پیشگفتار؛
مشتریان امروزودرعصردیجیتال اختیاراتی دارند که هیچکدام از صاحبان کسب وکارها و مدیران ارشد ،کارشناسان و کارمندان این اختیارات را ندارند.آن ها می توانند مدیران و صاحبان کسب وکارها رابا احتیار تام خویش اخراج کنند.این امر نقطه عطف کلیدی برای مدیران و صاحبان کسب وکارهای عصر دیجیتال هست که با آینده نگری و تحقیقات بازاریابی با این مهم جامه عمل بپوشانند .و در ارائه محصولات خویش جانب نیاز مشتریان را بگیرند.
درعصر دیجیتال محصولات پیشنهادی باید با ذائقه مشتریان هماهنگ و همسوباشد که مثال بازارآن نمونه محصولات در شرکت آمازون می باشد .«شرکت آمازون یکی از شرکت های پیشگام در زمینه ی ارائه محصولات پیشنهادی برای خرید های بعدی مشتریان است. هر زمان که مشتریان وارد حساب های کاربری خود می شوند، آمازون بر اساس خرید های قبلی آنها محصولات مختلفی را به آنها پیشنهاد می دهد.»
اخیرا این شرکت بخشی را به سایت خود اضافه کرده است و نام آن را «مشتریانی که این آیتم را خریده اند، این محصولات را نیز خریده اند» گذاشته است. این محصولات نه تنها باعث افزایش فروش مشتریان می شود، بلکه باعث می شود آنها احساس نکنند که آمازون آنها را تحت فشار گذاشته است.
روند بازگشت محصولات به مشتریان کاملا به صورت آنلاین و در حساب کاربری مشتریان انجام می شود. اگر مشکلی به وجود بیاید که توسط آن مشتری مجبور باشد به صورت تلفنی با مشتری صحبت کند، کارمندان این شرکت به جزئیات خرید و حساب کاربری آن مشتری دسترسی خواهند داشت تا بتوانند هرگونه مشکل را به سرعت برطرف نمایند.
مدیران امروزی در هرنقطه از این کره خاکی با از جف بزوس الگوبرداری کنند.زیرا که«قصد جف بزوس این است که مدیران با فلسفه اصلی آمازون که برپایه “گوش فرا دادن و از همه مهمتر فهمیدن و درک مشتری” است آشنا شوند. گوش دادن به مشتری کار راحتی به نظر می رسد ولی به منظور موفقیت بهتر سازمان هر کارمند باید قادر به درک نیازهای مشتریان باشد.
نکته قابل توجه این است که بزوف بر ساخت کالایی که براساس نیاز مشتریان شکل گرفته باشد تاکید فراوان داشت، با وجود این که می دانست ممکن است سال ها طول بکشد تا چنین سخت افزاری، متناسب با نیازهای مشتریان طراحی و ساخته شود. زمانی که از بزوف پرسیدند چه میزان زمان برای پروژه کیندل در نظر گرفته است، او پاسخ داد: “به هر میزانی که زمان در اختیار داریم.”
رهبران کسب و کار هرگز نباید از این واقعیت کلی که درواقع مشتریان هستند که دستمزد پرسنل و هزینه های شرکت را پرداخت می کنند، منحرف شوند (هنری فورد).
شعار بزوف در مورد کیندل این بود: می خواهیم محصولی را تولید کنیم که سود آن در نتیجه استفاده مشتریان از آن باشد، نه از راه فروش آن محصول!
نقش مشتریان دربرهه فعلی به اندازه ای مهم است که درنگاه مدیران جهانی «صندلی خالی: یکی از مهمترین افراد در اتاق قلمداد می شود.»
