين نوع ارتباطات با توجه به خدمات ارائه شده از طرف شرکت به دو دسته تقسيم مي شوند :
•Online
•Offline
پاورپوینت وب معنایی در تجارت الکترونیک
ارتباط كامپيوتر با كامپيوتر يا C2C
انجام تجارت با استفاده ازاين نوعارتباط پيچيده و غير قابل انعطاف است و به همين خاطردر مناطق كوچك قابل پياده سازي مي باشدو در مقياس بزرگ تر پيچيده و مشكل مي شود .
در طراحيساختار اين نوع ارتباط نياز به بررسيموارد زير داريم:
راهي براي تعريف روند تجارت و تعريف پيام هايي كه براي انجام معامله بين دو كامپيوتر رد و بدل مي شود.
محلي كه بنگاه بتواند آنجا ثبت نام كند و همينطور طرف مقابل خودش يعني كسي كه قرار است سرويس بدهد يا بگيرد را پيدا كند.مدل و روندكارو همين طور انواع پيام ها در همين جا ذخيره شده اند.
دیدگاه خود را ثبت کنید