دانلود پاورپوینت کتاب اصول مدیریت آموزشی دکتر علی علاقه بند با فرمت pptx ودر 268 اسلاید قابل ویرایش
قسمتی از متن پاورپوینت کتاب اصول مدیریت آموزشی دکتر علی علاقه بند
فصل اول (مقدمه)
ضرورت و اهمیت مدیریت آموزشی
- رشد تقاضا برای آموزش و پرورش
- افزایش تعداد شاگردان
- ضرورت استخدام معلمین بیشتر.
- فراگرد آموزش و پرورش و انسان
- پیچیدگی انسان،فرآیند آموزش و پرورش را دشوار کرده است
اقدام برای تربیت مدیران آموزشی نباید هدف باشد
بلکه هدف باید
بهبود بخشیدن کیفیت شرایط آموزش و پرورش باشد.
فصل دوم ؛ص 22
زمینه فرهنگی-اجتماعی مدیریت نظام آموزشی
تحلیل وظایف و
مسئولیتهای
سازمانهای رسمی
از دید پارسونز
فصل دوم ؛ص 23
در سطح فنی
مشخص می شود :
چه افرادی؟
چگونه؟
با چه وسایلی؟
در جهت چه اهدافی؟
باید آموزش ببینند
فصل دوم ؛ص 23
-بخش عمده کارکردهای مدیریت آموزشی
در مدرسه و کلاس درس توسط ماهیت وظایف فنی
مشخص می شود
فصل دوم ؛ص 24
همه اقدامات سطح فنی زیر نظر سطح «اداری» قرار دارند
فصل دوم ؛ص 24
واحدهای سازمانی مسئول وظایف اداری کدامند؟
کلیه واحدهای اجرایی و ستادی اداره کننده
آموزش و پرورش
فصل دوم ؛ص 24
مدیریت آموزشی در سطح اداری دارای چه ویژگیهایی است؟
دارای شباهت تام
با مدیریت های دیگر
دارای وظایف کارکردهای
عمومی مدیریت
پاورپوینت کتاب اصول مدیریت آموزشی دکتر علی علاقه بند
فصل دوم ؛ص 25
وظایف و مسئولیتهای سطح نهادی
تعیین فلسفه و اهداف آموزش و پرورش
القای اعتقادات،ارزشها و هنجارهای جامعه
فصل دوم ؛ص 25
در نظامهای آموزشی
متمرکز،هدایت و
کنترل نهادی به وسیله :
ارگانهای قانونگذار
دولت
وزارت آموزش و پرورش
صورت می پذیرد
فصل دوم ؛ص 25
در نظامهای آموزشی غیرمتمرکز،از طریق
نهادهای قانونگذار
شوراهای
شوراهای منتخب مردمی
هیأت های امنا
صورت می پذیرد
« نظام آموزشی و فرهنگ »
فصل دوم ؛ص 27
فرهنگ دلالت دارد بر نحوه و روش زندگی که هر جامعه ای برای رفع نیازهای اساسی خود اختیار می کند.
فصل دوم ؛ص 27
در هر جامعه ای،نظام آموزشی در درجه اول به منظور فرهنگ پذیری به وجود می آید،
فرهنگ پذ یری= جریان هماهنگ کردن فرد با فرهنگ جامعه
فصل دوم ؛ص 26
نظام آموزشی و فرهنگ در چه زمینه هایی به امر فرهنگ پذیری کمک می کند؟
- زبان،کسب و کار
- یادگیری عادات و رسوم
- ارزشهای جامعه
فصل دوم ؛ص 27
هدفهای آموزش و
پرورش مشتق از:
ارزشها
هنجارها
اولویتها
سنت های
جامعه
هستند.
پاورپوینت کتاب اصول مدیریت آموزشی دکتر علی علاقه بند
فصل دوم ؛ص 29
مدیریت نظام آموزشی بر اثر مداخله عوامل مختلف
عملا فراگردهای آموزش و پرورش را به جهات
مختلف هدایت می کند.
جهات مورد نظر از دید « ون میلر » عبارتند از:
2- تحکیم جامعه ای بدون اختلاف عقیده ای
1- حفظ فرهنگ و تداوم و بقای وضع موجود
فصل دوم ؛ص 30
3- اهرم ویژه رشد و توسعه جامعه
4-پیشرفت مدام جامعه و بهبود شرایط زندگی
دیدگاه خود را ثبت کنید