دانلود گزارش كارآموزي اداره پست با فرمت ورد ودر 78 صفحه قابل ویرایش
فهرست مطالب :.
فصل اول : کلیات 6
فصل دوم : ارکان شرکت 7
قسمت اول – مجمع عمومی ( نمایندگان صاحب سهم ) 7
قسمت دوم – هیات مدیره 10
قسمت سوم – بازرسان 15
فصل سوم : اتحادیه پستی جهانی UPU 17
زبان رسمی اتحادیه 19
احکام اتحادیه 19
نهاد های اتحادیه 20
امور مالی اتحادیه 20
فصل چهارم : آشنایی با پست و اصطلاحات پستی 22
1- قبول مرسولات 22
2- آماده سازی مرسولات 23
3- ارسال مرسولات 23
4- توزیع مرسولات 23
ویژگی های یک پست خوب و پیشرفته 24
انواع مرسولات پستی 25
لفاف 27
آدرس نویسی 27
انواع سرویسهای پستی 28
تاثیر پست در زندگانی مردم یک کشور 28
فصل پنجم : اصطلاحات پستی به زبان فارسی و انگلیسی 29
آژانس پستی ( Postal agent ) 29
اعلامیه دریافت یا قبض دوم ( Advice of delivery ) 29
ابطال تمبر ( Cancellation of a postage stamp ) 29
اداره پست ( Postal Administration ) 29
اکسپرس ( Express ) 30
امانات پستی ( Postal Parcels ) 30
امانت عادی ( Ordinary Parcel ) 30
فصل ششم : سرویسهای جدید پستی 32
پست و مشتریان 32
1) وزارت علوم ، تحقیقات و فن آوری ( سازمان سنجش آموزش کشور ) 32
2) دانشگاه آزاد اسلامی 34
3) شرکت مخابرات 34
4) نیروی انتظامی 35
5) وزارت کار و امور اجتماعی 36
6) وزارت کشور سازمان ثبت احوال 36
7) وزارت آموزش و پرورش 37
8) وزارت امور خارجه 37
وزارت بازرگانی 37
9) امور متفرقه 38
10) خدمات کار با اینترنت 40
فصل هفتم : مدیریت مالی 41
اهمیت حسابداری 41
مراحل حسابداری 42
مباحث و رشته های تخصصی حسابداری 43
پاره ای از مفاهیم و اصطلاحات عمومی 44
استانداردهای حسابداری 47
طبقه بندی و انواع دارائی ثابت 50
طرق تحصیل دارائی ثابت 51
استهلاک دارائی ثابت 51
کلیات 54
بخش اول – درآمد نقدی 55
بخش دوم – درآمد نسیه 55
بخش سوم – جمع آوری وجوه و تنظیم مدارک 56
بخش چهارم – پیش دریافتها 57
بخش پنجم – اوراق بهادار 58
فصل هشتم : بازاریابی و بازاریابی مستقیم DM 68
تعریف بازاریابی 68
مفاهیم اساسی بازاریابی 69
انواع بازاریابی و ابزار آن 70
فصل نهم : فرم های اداری اداره پست 72
قسمتی ازمتن گزارش كارآموزي اداره پست
فصل اول : کلیات
ماده 1- شرکت پست جمهوری اسلامی ایران که در اجرای ماده یک قانون تشکیل آن مصوب 3/8/1366 مجلس شورای اسلامی به مدت نا محدود تاسیس گردیده و در این اساسنامه اختصاراً شرکت نامیده می شود ، شرکت سهامی است که دارای استقلال مالی بوده و با توجه به وظایف ، حقوق و اختیارات مقرر در قانون مذکور و قوانین و مقررات پستی ، به موجب این اساسنامه و مقررات مربوط به شرکتهای دولتی و قانون تجارت اداره خواهد شد .
ماده 2- مرکز اصلی شرکت تهران است و برای انجام وظایف خود می تواند در هر نقطه از کشور شعب یا نمایندگی هایی تاسیس و یا عندالاقتضاء نسبت به انحلال آنها اقدام نماید .
ماده 3- سرمایه اولیه شرکت پنج میلیارد ریال است که به پنجاه هزار سهم یکصد هزار ریالی تقسیم می شود و کلیه سهام آن متعلق به دولت خواهد بود .
ماده 4- موضوع فعالیت شرکت عرضه خدمات و عملیات پستی در تمام مراحل آن با استفاده از آخرین پیشرفتهای تجربی و تکنولوژی ارتباطات و انجام کلیه امور مطابق با شرح وظایف مندرج در ماده 4 قانون تشکیل شرکت می باشد .
