دانلود پاورپوینت اختلال های افسردگی و خود کشی در کودکان با فرمت pptx ودر 27 اسلاید قابل ویرایش
اختلالات افسردگی:
1.اختلال بی نظمی خلق مخرب
2.اختلال افسردگی اساسی
3.اختلال افسردگی پایدار
4.اختلال ملال پیش از قاعدگی
5.اختلال افسردگی ناشی از مواد/دارو
6.اختلال افسردگی ناشی از دیگر بیماری های جسمی
7.اختلال افسردگی مشخص دیگر
8.اختلال افسردگی نامشخص
نکته : حذف اختلال افسرده خویی و افسردگی مزمن در DSM-5 و اضافه شدن اختلال افسردگی پایدار .
باورهای عمده درباره افسردگی
افسردگی نمیتواتد در کودکان وجود داشته باشد:
اولین دیدگاه نظر روانکاوی کلاسیک است که اظهار می دارد بنا بردلایل ساختگی افسردگی در کودکان نمی تواند وجود داشته باشد دراین دیدگاه افسردگی بالینی پدیدهیی مربوط به فراخود در نظر گرفته می شود که در جریان آن پرخاشگری متوجه خود فرد می شود وجود تعارض مربوط به فراخود است که منجبر به بروز احساس گناه شده که اساس افسردگی است بنابراین به دلیل این که فراخود کودک هنوز رشد کاملی نیافته است افسردگی بالینی در کودکان نمی تواند وجود داشته باشد.
افسردگی کودکی پوشیده است:
دیدگاه دوم در خصوص افسردگی کودکی مفهوم افسردگی پنهان یا هم ارزی افسردگی را مطرح می کند این موضوع استدلال میکند که تظاهرات بیرونی آن معادل های افسردگی هستند و بر فرض برآن است که کودکان ممکن است افسرده باشند اما این افسردگی به شکل انواع شکایات رفتاری نوع کودکی ظاهر میشود بسیاری از اختلال های غیر روان پویشی کودکی را شامل میشوند عبارت اند از:بی اختیاری ادرار،کج خلقی ها،بیش فعالی،نافرمانی،مدرسه گریزی،فرار بزهکاری،آتش افروزی،هراس ها،جسمانی کردن ،تحریک پذیری،ناتوانی یادگیری و افت تحصیلی.
پاورپوینت اختلال های افسردگی و خود کشی در کودکان
افسردگی در کودکان گذرا است:
دیدگاه سوم را لفکوتیز و برتون مطرح کرده اند،سه فرض عمده در کار این پژوهشگران وجود دارد:
۱.اگر رفتارهایی که نشانگان افسردگی را می سازند بین کودکان بهنجار شایع باشند تظاهرات بالینی این نشانها چه از نظر اماری و چه از لحاظ آسیب شناسی روانی نابهنجار به شمار نمی رود.
۲.نشانهای شایع نشانگان افسردگی پدیدهای گذرای رشدی هستند که با گذشت زمان از بین میروند بنابراین نمیتوان به انها از دید آسیب شناختی نگریست.
۳.در صورت از بین رفتن خود به خودی نشانهای مداخله درمانی ضروری نیست.
سبب شناسی
۱.نقص در مهارتهای اجتماعی:
اغلب دیده می شود که بزرگسالان افسرده مهارتهای اجتماعی لازم برای کسب تقویت از محیط اجتماعی خود ندارند و همین امر منجر به تقویت مثبت اندک وابسته به پاسخ می شود و لپه استدلال می کند که ناتوانی در کنترل موفقیت های میان فردی یک علت افسردگی است.
۲.سطح فعالیت:
افسردگی به مفهوم کاهش یافتن فعالیت بر اثر درجات پایین تقویت محیطی تلقی میشود به نظر لوینسون در سبب شناسی افسردگی انچه که مهم است فقدان تقویت مثبت وابسته وپاسخ است که میتواند ناشی از یک محیط تقویتی فقیر باشد.
دیدگاه خود را ثبت کنید