دانلود پاورپوینت گرافيك كامپيوتري با فرمت ppt ودر 74 اسلاید قابل ویرایش
قسمتی از متن پاورپوینت گرافيك كامپيوتري
فصل اول
گرافیک کامپیوتری سه بعدی
تعریف گرافیک کامپیوتری سه بعدی 3D Computer Graphic
عبارت از اطلاعات و داده های هندسی سه بعدی که در کامپیوتر ذخیره شده ، به منظور تولید و نمایش یک تصویر دو بعدی استفاده می کند .
وابسته به بسیاری از الگوریتم های گرافیک برداری دو بعدی در پردازش داده ها و هم چنین گرافیک پیکسلی دو بعدی در نمایش تصویر نهایی است
.
مراحل تولید گرافیک کامپیوتری سه بعدی
1- مدل سازی 3D Modeling
2-رندر کردن3D Rendering
1-مدل سازی فرایند استخراج داده ها و اطلاعات اجسام سه بعدی می باشد .
اطلاعات یک صحنه سه بعدی بصورت مدلهای سه بعدی در داخل فایلهای نگهداری می شوند .
پاورپوینت گرافيك كامپيوتري
منابع مدلهای سه بعدی
استفاده از ابزار های مدل سازی سه بعدی روی کامپیوتر
استفاده از اجسام واقعی به داخل کامپیوتر پویش Scan می شود.
استفاده از شبیه سازی فیزیکی Physical simulation
2-رندر کردن
عبارت از تبدیل یک مدل به یک تصویر دو بعدی قابل نمایش بر روی صفحات نمایشگر کامپیوتری
با انجام یکسری الگوریتم ها و محاسبات ریاضی پیچیده به منظور محاسبه رنگ پیکسلهای تصویر نهایی
عملیات رندر سازی
-استفاده از نرم افزار گرافیک سه بعدی 3D MAX
-استفاده از برنامه نویسی گرافیک سه بعدی
در پیاده سازی الگوریتم مرحله رندر سازی می باشد
استفاده از کتابخانه گرافیک سه بعدی - DirectX open GL که در برنامه نویسی بازیهای کامپیوتری
پاورپوینت گرافيك كامپيوتري
فصل دوم
نمای کلی از سیستم های گرافیکی
مباحث فصل
nانواع سیستم های نمایش
qRASTER SCAN
qRANDOM SCAN
qتکنولوژی نمایشگرها
vنمایشگر های غیر FLAT
نمایشگر های CRTtubeCatodRay
نمایشگر DVSTDirect – viewstorage
نمایشگر های FLAT
پلاسما
liquid crystal displaysLCD
EL
مانیتوریک دستگاه الکترونیکی است که تصاویر تولید شده از خروجی ویدیویی دستگاه های چون کامپیوتر را نشان می دهد .
RASTER SCAN
RANDOM SCAN
1-RASTER SCAN
متداول ترین نوع از مونتیورهای گرافیکی که از CRTاستفاده می شود.
CthodRayTube
نمایشگرهای RASTER SCANاست که براساس تکنولوژی تلویزیون میباشند
در یک سیستم RASTER- SCAN پرتو الکترونی در عرض صفحه در یک سطر در یک زمان از بالا به پایین حرکت می کنند.
همانطوری که پرتو الکترون درعرض هر سطر حرکت می کند پرتو ( شدت ) کم وزیاد میشود تاالگوی مورد نظر را با نقطه ها نشان دهـد.
میزان شدت intensity برای مکانهای مختلف Pixel وابسته است به :
توانایی سیستمRaster . در سیستمهای ساده سیاه و سفید هر نقطه صفحه on یا Off است .
بنابراین تنها یک بیت برای هر Pixel برای کنترلشدت در نقاط مختلف صفحه مورد نیاز است بیت 1 نشان می دهدکه پرتو الکترون On است و بیت 0 (صفر)نشان میدهد که شدت پرتو Off است .
پاورپوینت گرافيك كامپيوتري
بر حسب کیفیت می توانیم تعداد بیتهای مختلفی داشته باشیم که اطلاعات در Frame Buffer ذخیره می شوند .
سیتسمی با 24 بیت در هر Pixel و کیفیت Resolution در حدود 1024*1024 به 3 مگابایت برای ذخیره در Frame Buffer نیاز دارد .
Bitmap : در یک سیستم سیاه و سفید با یک بیت بر هر Pixel در Frame Buffer اصطلاحا Bitmap نامیده میشود.
Pixmap : برای سیستمهای با تعداد چندین بیت در یک Pixel وFrame Buffer اغلب Pixmap نامیده میشود .
نکته : در RASTER SCAN ما به یک حافظه نیاز داریم جهت بازیابی نقاط گرافیکی از حافظه ،معمولا این حافظه را کارت گرافیکی دارد چون سرعت آن نسبت به حافظه اصلی بیشتر است .
2-Random Scan
Random Scan مانیتورها در هر لحظه یک تصویر را در یک خط ترسیم میکنند .
Vector display
Stroke –writting
Calligraphic display همنامیده میشوند .
میزانRefresh ( تازه سازی تصویر )در یک سیستم Random Scanوابسته به تعدادخطوطی است که نمایش داده میشود .قلم رسام
دیدگاه خود را ثبت کنید