دانلود پاورپوینت روش تحقیق

۱۵,۰۰۰ تومان

- بازدید   - خرید موفق
افزودن به علاقه مندی هاAdded to wishlistRemoved from wishlist 0
خرید محصول توسط کلیه کارت های شتاب امکان پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود محصول در اختیار شما قرار خواهد گرفت. همچنین یک نسخه از فایل خریداری شده به ایمیل شما ارسال خواهد شد.
پشتیبانی این محصول به صورت مادام العمر بر عهده ناشر می باشد. چنانچه بعد از خرید نیاز به راهنمایی و یا مشکلی در خصوص فایل داشتید از طریق ارسال تیکت در فروشگاه ناشر، مراتب را ارسال فرمایید.

دانلود پاورپوینت روش تحقیق با فرمت pptx ودر 175 اسلاید قابل ویرایش

پاورپوینت روش تحقیق

قسمتی از متن پاورپوینت

پارادایم(Paradigm)

از پارادیم تعاریف زیادی شده است. در لغت نامه وبستر آن  را معادل الگو ومدل می داند.اما به طور خلاصه ”مجموعه ای از باورها و پیش فرض های بنیادی را می گویند.که دارای سه رکن اصلی هستی شناسی-شناخت شناسی وروش شناسی را در بر می گیرد.به عبارتی به سه سئوال اصلی که:ماهیت پدیده ها چیست؟چطوری آن را می شناسیم؟وبا چه روشی آن را بررسی می کنیم؟

طبقه بندی پارادایم

—با این نگاه پارادایم در علوم انسانی به طور اعم ودرمدیریت به طور اخص طبقه بندیهای مختلفی وجود دارد.اما طبقه بندی اثبات گرایی(positivist) تفسیری(interpretive) –نظریه انتقادی(critical theort)-نگاه فمینیست(feminist)-پست مدرنیسم(postmodernism)ونظریه آشوب (chaos theory)

اثبات گرایی

اثبات گرایی (مذهب تحصلی یا فلسفه تحققی)گرایشی است که برمبنای آن از شیوه های اثبات تجربی وعلمی برای شناخت  پدیده ها استفاده می کند.بخش اعظم پژوهش ها در حوزه مدیریت وبسیاری از نظریه های مدیریت براساس این پارادایم انجام شده است.در ایران بیشتر رساله های دوره های دکتری وارشد به خصوص در رشته مدیریت دراین پارادایم انجام می شود.

پارادایم تفسیری

برخی از صاحب نظران در تقسیم بندی پارادایمها به طور کلی آنها را به پارادایم اثبات گرایی وتفسیری تقسیم کرده اند.در پارادایم تفسیری 1-برای تبیین یک پدیده به جای رابطه علی باید در پی تبیینها یا واقعیات چند گانه بود.2-به جای روش شناسی کمی از روش شناسی کیفی استفاده نمود.3- فرایند پژوهش باید ذهنی باشد به جای اینکه عینی باشد.4-گرد آوری نگاهی درونی ونه بیرونی به پدیده ها داشته باشد.5-گرد آوری دادها در جهان واقعی یا محیط طبیعی انجام گیرد ونه تحت شرایط تجربی

رویکرد قیاس

رویکرد قیاس صبغه کمی داشته واستراتژی های زیر را شامل می شود:

1-استراتژی همبستگی

2-استراتژی پیمایشی

3-استراتژی تجربی

رویکرد استقراء

—رویکرد استقراء صبغه کیفی داشته ودارای استراتژی های زیر است:

—1-نظریه داده بنیاد(grounded theory)

—2-قوم نگاری

—3-روایتی (تحلیل محتوی)

—4-تاریخی

—5-ساخت گرایی اجتماعی

—6-پدیدار شناسی

 رویکرد تلفیقی

رویکرد تلفیقی استقراء وقیاس صبغه کمی وکیفی داشته و دارای استراتژی های زیر است:

