پاورپوینت در مورد کارآفرینی با فرمت pptx ودر 265 اسلاید قابل ویرایش
فهرست مطالب
مقدمه: انتخاب مسیر
فصل 1 : مقدمات کارآفرینی
ضمیمه فصل 1: فرصت
فصل 2 : خلاقیّت
فصل3: کار تیمی
فصل4: مقدمه ای بر طرح تجاری
فصل5: طرح تجاری یک صفحه ای
فصل6: طرح تجاری کامل
فصل7: توصیه و پیشنهاداتی برای تهیّه کنندگان طرح تجاری
فصل8:طرح مالی
فصل9: تأمین مالی
فصل10: بازاریابی
فصل11: مباحث حقوقی
قسمتی از متن پاورپوینت در مورد کارآفرینی
واژه کارآفرینی میتواند گمراه کننده باشد و ذهن را به سوی اشتغال زایی منحرف کند و در بسیاری از محافل و حتی بعضاً دانشگاهی نیز این عبارت مترادف با اشتغال زایی به کار برده می شود. این در حالی است که امکان دارد شرکتهای کارآفرین سبب افزایش یا کاهش اشتغال شوند.
تا زمانی که سه ویژگی نوآوری، رشد مستمر و خلق ارزش در کسب و کار بوجود نیاید نمی توان آن را کارآفرینی نامید.
کارآفرینی نقشی است که فرد به منظور ایجاد یک کار و کسب نوپا به عهده میگیرد. کارآفرین دارای دیدگاه رفتاری، شخصیت و ویژگیهای خاصی است که با غلبه بر نیروهایی که در برابرپیدایش چیزی جدید مقاومت می کنند موقعیتها را بیابد و آن را توسعه دهد.
زندگی کارآفرینانه زندگی ای است توام با هیجان، ریسک، تنوع، تغییر، شکست، پیروزی، شوق، تلاش، خلاقیت، فرصت گرایی، سودآوری بالا، دنیاهای جدید، آدمهای جدید، محصولات جدید، روشهای جدید، قدردانی، احترام و در کل زندگی که در آن رخوت، سکون و ناامیدی راهی ندارد.
1- فرایند شناسایی فرصت های جدید و ایجاد ”کسب وکار“ و سازمانهای جدید و رشد یابنده برای بهره برداری از فرصت های شناسایی شده می باشدکه در نتیجه آن کالا و خدمات جدیدی به جامعه عرضه می شود.
2- کار آفرینی وقف زمان و تلاش زیادی می طلبد.
3- در بر گیرنده ریسکهای مالی، روانی و اجتماعی زیادی است.
4-بزرگترین پاداش کارآفرینی میتواند احساس رضایت شخصی باشد.
« استیونسون و گومپرت» معتقدند که مدیران کارآفرین همواره بدنبال یافتن پاسخ برای سوالات زیر هستند.
درکجا فرصت وجود دارد؟
بر روی فرصت بدست آمده چگونه سرمایه گذاری شود؟
چه منابعی مورد نیاز است؟
از چه راهی میتوان منابع را به کنترل درآورد؟
چه ساختاری بهتر است؟
همچنین مدیران ناظر بدنبال پاسخ به سوالات ذیل هستند.
چه منابعی درکنترل من است؟
چه ساختاری روابط سازمان با بازار را مشخص میکند
چگونه میتوانم تاثیر دیگران بر روی توانایی ام درانجام کاررا حداقل کنم؟
چه فرصتی مناسب است؟
پاورپوینت در مورد کارآفرینی
ویژگیهای کارآفرینان
شناخت ویژگیهای کارآفرینان به عنوان افراد موفق جامعه
باعث میشود که ما نیزاین ویژگیها را در خود پرورش دهیم.
چند ویژگی عمده کارآفرینان به شرح زیر می باشد:
نیاز به موفقیت
برخورداری ازمرکزکنترل درونی
مخاطره پذیری
استقلال طلبی
خلاقیت
تحمل ابهام
نیاز به موفقیت:
عبارتست از : تمایل به انجام کار در استانداردهای عالی به قصد موفقیت در موقعیتهای رقابتی
افراد برخوردار از نیاز به توفیق مایلند همواره درچالش باشند و در راه رسیدن به اهداف قابل دسترس و همچنین نسبت به عملکرد خود به بازخورد مکرر و منظم زمانی نیاز دارند. این افراد ترجیج می دهند تا شخصاً مسوولیت حل مشکلات تعیین اهداف و دستیابی به آنها را از طریق تلاش شخصی به عهده گیرند.
