دانلود پاورپوینت فصل چهارم کتاب تئوری حسابداری 1 اثر ولک (جنبه های اقتصادی نظارت برگزارشگری مالی) با فرمتpptودر 31 اسلاید قابل ویرایش
قسمتی از متن پاورپوینت فصل چهارم کتاب تئوری حسابداری 1 اثر ولک (جنبه های اقتصادی نظارت برگزارشگری مالی)
آنچه در این فصل خواهیم داشت:
نظرات موافق با عدم نظارت بر بازار §نقطه نظرات حامیان نظارت بر بازار §نقد این نظرات و...
در نهایت بررسی ماهیت تصمیم گیری در شرایط وجود نظارت و تاثیر آن بر افرادی که تحت نظارت قرار می گیرند است.
کمیسیون بورس و اوراق بهادار(SEC)مامور نظارت بر گزارشگری مالی شرکتهای سهامی عام پذیرفته شده در بورس است.(SEC)به کنگره پاسخگو می باشد.گزارشگری مالی فعالیتی تحت نظارت است و نظرات موافق با گزارشگری و مخالف نیز وجود دارد.
نظرات حمایتی از بازارهای غیر نظارتی:
تئوری نمایندگی:توضیح می دهد که چرا مدیران برای افشاء داوطلبانه به مالکان شرکت انگیزه دارند.
تئوری علامت دهی:در بازار سرمایه به دلیل رقابت شرکتها انگیزه دارند که گزارش داوطلبانه منظم برای جذب سرمایه ارائه کنند.
انعقاد قراردادهای خصوصی:استدلال می شود که هر نوع اطلاعاتی که به طور داوطلبانه گزارش نشود را می تواند از طریق انعقاد قرارداد خصوصی با تحلیلگران مالی به دست آورد.
پاورپوینت فصل چهارم کتاب تئوری حسابداری 1 اثر ولک
تئوری نمایندگی:
تئوری نمایندگی چارچوبی برای تجزیه و تحلیل انگیزه گزارشگری مالی بین مدیران و مالکان فراهم می کند .تئوری نمایندگی یکی از مهم ترین روابط نمایندگی بین مدیران و مالکان شرکت است. مدیران توسط مالکان استخدام می شوند، تا فعالیتهای شرکت را اداره کنند به این ترتیب یک رابطه نمایندگی ایجاد می شود. طرفهای درگیر در روابط نمایندگی می کوشند مطلوبیت خود را حداکثر کنند. مالکان علاقه دارند بازده سرمایه گذاری و قیمت اوراق بهادار حداکثر شود و مدیران علاقه به حداکثر کردن پاداش دارند.برای نظارت بر قرارداد نمایندگی منعقده بین مدیران و مالکان از گزارشگری مالی منظم که توسط حسابرسان انجام می شود استفاده می کنند که به این نوع گزارشگری معمول، مباشرت یا حسابدهی به مالکانشرکت گویند . گزارشگری منصفانه و سالم حسن شهرت مدیر را افزایش می دهد در نتیجه منجر به پاداش بیشتری برای مدیران است.
تئوری علامت دهی:
تئوری علامت دهی توضیح می دهد در شرایطی که الزامی برای گزارشگری وجود ندارد چرا شرکتها برای گزارش داوطلبانه به بازار سرمایه دارای انگیزه هستند؟
در صورتی که شرکت از نظر گزارشگری مالی خوشنام باشد توانایی شرکت در جذب سرمایه بهبود می یابد . در شرایط گزارشگری منظم فشارهای رقابتی باعث می شود شرکتهای دیگر هر چند نتایجشان خوب نباشد به گزارشگری بپردازند. سکوت در گزارشگری به عنوان خبر بد تفسیر می شود . به این ترتیب شرکتهایی که دارای اخبار بد هستند به گزارشگری نخواهند پرداخت و این وضعیت باعث می شود که شرکتهای دارای خبر بد برای حفظ اعتبار در بازار سرمایه مجبور به افشای نتایج خود باشند .این انگیزه اقتصادی برای گزارشگری (حتی گزارشگری اخبار بد)قلب تئوری علامت دهی در زمینه گزارشگری مالی داوطلبانه است.
فرصتهای انعقاد قرارداد خصوصی:
سومین استدلال حامیان بازارهای غیر نظارتی بر این پیش فرض استوار است که کسی که بخواهد واقعا اطلاعاتی بیشتر از آنچه که به صورت عمومی و رایگان موجود است را به دست آورد می تواند چنین اطلاعاتی را بخرد . خبرنامه هایی در بازار سرمایه وجود دارد که در صورت پرداخت حق اشتراک قابل دسترسی هستند. میتوان گفت برای دستیابی به اطلاعات با خود شرکت یا مالکان یا به طور غیر مستقیم با واسطه های مالی نظیر تحلیلگران می توان قرارداد خصوصی منعقد کرد. بر اساس این دیدگاه از این نظر که خود نیروهای بازار می توانند مستقیما در تعیین عرضه و افشای اطلاعات حسابداری دخالت داشته باشند، عقیده بر این است که مداخله در بازار برای افشای اطلاعات ضروری نیست و خواهانی ندارد.
دیدگاه خود را ثبت کنید