توضیحات محصول
پاورپوینت اشتباهات رایج در فرایند بازاریابی
قسمتی ازمتن پاورپوینت
امروزه بازاريابي كارايي خود را از دست داده و محصولات جديد(new products) با سرعتي وحشتناك در حال شكست خوردن هستند. بيشتر برنامه هاي جامع تبليغاتي (advertising campaigns) تاثير خاصي بر ذهن مشتري نمي گذارند و..............
چرا بازاريابي كارايي ندارد؟
مشکلات اساسی در بازاریابی جدید
1.سازمان به اندازه کافی بازارگرا(market focused) و مشتری مدار(customer driven) نیست.
2. سازمان مشتريان هدف(target customers) را به درستي درك نمي كند.
3. سازمان فعالیتهای رقبای خود را پیگیری و پایش(monitoring) نمی کند.
4. سازمان روابط خود با ذینفعان(stakeholders) را به خوبی مدیریت نمی کند.
5. سازمان در شناسایی فرصتهای جدید عملکرد مناسبی ندارد.
6.فرآیند برنامه ریزی بازاریابی سازمان ناقص و ناكارآمد است.
7. استراتژیهای تولید و ارائه خدمات سازمان، نیازمند بررسی بیشتر است.
8. تلاش سازمان برای خلق و پرورش نشان جدید(brand-building) و برقراری ارتباط با بازار ضعیف است.
9. سازمان برای اجرای فعالیت های بازاریابی کارآمد و اثربخش، بخوبی سازماندهی نشده است.
10. سازمان از تکنولوژی روز استفاده زیادی نکرده است.
وضعيت كنوني بازاريابي
تمام نشانه هاي موجود بر اين نكته تاكيد دارند كه بازاريابي هر روز سخت تر و پر چالش تر خواهد شد:
خالقان مارك هاي ملي(national brands)،پوشش دهي هزينه هاي ايجاد هر مارك یا نشان جديد ”مارك سازي“(brand-building) را بسيار سنگين و طاقت فرسا مي دانند.
شركتهاي كنوني به دليل رقابت هاي روز افزون مديريت روابط با مشتري(CRM)را به عنوان آخرين راه حل مشكلات و گرفتاري خود پذيرفته اند.اين مساله منجر به جمع اوري اطلاعات از مشتريان شده است و مخالفت هاي فزاينده اي در اين زمينه بروز كرده .بنابر اين بهتر است شركتها به سمت بازاريابي انتخابي(opt-in marketing)حركت كنند.
هزينه هاي بازاريابي انبوه (mass marketing)رو به افزايش است اما اثر بخشي اين بازاريابي رو به كاهش است .
ايجاد تمايز (differentiation)،همواره حربه اصلي بازاريابان به هنگام جنگ با رقبا بوده است .خلاصه اين تمايز عبارت است از: تفكيك، تفكيك، تفكيك !
1-شركت به اندازه كافي بازارگرا و مشتري مدار نيست
ضعف بازارگرايي(market focused)
یکی از بزرگترین اشتباهات مدیران بازاریابی تمرکز ضعیف بر بازار و نیز ضعف مشتری گرایی در شرکتها میباشد و دیگر اینکه شرکت در زمینه خدمت رسانی به مشتری و در واقع جلب رضایت او خوب عمل نمی کند که ناشی از ضعف در مشتری مداری شرکت و مدیران آن می باشد .
ضعف بازارگرايي(market focused)
نشانه ها:
شناسایی ضعیف بخشهای بازار
اولویت بندی ناقص بخشهای بازار
عدم وجود مدیرانی برای هر بخش از بازار
راه حل ها
اتخاذ روشهای پیشرفته درامر بخش بندی بازار مانند:
بخش بندي بر مبناي سود(benefit segmentation)،بخش بندي بر مبناي ارزش(value segmentation)و بخش بندي بر مبناي وفاداري(loyalty segmentation)
اولویت بندی مهمترین بخشهای بازار
تخصصی کردن کارکنان فروش
نشانه های ضعف در مشتری مداری
بیشتر کارکنان فکر می کنند که خدمت رسانی به مشتری فقط وظیفه واحد بازاریابی است.
در شرکت هیچ برنامه آموزشی جهت ایجاد فرهنگ مشتری مداری وجود ندارد.
كارکنان هیچ انگیزه ای برای ارتباط خوب یا مشتریان ندارند.
...
بیشتر
دیدگاه خود را ثبت کنید