فهرست مطالب
مقدمه
ماتریس آنسوف چیست؟
مزایای ماتریس آنسوف
محدودیت های ماتریس آنسوف
استراتژی های ماتریس آنسوف
میزان ریسک هر کدام از استراتژی های ماتریس آنسوف چه قدر است؟
پیش نیازهای ماتریس آنسوف
زمان مناسب استفاده از ماتریس آنسوف
بخشی از متن
مقدمه
ایگور آنسوف حدود 50 سال پیش ماتریس Ansoff را طراحی کرد اما تجارت ها و انستیتوهای آموزشی هنوز هم از این ماتریس برای تصمیم گیری و تدوین استراتژی های مارکتینگ استفاده می کنند. امروز می خواهیم با نگاهی عمیق ماتریس آنسوف یا انسف را مورد بررسی قرار دهیم.
ماتریس آنسوف چیست؟
ماتریس آنسوف (Ansoff Matrix) یا فرصت استراتژیک (Strategic Opportunity) یک چهارچوب برای برنامه ریزی استراتژیک به شمار می رود که در زمینه تصمیم گیری یا توسعه استراتژی های رشد به کسب و کارهای مختلف کمک می کند.
این ماتریس در حقیقت 4 گزینه استراتژیک کاربردی را به صاحبان کسب و کار ارائه می کند و میزان ریسک مربوط به هر یک را نیز در اختیار آنها قرار می دهد. این ماتریس یک ماتریس 2×2 می باشد و دارای 4 استراتژی عمومی است که هر کدام را می توانید بر روی کسب و کار خود اعمال کنید.
همچنین میزان ریسک پیشفرض هر 4 استراتژی را به صاحبان کسب و کار نشان می دهد. این ماتریس در برخی از منابع با نام شبکه گسترش محصول/بازاریابی (Product/Marketing Expansion Grid) نیز شناخته می شود.
مزایای ماتریس آنسوف
ماتریکس آنسوف مزیت های بسیاری دارد که عبارتند از :
دیدگاه خود را ثبت کنید