1-شیوه های تر کیبی

2- اقدام پژوهی

3-مطالعه موردی

 تحقیق مدیریتی

 تحقیق مدیریتی را می‌توان تلاشی منظم و سازمان‌یافته برای بررسی مسئله‌ای خاص که در محیط کار پدید آمده و به یک راه حل نیاز دارد توصیف کرد. این تحقیق شامل گام‌هایی است که با هدف یافتن پاسخ‌هایی برای مسئله مورد علاقه مدیر در محیط کاری طراحی و اجرا می‌شود. بدان معنا که نخستین گام در تحقیق عبارت است از آگاهی بر زمینه‌های مشکل‌آفرین در سازمان و شناسایی روشن و مشخص مشکلی که به بررسی و اصلاح نیاز دارد. هنگامی که مشکل یا مشکلات مهم مشخص شد می‌توان گام‌های بعدی را برای گردآوری اطلاعات، تحلیل داده‌ها و تعیین عواملی که با این مشکل پیوند دارند پیمود. آن گاه با اقدامات اصلاحی مشکل حل خواهد شد

مجموعۀ فرایندی را که سعی می‌کنیم توسط آن مشکلات را حل کنیم تحقیق می‌نامند. از این رو تحقیق مستلزم یک رشته فعالیت‌هایی است که به درستی اندیشیده شده‌اند و به دقت به اجرا در می‌آیند و در نهایت این امکان را برای مدیر فراهم می‌آورند که بداند مشکلات سازمانی را چگونه باید حل کرد یا دست کم به حداقل رسانید. از این رو، تحقیق دربردارندۀ فرایندهای جست وجو، بررسی، آزمودن و آزمایش است. این فرایندها را باید به طور منظم، با دقت منتقدانه، عینی و منطقی به اجرا در آورد. نتیجه نهایی شامل کشف واقعیات جدیدی است که به مدیر کمک می‌کند تا با مشکل موجود برخورد کند.

تعریف تحقیق مدیریتی    

اکنون می‌توانیم تحقیق را به عنوان یک جست‌وجو یا بررسی سازمان‌یافته، منظم، متکی به داده‌ها، نقادانه، ‌عینی و علمی در زمینۀ یک مشکل خاص که با هدف پاسخ‌یابی یا راه‌ حل‌یابی صورت می‌گیرد تعریف کنیم. در حقیقت، تحقیق اطلاعاتی را برای مدیران فراهم می‌کند تا بتوانند بر پایۀ آن تصمیم آگاهانه بگیرند و مشکلات را برطرف کنند. این اطلاعات نتیجه تجربه وتحلیل دقیق داده‌هایی است که به صورت دست اول گردآوری شده است یا حتی داده‌هایی که پیشتر (در مؤسسه، در رشته صنعتی، بایگانی‌ها یا…) تهیه شده است. داده‌ها گاهی کمی است( که به طور معمول توسط پرسشنامه گردآوری می‌شود) و گاهی کیفی ( که از طریق پاسخ‌های گسترده به پرسش‌های خاص در مصاحبه‌ها یا پاسخ‌های پرسش‌هایی باز در پرسشنامه‌ها یا مشاهده، یا اطلاعاتی که پیشتر توسط منابع مختلف گردآوری شده است  به دست می‌آید).

—

— گونه‌های تحقیق مدیریتی: کاربردی و بنیادی

 تحقیق به دو منظور متفاوت انجام می‌شود. نخست برای حل مسایلی که در حال حاضر در محل کار وجود دارد و راه حل بههنگام طلب می‌کند. برای مثال، ممکن است فراوردۀ بخصوصی فروش چندانی نداشته باشد و مدیریت بخواهد دلایل آن را بیابد تا به اقدام‌های اصلاحی دست بزند. چنین

تحقیقی را کاربردی می‌نامیم. گونۀ دیگر، مستلزم تولید توده‌ای از دانش است از راه درک چگونگی حل مسایل خاصی که در سازمان پدید می‌آید، که آن را تحقیق بنیادی می‌نامیم.

