دانلود پاورپوینت مباحثی پیرامون دولت الکترونیکی با فرمتpptودر 45 اسلاید قابل ویرایش
قسمتی از متن پاورپوینت مباحثی پیرامون دولت الکترونیکی
تعريف دولت الكترونيكي
— پاورپوینت شامل تصاویر میباشد —-
اسلاید ۱ :
تعریف دولت الکترونیکی
تعاریف متعددی از دولت الکترونیکی مورد بررسی قرار گرفته است پارهای از آنها:
آمریکا: شیوهای است برای دولتها که به کمک فناوریهای جدید تسهیلات لازم را جهت دسترسی مناسب به اطلاعات و خدمات دولتی فراهم میکند، کیفیت خدمات را بهبود میبخشد و بدین وسیله مشارکت مردم را موجب میگردد.
کانادا: یک سازمان مجازی است که خدمات دولتی را بصورت بههنگام به متقاضیان ارائه میدهد و مشارکت آنها را بدنبال دارد.
مالزی: دولتی است مبتنی بر دورنمایی از تعریف مجدد دولت که به صورت بدون کاغذ بوده و بخشهای دولت، مردم و بخش تجاری را به هم متصل میکند.
وجه مشترک: تعریف مشترکی وجود نداشته، لیکن دولت الکترونیکی بعنوان یک استراتژی کلیدی جهت دستیابی به موفقیت در قرن بیست و یکم شناخته شده است و از آن به عنوان هسته مرکزی جهت باسازی دولتها استفاده میشود. ویژگی مشترک آن در کشورهای مختلف، شهروند مدار بودن دولت و حکومت است.
پاورپوینت مباحثی پیرامون دولت الکترونیکی
اسلاید ۲ :
مفهوم دولت الکترونیکی
در قلب الکترونیکی کردن دولت بهبود قابل توجه عملکرد، رسیدن به یک سطح جدید عملکرد (نه بهبود تدریجی عملکرد)، کاهش زمان لازم برای انجام عملیات، کاهش زمان لازم برای تصمیمگیری، و در کل یک روش جدید برای اندیشیدن قرار دارد که نتیجه آن تغییر روش انجام کارها، online کردن خدمات، و به مرحله استفاده نمودن مشتریان از آنها میباشد.
استفاده از تکنولوژیهای جدید در سازمانهای غیر کارآمد وضعیت را بدتر خواهد کرد زیرا از لحاظ تکنیکی باعث ایجاد صف در نقاط تصمیمگیری خواهد شد.
دولت الکترونیکی باید در حد افزایش یک انتخاب برای سرویس دهی به مشتریان باشد.
اسلاید ۳ :
اهداف دولت الکترونیکی
خدمت دهی یکپارچه، ساده، کارآمد و مطابق میل شهروندان
کاهش هزینه ارائه خدمات
انعطاف پذیری در اداره دولت
کیفیت مطلوب تصمیمگیریهای دولت
تسهیل ارتباط بین سازمانهای دولتی و اتوماسیون اداری
مشارکت موثر شهروندان در فعالیتهای اقتصادی
افزایش ارتباط شهروندان و حکومت
اسلاید ۴ :
توجیه دولت الکترونیکی
هزینه استقرار دولت الکترونیکی زیاد است، لذا باید مزایای آن توجیه کننده این هزینهها باشد. نمونهای از این مزایا عبارتند از
برای شهروندان
–ارائه بهنگام اطلاعات دولتی
–دریافت خدمات بهتر و بیشتر از دستگاههای دولتی
برای بخش خصوصی
–ارتباط سریعتر با دیگر شرکتها، دولت و مردم
–کاهش هزینه ارائه خدمات و در نتیجه رقابتیتر شدن
برای دولت
–استفاده بهتر از اطلاعات و افزایش توان مدیریتی
–کاهش بروکراسی اداری
–رقابت با هند، مالزی، امارات متحده عربی و کشورهای آفریقایی نظیر مصر در این زمینه
اسلاید ۵ :
ویژگیهای یک دولت الکترونیک
همیشه قابل استفاده بودن
دسترسی همگان
رعایت امنیت و حریم اختصاصی افراد
تغییر مستمر متناسب با پیشرفت تکنولوژی
همکاری مردم
کارایی و هزینه
اسلاید ۶ :
دستهبندی فعالیتها در زمینه دولت الکترونیکی
ارائه الکترونیکی خدمات: ارائه خدمات Online به شهروندان و شرکتها از طریق تلفن، تلویزیونهای دیجیتالی و کامپیوترهای شخصی
دموکراسی الکترونیکی: سیستمهای رایگیری الکترونیکی نظیر اسکاتلند و نیز سیستمی برای گفتگو Online با شهروندان
اداره الکترونیکی: فراهم کردن حمایت برای سیاستگذاری، تصمیمگیری، کار گروهی بین وزراء و کارشناسان و مشاوران در زمینه فرموله کردن، تدوین، و مدیریت سیاستها.
پاورپوینت مباحثی پیرامون دولت الکترونیکی
اسلاید ۷ :
وضعیت دولت الکترونیکی در سایر کشورها
استرالیا(Clients First) : از سال ۲۰۰۱ تمامی خدمات دولتی که قابلیت ارائه الکترونیکی داشته باسند عرضه میشود.
کانادا(Renewing Government Services using IT): تمامی خدمات دولتی مهم به طور کامل تا سال ۲۰۰۴ ارائه خواهد شد.
فنلاند: سال ۲۰۰۰ قوانینی بمنظور بهبود مستمر و سریع خدمات الکترونیکی و امنیت دادهها تصویب و بخش اعظم فرمها و پرسشنامهها از سال ۲۰۰۱ الکترونیکی ارائه شده.(www.om.fi/2838.htm)
آلمان، ایتالیا و سوئد: ادارات دولتی سرگرم تنظیم خدماتی هستند که باید الکترونیکی عرضه شوند.
ژاپن: از سال ۲۰۰۳ تمامی ارتباطات بین دولت و مردم از طریق شبکه عرضه میشود.
هلند: تا پایان ۲۰۰۲ حدود ۲۵ درصد به صورت الکترونیکی عرضه میشود.
انگلیس :(government.direct) تا سال ۲۰۰۵، کل خدمات دولتی از طریق الکترونیکی عرضه میشود
سنگاپور: از سال ۲۰۰۱ تمامی خدمات دولتی به صورت الکترونیکی قابل عرضه هستند.
اسلاید ۸ :
زمینههای استفاده سایر دولتها
اسلاید ۹ :
اهداف شبکه دولت
ارتباط بهتر سازمانها
افزایش اطلاعات
ساده شدن امور اداری
افزایش سرعت
افزایش میزان دسترسی به اطلاعات و سیستمهای پشتیبان
شفاف شدن امور
یکپارچگی
کمک در بهبود فعالیتهای استانها مستقل از مرکز
زمینهسازی اصلاح اساسی ساختار از پایین به بالا و با توجه به فعالیتها
اسلاید ۱۰ :
خدمات شبکه دولت
خدمات اطلاع رسانی، تعاملی و تراکنشی
– تبادل اطلاعات
استفاده از بانکهای اطلاعاتی نظیر سیستم اطلاعاتی مدیران
مدیریت اسناد و فرمها
– گزارشدهی
گزارش پیشرفت فعالیتها
گزارشات عملکردی
– برنامهریزی و تصمیمگیری
– انتقال وجوه
دیدگاه خود را ثبت کنید