“تمرکز بیشتر بر روی مشتری باعث مستحکم تر شدن و انعطاف پذیری سازمان می شود”
حتی در روزهای شروع کار آمازون، بزوس خیلی سخت بر ایجاد شرکتی که بر روی مشتریان خود تمرکز کامل داشته و تاکید می کرد. به همین دلیل در بسیاری از جلساتی که با حضور او تشکیل می شد، یک صندلی خالی وجود داشت. بزوس پس از آن که صندلی خالی را در جلسات به همراه می آورد، اعلام می کرد که این صندلی خالی باید توسط مشتری پر شود. “مهمترین فرد در اتاق”. در طول این جلسات حضور نامرئی ولی روشن مشتری باعث می شد در تصمیم گیری ها تفاوت زیادی ایجاد شود.
مدیران امروزی بایستی در مدیریت ارتباط با مشتری موفق به مشتریان خود احترام بگذارند.و این امر نقش پیچ تاریخی را دربقاء و ماندگاری کسب وکارهای امروزی ایفا می نماید؛زیرا که «“در دنیای واقعی اگر چنانچه باعث ناراحتی مشتریان شویم، آنها این تجربه را با ۶ نفر از دوستان خود در میان می گذارند ولی در دنیای مجازی مشتری نارضایتی خود را با ۶۰۰۰ کاربر در اینترنت در میان می گذارد.”»
به عنوان یکی از پیشگامان تجارت الکترونیک، کاملا مشخص است که بزوس قدرت مشتریان امروز را شناخته است. مشتریان امروز به یکدیگر گوش می دهند، به صورت آنلاین تحقیق می کنند و حتی شکایات خود را در شبکه های اجتماعی منتشر می کنند. برندهای بسیار معتبری بوده اند که به علت نحوه بد برخورد با یک مشتری سقوط زیادی را تجربه کرده اند.
تشکر از مشتریان و پاسخگویی به نیازهای آنان،رمز موفقیت مدیران در عصر دیجیتال محسوب می گردد و مدیران باید«برای خود با یک برنامه روشن مشخص کنند که چگونه می خواهند پاسخگوی شکایات مشتریان به صورت آنلاین باشند.» مهم نیست شما چقدر از مشتری به علت ارسال آنلاین شکایت عصبانی هستید ولی هیچ موقع از پاسخگویی به او و تشکر کردن چشم پوشی نکنید. تلاش برای ایجاد شرکت بر پایه محور مشتری امری مهم در مدیریت ارتباط با مشتری موفق است.
“اگر ما کارها را به گونه ای ترتیب دهیم که منافع ما با منافع مشتریانمان در یک سطح قرار گیرد، در دراز مدت هم به نفع مشتری خواهد بود و هم به نفع آمازون”
نکته جالب توجه این است که با وجود خدمت دهی خوب آمازون به مشتریانش، همچنان دلیل اصلی میلیاردها فروش سالانه آمازون به صورت دقیق مشخص نیست. چراکه دیگر سرویس خوب دادن مزیت رقابتی نبوده و تقریبا اکثر برندها به حد قابل قبولی از کیفیت در ارائه خدمات دست پیدا کرده اند.
راز موفقیت بزوس و تفاوت آن با دیگر ارائه دهندگان خدمات آنلاین، در ایجاد شرکتی مشتری محور بود. مشتری محور بودن به او جرات می دهد تا در نوآوری و گرفتن تصمیم های سخت ریسک کند، چرا که او دارای ادراکی است که می تواند بهترین تصمیمات را برای مشتریان و همچنین آمازون اتخاذ کند و هردو در مسیر رشد گام بردارند.
در مصاحبه مجله فوربس بزوس گفت در شرکت مشتری محور آمازون، ما روی بهترین اهداف مالی خود برای سه ماه یا فصل آینده تمرکز نمی کنیم، بلکه روی نیازمندی های مشتریان و آنچه برای آنها مهم است تمرکز خود را می گذاریم. من فکر می کنم این جنبه از فرهنگ آمازون نادر است. و دلیل اصلی تفاوت آن با دیگر رقبا نیز چنین فلسفه و طرز فکر سازمانی است.