واقعاٌ این احتمال وجود دارد که برخی سازمان‌ها در مراحل بعدی، دانش به دست آمده از یافته‌های تحقیق بنیادی را برای حل مسایل خود به کار گیرند. برای مثال، ممکن است یک استاد دانشگاه علاقه‌مند باشد صرفاٌ به دلیل یک کنجکاوی علمی، عواملی را که موجب غیبت می‌شوند جست‌وجو کند. پس از گردآوری اطلاعات در این باره از مؤسسه‌های مختلف و تحلیل داده‌ها شاید او عواملی همچون ساعات کار انعطاف‌پذیر، آموزش‌های نابسنده برای کارکنان و روحیۀ پایین را بیابد که بیش از هرچیز برغیبت تأثیر دارند. سپس، مدیری که در سازمان خود با غیبت کارکنانش روبه‌رو می‌شود می‌تواند از این اطلاعات استفاده کند تا بداند آیا این عوامل با وضعیت خاص وی ارتباط پیدا می‌کند یا نه.

واقعاٌ این احتمال وجود دارد که برخی سازمان‌ها در مراحل بعدی، دانش به دست آمده از یافته‌های تحقیق بنیادی را برای حل مسایل خود به کار گیرند. برای مثال، ممکن است یک استاد دانشگاه علاقه‌مند باشد صرفاٌ به دلیل یک کنجکاوی علمی، عواملی را که موجب غیبت می‌شوند جست‌وجو کند. پس از گردآوری اطلاعات در این باره از مؤسسه‌های مختلف و تحلیل داده‌ها شاید او عواملی همچون ساعات کار انعطاف‌پذیر، آموزش‌های نابسنده برای کارکنان و روحیۀ پایین را بیابد که بیش از هرچیز برغیبت تأثیر دارند. سپس، مدیری که در سازمان خود با غیبت کارکنانش روبه‌رو می‌شود می‌تواند از این اطلاعات استفاده کند تا بداند آیا این عوامل با وضعیت خاص وی ارتباط پیدا می‌کند یا نه.

انواع تحقيق

 در مورد تقسيم بندي انواع تحقيق نظريه هاي مختلفي وجود  دارد. سازمان همكاريهاي اقتصادي و توسعه ( OECD) تقسيم بندي زير راارائه داده است:

.1 تحقيقات پايه اي(Basic Research)

.2تحقیقات کاربردی(Applied Research)

.3تحقیقات توسعه ای(Developmental Research)

.1تحقيقات پايه اي

  بنیادی (Fundamental Research) یا ناب (Pure Research) عبارت است از كارتئوري يا تجربي كه بيشتر به منظور كسب دانش و دسترسي به اصول ريشه اي پديده ها و حقايق قابل كشف انجام گرديده، بدون آنكه الزامي براي كاربرد خاص آن  مورد نظر  باشد.  اين نوع تحقيقات را مي توان تحقيقات محض  ناميد.

 حال اگر تحقيقات پايه اي به اميد فراهم ساختن زمينه  علمي لازم  براي حل مسا‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌يل كاربردي جاري و يا آتي انجام گيرد به آن تحقيقات جهت دار مي گويند.

—

  1. تحقيقات كاربردي

 تحقيقات كاربردي يا عملي ( Applied Research) كاوشهاي اصلي است كه در جهت كسب دانش جديد و اساسا به منظور اهداف علمي خاص صورت مي گيرد. اين نوع تحقيقات عمدتا توسط صنايع و يا آزمايشگاههاي موسسات دولتي و همچنين نظام تحقيقات دانشگاهي صورت مي گيرد.

