دانلود پاورپوینت بنچ مارکینگ با فرمت ppt ودر 43 اسلاید قابل ویرایش
قسمتی از متن پاورپوینت بنچ مارکینگ
مفهوم بنچ مارکینگ (Benchmarking)
استفاه از روش الگو برداری (Benchmarking) بعنوان یک ابزار کیفیت در دنیای تجارت بوسیله شرکت زیراکس در اواخر دهه 1970 آغاز گردید.
تعاریف Benchmarking
Camp 1989
فرآیند مستمر اندازه گیری محصولات، خدمات و شیوه های کاری در مقایسه با رقبای اصلی.
Geber 1990
فرآیند یافتن بهترین شرکت در زمینه یک محصول، خدمت یا سیستم عملیاتی و تطابق دادن محصولات، خدمات یا سیستم های خود برای رسیدن به آن استانداردها.
تعريف، تشخيص و تطابق يافتن با اقدامات و فرايندهاي سازمانهاي برجسته در سطح دنيا، بهمنظور افزايش عملکرد سازمان خود.
Codling 1992
فرآیند مستمر اندازه گیری و بهبود محصولات، خدمات یا عملیات در مقایسه با بهترین ها.
Vaziri 1992
فرآیند مستمر مقایسه عملکرد بهترین سازمان در آن صنعت با در نظر گرفتن نیازهای بحرانی مشتری و تعیین اینکه چه چیزی باید بهبود یابد.
Watson 1993
ورود مستمر اطلاعات جدید به یک سازمان.
مرکز بهره وري و کيفيت آمريکا(APQC)
پاورپوینت بنچ مارکینگ
فهرست مطالب
مفهوم بنچ مارکینگ (Benchmarking)
تعاریف Benchmarking
انواع الگوبرداری
مقایسه چه چیزی ؟
مقایسه براساس عملکرد :
مقایسه براساس فرایندهای کاری
مقایسه راهبردی :
مقایسه با چه چیزی ؟
الگوبرداری داخلی
الگوبرداری رقابتی
مقایسه انواع الگوبرداری
مدل الگوبرداری APQC
طرحریزی
تعیین نیات استراتژیک:
انتخاب فرآیند الگوبرداری
انواع تیم ها
جمع آوری داده های مورد نیاز:
اهداف بازدید
نکات مفید قبل از بازدید
چگونه شریک خود را تشویق کنید که همه چیز را به شما بگوید؟
نکات مفید در طول بازدید
تطبیق
پیاده سازی طرح:
ارزیابی و گزارش
به خاطر داشته باشید:
الگوبرداری علیرغم ظاهر ساده، فرآیندی توانمند جهت بهبود مستمر است.عوامل اساسی برای یک الگوبرداری موفق عبارتند از:
دیدگاه خود را ثبت کنید