از عذر خواهی کردن نترسید
“در پی انجام یک اشتباه دردناک، اثر به جای مانده از کار اشتباه مان ، باعث شد در شرایط مختلف بهتر تصمیم گیری کنیم و تصمیماتی مطابق با ماموریت و اهداف کلان خود بگیریم . ”
در طول بیش از دو دهه، آمازون جایگاه خوبی به دلیل سرویس دهی خوب خود به مشتریان پیدا کرده است .
با این حال در سال ۲۰۰۹، زمانی که ارائه نسخه های آنلاین رمان های معروف “۱۹۸۴″ “مزرعه حیوانات” را برای کاربران کیندل حذف کردند، کاربران آنلاین اعتراض زیادی به این کار کرده و صورت سیاه آمازون را دیدند، همان چیزی که بزوس سخت تلاش می کرد از پیش آمد آن جلوگیری کند.
آمازون به سرعت یک بیانیه عذرخواهی با لحنی خشک و غیر انسانی را از طریق تیم مطبوعات به کاربران خود ارسال کرد. ولی چیزی که کاربران را دوباره به آمازون برگرداند عذرخواهی بی ریا و غیر رسمی جف بزوس بود. ترجمه متن عذرخواهی او را در ادامه بخوانید
“از این که ما در گذشته نسخه های کتاب ۱۹۸۴ و دیگر رمان ها را به صورت غیر قانونی در کیندل ارائه می کردیم از شما عذرخواهی می کنیم. راهکار ما برای حل این مشکل، بسیار احمقانه و کاملا خارج از قوانین ما بود. ما کاملا شایسته انتقادهای شما هستیم. از اشتباه دردناکی که مرتکب شدیم، درس می گیریم تا در آینده تصمیمات بهتری اتخاذ کنیم، تصمیماتی که با ماموریت سازمانی ما همخوانی داشته باشد.
جف بزوس، موسس و مدیرعامل امازون دات کام جالب این جاست که این مشکل پیش آمده به سرعت فراموش شد و مردم از جف به دلیل مسئولیت پذیری او در قبال اشتباه خود، ستایش و تمجید کردند. درواقع پذیرش اشتباه از سوی جف باعث شد مشتریان تجربه بدی که درنتیجه تصمیمات آمازون گرفته بودند، ترمیم شود و دوباره نسبت به این شرکت حس خوبی پیدا کردند.پاسخگویی سریع به مشتریان و دل جویی از آن ها در مدیریت ارتباط با مشتری توصیه می شود.
شرکتها می توانند از سامانه مدیریت ارتباط با مشتری سی آر ام منافع زیادی ببرند ، چرا که با فهم بیشتر مشتری می توان حجم بالاتری از خدمات را به وی عرضه کرد و روابط عمیق تری را گسترش داد .شرکت سی بل ادعا می کند که استفاده از سامانه مدیریت ارتباط با مشتری ۱۶ درصد درآمد و ۲۱ درصد وفاداری مشتریان و بهره وری کارکنان را بالا می برد. شرکتها از سی آر ام برای تعامل و دسترسی به حداکثر ارزش تک تک مشتریان ، شناسایی بهترین فرد برای هدف گیری و فروش محصولات شرکت استفاده می کنند. بیشتر کارشناسان معتقدند که داده های خوب مشتری خود به خود برای شرکت یک مزیت رقابتی فراهم می نماید و همچنان که یک شرکت روابط نزدیکتری با مشتریان برقرار می کند ، ما باید انتظار درک بالاتری داشته باشیم . استفاده از تکنولوژی تعاملی این اجازه را می دهد که با شناخت سبک زندگی و ثبت تاریخچه هر مشتری ، بجای تعامل با داده های آماری گروهی مشتریان ، توانایی تعامل نفر به نفر را داشته باشیم . سی آر ام از آن روی مهم تلقی می گردد که فروش و وفاداری بیشتر به مشتریان فعلی را سبب شده ، سودبری بالاتر مشتری را در پی داشته ، حداکثر عکس العمل مفید به کمپین بازاریابی را همراه داشته و سرمایه گذاری اثر بخش تر را امکان پذیر می نماید .
