فهرست مطالب
مقدمه
یک راهنمای ساده برای فهم چرخه عمر محصول
توسعه محصول جدید
مراحل چرخه عمر محصول
چطور میتوانیم از این مدل استفاده کنیم؟
آیا میشود چرخه عمر محصول را افزایش داد؟
جمعبندی
بخشی از متن
مقدمه
چرخه عمر محصول (Product Life Cycle) یا چرخه حیات محصول موضوعی است که مورد استفاده بسیاری از بازاریابها و مدیران کسبوکارها قرار میگیرد. چرخه عمر محصول نقش بسیار پررنگی در تعیین استراتژیها ایفا میکند. همچنین از آنجایی که هر محصولی روزی افول پیدا میکند، میتوانیم با دانش این حوزه، عمر محصول را تا حد ممکن بالا ببریم و آن را در بازار حفظ کنیم.
از طرف دیگر استراتژیهای ما در هر مرحله از چرخه عمر محصول متفاوت خواهد بود.
حال با دانستن اهمیت بالای این موضوع، در این مبحث راجع به چرخه عمر محصول بیشتر آشنا خواهیم شد .
یک راهنمای ساده برای فهم چرخه عمر محصول
همانطور که مطالعه چرخه عمر موجودات زنده به دانشمندان زیستشناسی کمک میکند تا در مورد ساختار موجودات در طول دوره حیاتشان به شناخت برسند و نسبت به تغییرات دورههای مختلف زندگی آنها آگاهی یابند، این اصطلاح نیز در مورد صنعت و بازار حکمفرماست، منظور این است که مدیران بازاریابی و کسانی که در حوزه کسبوکار مشغولاند باید نسبت به شرایط یک محصول در طول دوره عمرش واقف باشند تا بتوانند بهترین تصمیمگیریها را در مورد محصولاتشان اتخاذ نمایند.برای فهمیدن این موضوع مبحث توسعه محصول جدید را توضیح خواهیم داد .
توسعه محصول جدید
یک محصول جدید که قرار است توسعه پیدا کند را در نظر بگیرید، مرحله توسعه محصول جدید قبل از شروع چرخه عمر محصول اتفاق میافتد که این مراحل بیشتر شامل تحقیقات بازار میباشد که در نهایت منجر به راهاندازی محصول میگردد. ازاینرو این مرحله میتواند شامل موارد زیر باشد:
دیدگاه خود را ثبت کنید