گزارش كارآموزی اداره پست
فصل دوم : ارکان شرکت
ماده 5- ارکان شرکت عبارتند از :
1- مجمع عمومی 2- هیات مدیره و مدیر عامل 3- بازرسان
قسمت اول – مجمع عمومی ( نمایندگان صاحب سهم )
ماده 6- مجمع عمومی تشکیل می شود از نمایندگان سهام دولت که عبارتند از :
1- وزیر پست و تلگراف و تلفن 2- وزیر امور اقتصاد و دارایی 3- وزیر برنامه و بودجه
تبصره – ریاست مجمع عمومی با وزیر پست و تلگراف و تلفن است که در قبال وظایف و عملکرد شرکت مسئول و پاسخگو خواهد بود .
ماده 7- مجمع عمومی شرکت دو نوع است :
الف – مجمع عمومی عادی ب – مجمع عمومی فوق العاده
ماده 8- مجمع عمومی عادی ، حداقل سالی دو بار ، یکی حداکثر تا پایان تیر ماه ، برای بررسی و تصویب ترازنامه و حساب سود و زیان سال مالی قبل و دیگری حداکثر تا پایان آذر ماه ، برای بررسی و تصویب بودجه ، خط مشی و برنامه عملیات سال بعد ، بنا به دعوت رئیس مجمع عمومی تشکیل می شود .
تبصره- مجمع عمومی عادی ، ممکن است بطور فوق العاده ، برای رسیدگی و تصویب سایر امور و مسائل مربوط به شرکت ( به جز آنچه در صلاحیت مجمع عمومی فوق العاده است ) در هر موقع ، بنا به دعوت رئیس هیات مدیره و مدیر عامل و یا به تقاضای کتبی بازرسان ، با ذکر علت و موافقت رئیس مجمع تشکیل گردد .
ماده 9- مجمع عمومی فوق العاده ، صرفاً به منظور اتخاذ تصمیم نسبت به تغییر یا اصلاح مواد اساسنامه یا الحاق موادی به آن و پیشنهاد به مراجع ذیصلاح جهت تصویب و نیز افزایش و یا کاهش سرمایه شرکت و سایر موضوعاتی که بنابر قوانین مربوط رسیدگی به آنها بر عهده مجمع عمومی فوق العاده است بنا به دعوت رئیس مجمع تشکیل خواهد شد .
ماده 10- جلسات مجمع عمومی با حضور تمامی اعضاء مجمع رسمیت خواهد یافت و کلیه تصمیمات آن با اکثریت آراء که شامل رای رئیس مجمع باشد معتبر خواهد بود .
تبصره 1- اعضاء اصلی و علی البدل هیات مدیره و بازرسان در صورت دعوت رئیس مجمع باید در جلسات مجمع عمومی ، بدون حق رای حضور یابند .
تبصره 2- تشکیل جلسات مجامع عمومی با دعوت کتبی به عمل می آید . دستور جلسه باید لااقل ده روز قبل از تشکیل جلسه ، به ضمیمه مدارک و دعوتنامه برای اعضاء مجمع ارسال گردد .
ماده 11- وظایف و اختیارات مجمع عمومی عادی عبارتست از :
الف- رسیدگی و اتخاذ تصمیم در مورد گزارشهای هیات مدیره و تعیین و تصویب خط مشی کلی ، برنامه عملیات و بودجه سالانه شرکت بنا به پیشنهاد هیات مدیره .
ب- رسیدگی و تصویب ترازنامه و حساب سود و زیان شرکت با توجه به گزارش هیات مدیره و بازرسان
ج- تصویب آئین نامه های مالی و معاملاتی شرکت
د- بررسی و پیشنهاد آئین نامه های اداری جهت تائید سازمان امور اداری و استخدامی کشور ، بر اساس مقررات استخدامی شرکتهای دولتی مصوب 5/2/1352
م- بررسی و تصویب جدول حقوق و نرخهای خدمات پستی
و- اتخاذ تصمیم نسبت به تشکیل شرکتهای فرعی
ز- اتخاذ تصمیم نسبت به نحوه مشارکت با بخش خصوصی در جهت انجام برخی از وظایف قانونی شرکت
ح- اتخاذ تصمیم نسبت به پیشنهاد هیات مدیره راجع به مطالبات لاوصول و ارجاع دعاوی به داوری و همچنین صلح دعاوی مطروحه در شرایط خاص با رعایت قوانین و مقررات مربوط
ی- تعیین و برقراری حقوق و مزایای رئیس هیات مدیره و مدیر عامل و اعضاء هیات مدیره با تائید شواری حقوق و دستمزد و همچنین حق الزحمه بازرسان ( حسابرسان ) شرکت
ک- رسیدگی و اتخاذ تصمیم نسبت به سایر امور مربوط به شرکت که در این اساسنامه ذکر نشده ولی طبق قوانین دیگر ، در صلاحیت مجمع عمومی می باشد .
دیدگاه خود را ثبت کنید