فهرست مطالب
مقدمه
قانون پارکینسون در زندگی روزمره
دلیل وجود قانون پارکینسون چیست؟
به کار بردن قانون پارکینسون در انجام کارها
تا دیر وقت کار نکنید!
راههایی برای شکست دادن قانون پارکینسون
استفاده از قانون پارکینسون برای انجام کارهای غیر ممکن
جمعبندی
بخشی از متن
مقدمه
اگر تا به امروز زمانی را به مطالعه درباره بهرهوری و روشهای افزایش آن اختصاص داده باشید، مطمئناً نام قانون پارکینسون به گوشتان خورده است.
قانون پارکینسون یکی از مفاهیم رایج در مدیریت است که میتوان به شکل زیر آن را تعریف کرد:
هر کار به اندازه زمانی که برای آن تخصیص داده شده، طول میکشد.
این مفهوم توسط سایریل نورث کوت پارکینسون، نویسنده و تاریخدان انگلیسی در سال ۱۹۵۵ برای اولین بار در مقالهای در اکونومیست مطرح شد و بعدها به عنوان پاراگراف اول یکی از کتب وی به رشته تحریر درآمد.
پارکینسون خود کارمند دولت بریتانیا بود. در آن زمان، بوروکراسی زاده فرهنگ مردم و در ادارات بریتانیا بسیار رایج بود. اعتقاد جامعه و مردم بر این بود که سخت کار کردن، بهتر از سریع و هوشمندانه کار کردن است. از این روی، سابقه کاری و تجربیات پارکینسون برای اظهار نظری این چنین، کاملاً مناسب به نظر میرسید و وی شخصی کار آزموده در این حوزه تلقی میشد.
قانون پارکینسون در زندگی روزمره
فارغ از آگاهانه بودن یا ناآگاهانه بودن آن، قانون پارکینسون به طور مرتب در زندگی روزمره ما اتفاق میافتد. برای مثال:
دیدگاه خود را ثبت کنید