فهرست مطالب
مقدمه
تعریف برون سپاری یا غیر حضوری چیست؟
تاریخچه کارهای غیر حضوری و برونسپاری شده
چرا شرکت ها یا سازمان ها تصمیم به دریافت خدمات غیر حضوری می گیرند؟
حسابداری غیر حضوری چیست؟
بخشی از متن
مقدمه
حسابداری غیر حضوری این روزها یکی از محبوبترین خدمات حسابداری در صنایع و کسبوکارهای گوناگون است. به خصوص در دورهای که بیماری همهگیر مانند کرونا وضعیت جهان را دگرگون کرد، بسیاری از شرکتها موفق به برونسپاری شده و فعالیت خود را با دردسر کمتری ادامه دادند.
برخی از کارشناسان علم اقتصاد و حسابداری معتقدند که استفاده درست و به جا از خدمات حسابداری غیرحضوری میتواند تأثیرات مثبتی روی کسبوکارها داشته باشد و نهتنها آسیبی به روند کار نخواهد زد بلکه با توجه به مزایایی که دارد میتواند در برخی مواقع کاملاً راهگشا باشد.
در این مبحث قصد داریم تا به طور کلی با چهارچوب فعالیتهای غیرحضوری آشنا شویم و مزایا و معایب آنها را بررسی کرده و به طور تخصصیتر موضوع حسابداری غیر حضوری را مورد کنکاش قرار دهیم.
تعریف برون سپاری یا غیر حضوری چیست؟
عملیات برونسپاری یا غیرحضوری معمولاً به پروژهها یا خدماتی گفته میشود که صاحبان یک کسب و کار یا کارفرمایان یک پروژه تصمیم میگیرند تمام قسمتهای یک پروژه یا بخشهایی از آن را به افراد یا تیمهای بیرون از سیستم خود واگذار کنند. به این معنی که وقتی یک فرد یا یک تیم قرار است کاری را بهصورت غیرحضوری و برونسپاری شده انجام دهد، دیگر لزومی ندارد که داخل شرکت کارفرما بهصورت فیزیکی حضور داشته باشد و با رعایت برخی از هماهنگیها میتواند همکاری را به شکل مطلوب پیش ببرد.
به یک نکته هم توجه داشته باشید که حتی ممکن است پروژههای غیرحضوری که بنا به تصمیماتی برونسپاری میشوند، محدود به فضای داخلی یک شهر یا حتی کشور نمیشوند و این موضوع بسیار دیده میشود که شرکت یا سازمان صاحب پروژه در یک کشور مستقر است و تیمی که قرار است مسئول انجام پروژه بهصورت غیرحضوری باشد در کشور دیگری حضور دارد و این همکاری با رعایت قواعد آن به طور کامل و بدون هیچ مشکلی انجام میشود.
و ...
دیدگاه خود را ثبت کنید