به گفته جف بزوس ،« اگر آن طور که باید مشتریان را راضی نگه داشته و تجربه خوبی از خرید برای آنها به وجود بیاورید، آنها از برند شما به خوبی یاد کرده و شما را به دیگران معرفی می کنند. تبلیغات دهان به دهان بسیار اثر گذار هستند.»
یکی از عوامل موفقیت آمازون همین تبلیغات دهان به دهان است. به دلیل خدمات مشتریان فوق العاده آن مصرف کنندگان کاملا از آن اطمینان دارند.
نکته کلیدی دیگر شعارآمازون است که بایستی مدنظر مدیران قرارگیرد؛
این شعار شرکت آمازون است
We see our customers as invited guests to a party, and we are the hosts. It’s our job every day to make every important aspect of the customer experience a little bit better.
ما مشتریانمان را همچون میهمانان دعوت شده در نظر میگیریم که میزبان آنهاییم. این وظیفه هر روز ماست که هر جنبهای از تجربه مشتریان را اندکی بهبود بخشیم.
آن چیزی که برای بیشتر مشتریان آمازون شگفت انگیز است، این است که به نظر میرسد سایت، آنها را میشناسد. هر چه بیشتر از سایت استفاده میکنند، سایت بهتر آنها را میشناسد. بنابراین آمازون میتواند تجربیات قبلی ما را به مشتریان یادآور شود، محصولاتی که ممکن است از آنها استقبال شود را پیشنهاد میدهد و مشتریان را به اطلاعات بیشتری که به دنبال آن هستند، متصل کند. به همین دلیل کاربران در این سایت نامنویسی میکنند، اگر چه بدون نامنویسی هم آمازون قادر به انجام این کار است؛ اما با نامنویسی جنبهی شخصی سازی بیشتری دارد. به بیان دیگر، آمازون در زمینه دانش درباره مشتری عملکرد فوق العادهای داشته و این موجب میشود تا رضایت مشتریان در هر خرید بیشتر از قبل باشد.
بزوس در مصاحبه ای که با مجله فوربس داشت، یادآور شد که در شرکت مشتری محور آمازون، بر روی اهداف مالی طی سه ماه یا فصل آینده تمرکز نمی کنیم، بلکه بر روی نیازهای مشتریان و آن چه که برایشان مهم است، تمرکز داریم.
من فکر می کنم که این فرهنگ آمازون کمیاب است و مهم ترین علت تفاوت آمازون با سایر رقبا چنین طرز فکر سازمانی است.
پایان سخن این که رمز بقا و ماندگاری در کسب وکار های امروزی،فارغ از این که چه کسب وکاری داشته باشند ؛شنیدن صدای مشتریانی است که زود عصبانی می شنود و زودتر تصمیم می گیرند.
امید که این مطالب مورد توجه و استفاده سروران ارجمند در هرفعالیتی اعم از پژوهشگران ،استاد محترم دانشگاه ها و مدیران محترم کسب و کار ها قرا گیرد .