—

  1. تحقيقات توسعه اي

    تحقيقات توسعه اي ( Developmental Research) عبارت است ازكار نظام مند مبتني به دانش موجود كه حاصل از تحقيقات و يا تجربه علمي بوده و عمدتا به منظور بهبود و يا توليد موارد جديدي از مواد،  محصولات،  كالاها، ابزارو وسائل،  خدمات،  نظامها يا روشها به انضمام طراحي توسعه  فرايند و نمونه هاي مشابه انجام مي شود. اين تحقيقات اكثرا توسط صنايع و يا موسسات دولتي صورت مي گيرد و بين 80 تا 90 درصد بودجه هاي تحقيقاتي را به خود اختصاص مي دهد.

به طور خلاصه، آگاهی مدیران حرفه‌ای از تحقیق و روش‌های آن، به آنان درموارد زیر یاری می‌دهد:

  1. شناسایی و حل مشکلات کوچک در محیط کار به طور اثربخش
  2. توانایی تشخیص تحقیق خوب از بد
  3. توجه پیوسته نفوذ‌های گوناگون و تأثیر عواملی که هرموقعیت را دربر می‌گیرد

4.خطرپذیری حساب شده در تصمیم‌گیری و آگاهی کافی از احتمالات مرتبط با پی‌آمدها

  1. جلوگیری از تأثیر برخی تمایلات و خواست‌های نفوذی بر وضعیت موجود
  2. ایجاد ارتباط نزدیک‌تر واثربخش‌تر با محققان و مشاورانی که به خدمت گرفته‌ می‌شوند
  3. درآمیختن تجربه و دانش به هنگام تصمیم‌گیری.

— اخلاق و تحقیق مدیریتی

 اخلاق در تحقیق مدیریتی به آیین رفتار یا هنجار رفتار اجتماعی مورد انتظار به هنگام اجرای تحقیق اشاره دارد. منش اخلاقی، سازمان و کارکنانی را دربر می‌گیرد که متولی اجرای تحقیق هستند، پژوهشگرانی که تحقیق را تقبل می‌کنند و پاسخگویانی که برای آنان داده‌های لازم را فراهم می‌کنند. رعایت اخلاق با کسی آغاز می‌شود که تحقیق را بنا می‌نهد، کسی که باید نیت درست داشته باشد، باید به آنچه نتایج نشان می‌دهد توجه کند و سرانجام، با تسلط برامیال شخصی، به جای منافع خودش منافع سازمان را پی می‌گیرد. رفتار اخلاقی همچنین باید در کردار پژوهشگرانی که به مطالعه می‌پردازند، شرکت‌کنندگانی که داده‌ها را فراهم می‌آورند، تحلیلگرانی که نتایج را به دست می‌دهند و خلاصه کل اعضای تیم تحقیق که نتایج را تفسیر می‌کنند و راه‌حل‌های جایگزین ارائه می‌کنند تجلی کند.

نقد و بررسی ها

0.0 از 5
0
0
0
0
0
دیدگاه جدید

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین نفری باشید که دیدگاهی را ارسال می کنید برای “دانلود پاورپوینت روش تحقیق”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اطلاعات فروشنده

Added to wishlistRemoved from wishlist 0
Added to wishlistRemoved from wishlist 0
دانلود پاورپوینت فصل سوم کتاب مدارهای الکتریکی۱
Added to wishlistRemoved from wishlist 0

دانلود جزوه بدیع

ناشر omidrazdani
۱۵,۰۰۰ تومان

۱۵,۰۰۰ تومان

- بازدید   - خرید موفق

SKU: 77314 دسته بندی: برچسب ها:
افزودن به علاقه مندی هاAdded to wishlistRemoved from wishlist 0

این محصول با شناسه انحصاری 77314 نزد سامانه فروش فایل فاپول و به شماره مجوز 4032 نشر بر خط، نزد وزارت ارشاد به ثبت رسیده است. کپی برداری و بازنشر این اثر به هر نحو، منجر به شکایت رسمی فاپول و پیگرد قانونی خواهد شد.

پیشنهاد ویژه فاپول

فاپول
بازیابی رمز