کارآفرین شکارچی فرصت ها هستند. آنها بسادگی می تواند میان یک اتفاق بدون خاصیت با دیگری که در دل آن فرصت شکوفایی نهفته است، تمایز قائل شود و دومی را شکار کند.
فرآیند کارآفرینانه
1- شناسایی و ارزیابی فرصت ( ارزش، ریسک، بازده و تقاضا)
2- تدوین طرح تجاری
3- تأمین منابع مورد نیاز
4- اداره بنگاه تأسیس شده
شناسایی فرصت در کارآفرینی
فرصت را ميتوان به عنوان يک شانس خوب براي پيشرفت يا ترقي تعريف کرد يا آن را موقعيتي دانست که از نظر تصميم گيرندگان مطلوب و مناسب است.
فرصت کسب و کار را ميتوان « شانس برآورده کردن نيازهاي ارضا نشده در جايي که تقاضاي کافي براي برآورده کردن آن نياز با ارزش وجود داشته باشد» دانست.
فرصت و شناسايي فرصت از مهمترين عواملي است که در فعاليتهاي کارآفرينانه وجود دارد
شناسايي و انتخاب فرصتهاي درست براي ايجاد کسب و کار جديد مهمترين توانايي يک کارآفرين موفق است
فهميدن آنچه که يک فرصت را تشکيل ميدهد عاملي کليدي در دوره کسب و کار است.
عوامل مؤثر در شناسايي فرصت
1 - دانش قبلی در مورد بازار و مشکلات مشتريان يا افراد جامعه آگاه بودن از متغيرهاي مهمي مانند روندهاي عرضه و تقاضا،روندهاي جمعيت شناختي، روندهاي سرمايهگذاري و در مورد مشکلات و نيازهاي افراد در واقع آگاهي داشتن از نيازي است که در يک دوره زماني خاص يا در شرايط معيني تقاضا براي ارضا و برآورده کردن آن بهطور موثر وجود دارد.
2 - هوشیاری کارآفرینانه
بهطور خيلي ساده ميتوان گفت که هوشياري کارآفرينانه در واقع توانايي ديدن چيزهايي است که ديگران قادر به ديدن آنها نيستند.
پاورپوینت در مورد کارآفرینی
3- شبکه اجتماعی
منظور از شبکه اجتماعي در واقع شبکهاي است که کارآفرين به گونهاي از آن براي گردآوري اطلاعات مفيد و موثر استفاده ميكند. اين شبکه شامل بخشهاي ذيل ميشود:
• افرادي که کارآفرين مدتي زيادي با آنها رابطه ثابت دارد، ولي اين افراد در کسب و کار و سرمايهگذاري شريک نيستند.
• افرادي که کارآفرين از آنها جهت فراهم کردن منابع لازم براي فرصتها استفاده ميکند.
• کساني که کارآفرين با آنها به ايجاد يک کسب و کار ميپردازد.
• افرادي که کارآفرين جهت جمعآوري اطلاعات کلي از آنها کمک ميگيرد.
4 - خلاقیت کارآفرینانه
کارآفرينان موفقي که فرصتهايي را کشف ميکنندکه ديگران آنها را نميبينند به عنوان خلاقيت ياد ميکند
آیا کارآفرینی یاد گرفتنی است؟
1-آموزش کارآفرینی تدریجی بوده و استمرار یکی از اصول آن است
2-آموزش کارآفرینی باید به صورت بستههای آموزشی مهارتی صورت گیرد
3-مبنای آموزش در کارآفرینی توانمندسازی و اقتدار افزایی است.
4-مبنای آموزش درکارآفرینی فراهم کردن شرایط انتخاب است نه راهنمایی برای انتخاب
5-مبنای آموزش در کارآفرینی کارآفرینانه بودن شیوههای تدریس است.
6-اساس آموزش در کارآفرینی تسهیلگری است.
7- ايجاد عادت به تفكر دقيق، تعهد نسبت به كاوشگري، قابليت سازگاري با تغييرات
دیدگاه خود را ثبت کنید