با احترام
دکتر محرم غفاری gaffarim3@yahoo.com
فروردین ۱۴۰۰
فهرست مطالب
استراتژی مدیریت ارتباط با مشتری شرکت آمازون. ۱۱
درباره شرکت آمازون. ۱۱
موفقیت CRM آمازون. ۱۲
جمع آوری اطلاعات.. ۱۲
ذخیره سازی اطلاعات شخصی.. ۱۳
پیشنهادات.. ۱۳
پشتیبانی از مشتری.. ۱۳
۷نکته کلیدی مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) از دیدگاه مدیر عامل آمازون. ۱۴
مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) از دیدگاه مدیر عامل آمازون. ۱۴
بررسی استراتژی CRM برندهای برتر جهان.. ۱۷
شرکت اپل. ۱۸
رستوران زنجیره ای کی اف سی.. ۱۸
هواپیمایی لوفتهانزا ۱۸
هواپیمایی British Airways. 18
شرکت نوکیا ۱۸
رستوران زنجیره ای مک دونالد. ۱۸
کوکا کولا. ۱۸
کمپانی زارا ۱۸
کمپانی بی ام دبلیو. ۱۸
آمازون. ۱۸
استراتژی CRM هواپیمایی لوفتهانزا ۱۸
استراتژی CRM برند هواپیمایی British Airways. 19
استراتژی CRM شرکت اپل. ۲۰
استراتژی CRM برند نوکیا ۲۰
استراتژی CRM خودروسازی بی ام دبلیو. ۲۱
استراتژی CRM فست فود کی اف سی.. ۲۲
استراتژی CRM برند مک دونالد. ۲۳
کوکا کولا. ۲۴
استراتژی CRM برند زارا ۲۴
استراتژی CRM فروشگاه آمازون. ۲۵
چند دلیل برای اثبات اینکه شما به یک سامانه مدیریت ارتباط با مشتری حرفه ای نیاز دارید!. ۳۰
بررسی شیوه کسب و کار کمپانی آمازون.. ۳۲
چشم انداز و استراتژی.. ۳۲
به روز رسانی چشم انداز و اهمیت فناوری.. ۳۳
مصرف کنندگان آمازون. ۳۳
حاشیه سود بالا، قیمت پایین. ۳۳
مشتری مداری.. ۳۳
رقابت.. ۳۴
فروش رسانه ای.. ۳۴
بازاریابی.. ۳۴
حضور در هالیوود. ۳۴
مدیریت دانش در شرکت آمازون. ۳۵
معرفی شرکت آمازون. ۳۵
ایجاد ارزش به وسیله اصول مدیریت دانش در شرکت آمازون. ۳۵
یک پورتال، یک رابط.. ۳۶
مدیریت محتوا ۳۶
شخصی سازی فوق العاده ۳۶
مشتریان منبعی از اطلاعات.. ۳۶
اشتراک،هشدار و یادآورها ۳۷
بازخورد. ۳۷
عملکرد محور. ۳۷
رمز موفقیت آمازون استفاده هوشمندانه از نرم افزار CRM… 38
جمع آوری و ذخیره اطلاعات.. ۳۸
تبلیغات و پیشنهادها ۳۸
پشتیبانی.. ۳۹
آمازون و ابداع صف مجازی.. ۴۲
مدیریت ارتباط با مشتری الکترونیکی ECRM چیست؟. ۴۴
برقراری ارتباطی موثر و هدفمند با مشتریان کسبوکارتان. ۴۵
افزایش وفاداری مشتری.. ۴۷
بازاریابی مؤثرتر. ۴۸
بهبود خدمات و پشتیبانی مشتری.. ۴۹
راندمان بیشتر و کاهش هزینه. ۴۹
انواع CRM در سازمان ها ۴۹
نقاط کانونی قبل از اجرا ECRM… 50
توسعه استراتژی های تجاری متمرکز بر مشتری.. ۵۰
عملکرد مجدد تجارت.. ۵۱
مهندسی مجدد فرایند کار. ۵۱
گزینه های فناوری.. ۵۱
