دانلود پاورپوینت کنترل و نظارت در سازمان با فرمت pptx ودر 29 اسلاید قابل ویرایش
قسمتی از متن پاورپوینت کنترل و نظارت در سازمان
مواردی که در این پاورپوینت عنوان خواهد شد :
•تعریف کنترل
•اهمیت کنترل در سازمان
•اهمیت کنترل در سازمان از نظر دین اسلام
•انواع کنترل در سازمان
•نحوه طراحی سیستم کنترل سازمان
•تعیین روش جمع آوری اطلاعات
•ارزیابی اطلاعات
•مشخصات سیستم کنترل سازمان
•نقاط استراتژیک و کلیدی در کنترل سازمان
•رابطه هزینه و نتیجه در کنترل
•خود کنترلی
•نتیجه گیری
تعریف :
*شاید به جرات بتوانیم ادعا کنیم که انجام هیچ گونه فعالیتی در سازمان قرین توفیق نخواهد بود مگر آنکه کنترل های لازم نسبت به آن به عمل آمده باشد.به کمک کنترل است که مدیریت نسبت به تحقق هدف ها و انجام عملیات آگاهی می یابد و قدرت پیگیری وعندالزوم سنجش واصلاح آن ها را پیدا می کند. *
کنترل ابزار کار مدیران در رده های مختلف سازمان از مراتب عالی تا رده های سرپرستی است. شاید مهمترین مسئله ای که وجود کنترل را ضروری میسازد آن باشد که پیش بینی ها و برنامه های عملیاتی در سازمان همواره با درصدی خطا همراه هستند وهمچنین محیط متغییر ودگرگون سازمان دلیلی دیگر بر ضرورت کنترل است.
تعاریف دیگر:
*کنترل فعالیتی است که ضمن آن عملیات پیش بینی شده با عملیات انجام شده مقایسه می شوند ودرصورت وجود اختلاف و انحراف بین آنچه باید باشد و آنچه هست به رفع و اصلاح آنها اقدام شود.
*در تعریفی دیگر کنترل عبارت است از فعالیتی منظم که ضمن آن نتایج مورد انتظار در قالب استانداردهای انجام عملیات معین می شوند،سیستم دریافت اطلاعات طراحی می شود،عملیات پیش بینی شده و انجام شده با هم مقایسه میشوند
پاورپوینت کنترل و نظارت در سازمان
اهمیت کنترل :
•نـظام ارزيابي عملـکـرد، يـکي از مهمترين و پايـه اي تـريـن زيـر نـظام هـاي منـابع انساني محسوب مي شود ، بديهي است که ارزيابي عملکرد کارکنان فرايندي بسيار مهم و از حساس ترين مسائلي است که مسئولان سازمانها با آن روبهرو هستند. باوجود سعي دائم در طراحي سيستم هاي بهينه و موثر براي ارزيابي کارکنان، شواهد و مدارک نشان مي دهند که به طورکلي، مسئولان سازمان از روشها و سيستم هاي مورد استفاده براي ارزيابي کارکنان راضي نيستند. دليل اصلي اين نارضايتي، عوامل مختلفي ازجمله پيچيدگي فرايند ارزيابي و وجود کاستي هايي در سيستم ارزيابي جامع است اماسازمانها به عنوان موجودي اجتماعي به ضرورت نيازمند قاعده اي براي ارزيابي شايستگي هاي کارکنان خود هستند، باز آزمايي و سنجش عملکرد هر سيستم پس از يک دوره زماني مناسب بر اطمينان از عملکرد و اثرگذاري آن و نيز رفع موانع و اشکالات ديده نشده ضرورت دارد.
پاورپوینت کنترل و نظارت در سازمان
اهمیت کنترل :
•شناخت مسائل و مشکلات و بهينه سازي نظام ارزيابي عملکرد، دست کم از دو بعد داراي اهميت است: اول اينکه سازمانها نيازمنـد آگـاهي از کـارايي کارکنان خويش اند تا بتوانند براي بهبود عملکرد و ارتقاي بهرهوري فردي و سازماني، وضعيت منابع انساني خود را بهبود بخشيده، بر کميت و کيفيت توليدات خود بيفزايند.
•دوم اينکه، آگاه شدن کارکنان از نتايج عملکرد خود براي آنها مطلوب بوده، عموماً احساس رشد خواهند کرد؛ به اين صورت که به نقاط قوت و ضعف خود پي برده، براي افزايش توانمندي هاي خويش براساس واقعيات تلاش خواهند کرد.
•ارزيابي عملکرد کارکنان، فرايندي بسيار مهم و از حساس ترين مسائلي است که مسئولان سازمان با آن روبهرو هستند. باوجود سعي دائم در طراحي سيستمهاي بهتر و موثرتر براي ارزيابي کارکنان، شواهد و مدارک نشان مي دهند که کارکنان از اين سيستمها راضي نيستند. ناتواني در طراحي يک سيستم جامع، عدم پشتيباني مديريت، عدم تناسب و انطباق سيستمهاي ارزيابي با واقعيات، از جمله مشکلاتي هستند که معمولا اثربخشي اکثر سيستمهاي ارزيابي را دچار اشکال مي سازند.
دیدگاه خود را ثبت کنید