آموزش و آمادگی.. ۵۲
تجارت تبلیغات در آمازون چگونه رشد کرده است.. ۵۲
آمازون در ازای دریافت اطلاعات به مشتریان پول پرداخت میکند. ۵۴
رشد و توسعه بیزینس مدل آمازون. ۵۵
چشم انداز و ماموریت سایت آمازون. ۵۵
مدل کسب و کار و درآمد آمازون. ۵۶
استراتژی آمازون. ۵۶
جلب وفاداری مشتری ، کلید موفقیت آمازون. ۵۷
کلید موفقیت آمازون. ۵۸
فرهنگ معیارها: ۶۰
استراتژیهای خلق تجربه مشتری در آمازون. ۶۳
هشت استراتژی کاربردی مدیریت تجربه مشتری که می توان از آمازون آموخت!. ۶۵
سوپرمارکت آنلاین آمازون، بزرگترین غول سوپرمارکتی دنیا ۶۹
آینده هماکنون آغاز میشود. ۷۰
اهمیت دادن به مشتری.. ۷۰
تحویلدهی مکرر و انعطاف پذیر. ۷۱
گام بعدی در خرده فروشی آنلاین. ۷۱
پنج استراتژی که آمازون را به موفقیت رساند. ۷۱
شناخت مشتریان. ۷۲
جمع آوری دادهها ۷۲
اهمیت ویژه به امور مشتریان. ۷۲
خلاقیت و نوآوری.. ۷۲
ایجاد یک استراتژی جامع CRM… 72
ساخت تجربه مشتری فوق العاده برای مشتری ها در سال ۲۰۲۰٫ ۷۲
مدیریت تجریه مشتری چیست؟. ۷۳
چرا تجربه مشتری اهمیت دارد؟. ۷۴
شانس بالای ماندن مشتری ها در کنار برند و وفاداری آنها ۷۴
LTV بالاتر. ۷۵
پروموشن های رایگان. ۷۵
۱۱ تاکتیک برای استراتژی تجربه فوق العاده مشتری.. ۷۵
مشتری های خود را بشناسید. ۷۶
یافتن محصولات خود را تسهیل نمایید. ۷۶
دسته بندی محصولات.. ۷۶
فیلتر کردن محصولات.. ۷۶
صفحات محصول خوب بسازید. ۷۷
از فیدبک های مشتری ها استفاده کنید و ریویوها را در معرض دید قرار دهید. ۷۷
به مشتری های خود آموزش دهید. ۷۷
بهینه سازی برای موبایل. ۷۷
آن را شخصی کنید. ۷۸
پروسه checkout را تسهیل نمایید. ۷۸
ایمیل های واضحی برای آنها ارسال نمایید. ۷۹
سریعتر ارسال نمایید. ۸۰
پشتیبانی از مشتری سریع و موثر پیاده کنید. ۸۰
چگونه میزان کلی تجربه مشتری را اندازه گیری کنیم. ۸۱
رضایت مشتری (CSAT). 81
Net promoter score. 81
پایبندی و وفاداری مشتری ها ۸۲
دو فروشگاه تجارت الکترونیک که تجربه های عالی همه جانبه در سرتاسر سایت ارائه می دهند. ۸۲
Sierra Designs. 82
Baskits. 85
بررسی چند نمونه موفق در پیادهسازی مدیریت دانش مشتری.. ۸۶
مزایای استفاده از راههای بهتر شدن رابطه با مشتریان در کار خود. ۸۹
آیا می دانید آمازون چگونه کالاهای خود را به دست مشتریان می رساند؟. ۹۰
انبارداری آمازون. ۹۰
استفاده از ربات در انبارداری.. ۹۱
چیدمان قفسههای انبار متناسب با زمان. ۹۲
استفاده از پهباد برای توزیع کالا. ۹۲
انبارهای در حال پرواز. ۹۴
بررسی و تحلیل محل زندگی مشتری توسط پهبادهای آمازون. ۹۵
آمازون فلکس.. ۹۵
آینده فروشگاه های هوشمند. ۹۷
بهترین راهکارها و روشهای مشتریمداری در عصر جدید. ۱۱۰
مشتریان در عصر مدرن امروز، حرف اول را میزنند. ۱۱۰
مشتریان همانجایی میمانند که عشق دریافت کنند. ۱۱۰
از هفت نیروی مشتری بهرهبرداری کنید. ۱۱۱
۵ راهکار جف بزوس برای فروش بیشتر. ۱۲۱
مشتری، خریدار ارزش ها و تفاوت ها ۱۲۱
برای چه کسی تلاش می کنید؟. ۱۲۱
مشکلات شکلاتی.. ۱۲۲
به دنبال سرنخ ها باشید!. ۱۲۲
هوشمند باشید. ۱۲۳
چگونه آمازون به پلتفرمی ارزشمند در جهان تبدیل شد. ۱۲۳
ارزش هایی که پلتفرم آمازون را منحصر به فرد می کند. ۱۲۴
منحصر به فرد بودن ارتباط با مشتری در آمازون. ۱۲۴
فرآیند های مفید در آمازون. ۱۲۴
بودجه هنگفت و پلتفرم هوشمندانه تبلیغات، سکوی پرتاب آمازون. ۱۲۵
جف بزوس، عاشق خلاقیت، جزئینگری و استارتآپ: ۱۲۶
نوآوریهای آمازون. ۱۲۷
سیستم لجستیک گسترده و مؤثر، رمز موفقیت آمازون. ۱۲۹
پلنهای زیرکانه و بودجههای هنگفت تبلیغاتی.. ۱۲۹
برنامهریزی دقیق بازاریابی آمازون. ۱۲۹
ارتباط با مشتری فوقالعاده رضایتبخش آمازون. ۱۳۰
باشگاه مشتریان، بستری برای رفع نیازهای مشتریان. ۱۳۱
کارت وفاداری مشتریان چیست؟. ۱۳۲
جلوههای بهیادماندنی یک باشگاه ۱۳۲
تعدادی از موفقترین باشگاههای مشتریان. ۱۳۳
بررسی و آنالیز تجربه های خرید در فروشگاه آمازون. ۱۳۶
رونق بازار کار شرکت آمازون در دوران شیوع کرونا ۱۳۸
رقبای اصلی آمازون (AMZN) چه کسانی هستند؟. ۱۳۹
تبلیغات آنلاین آمازون، غول خفته بیدار میشود. ۱۴۲
جایگاههای مختلف تبلیغات آمازون. ۱۴۳
جایگاه تبلیغات در سایت آمازون. ۱۴۴
مالک اطلاعات، صاحب ثروت.. ۱۴۴
آزمایشگاه تبلیغات.. ۱۴۵
رقیب مشتریان. ۱۴۶
فرصتهای شغلی مرتبط با تبلیغات آمازون. ۱۴۷
آمازون چگونه تبلیغ می کند؟. ۱۴۸
مهمترین راهکار تبلیغاتی.. ۱۴۹
هم بخرید و هم بفروشید. ۱۵۰
آمازون! این شرکت تبلیغاتی بزرگ برای بازاریابی چه کرد؟. ۱۵۱
موتور محرک آمازون چگونه کار میکند. ۱۵۱
پلن های تبلیغاتی آمازون چیست؟. ۱۵۲
تبلیغات در آمازون رو به رشد است / آمازون، تهدیدی جدید برای گوگل و فیس بوک.. ۱۵۳
بررسی رقابت.. ۱۵۴
نحوه عملکرد. ۱۵۴
پیشرفت تا کجا؟. ۱۵۵
استراتژی درآمدی غول تجارت الکترونیکی جهان. ۱۵۶
فرصت های شغلی مرتبط با تبلیغات آمازون. ۱۵۸
شروع تا اوج یک استارت آپ “تاریخچه آمازون”. ۱۶۰
اوایل دهه ۱۹۹۰: آغازین. ۱۶۰
عمومی شدن در ۱۹۹۷٫ ۱۶۲
گسترش بیشتر در سال ۱۹۹۸٫ ۱۶۳
رشد ادامه دارد: ۱۹۹۹ و بعد از آن. ۱۶۴
بیانیه و مأموریت شرکت آمازون دات کام. ۱۶۷
بیانیه مأموریت آمازون. ۱۶۹
دیدگاه خود را ثبت کنید