پاورپوینت”بازاریابی به سبک هواوی با رویکرد سرمایه گذاری درتحقیق و توسعه وپیشرفت دربازار پیچیده امروز”

۳۸,۰۰۰ تومان

37 بازدید   - خرید موفق
افزودن به علاقه مندی هاAdded to wishlistRemoved from wishlist 0
خرید محصول توسط کلیه کارت های شتاب امکان پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود محصول در اختیار شما قرار خواهد گرفت. همچنین یک نسخه از فایل خریداری شده به ایمیل شما ارسال خواهد شد.
پشتیبانی این محصول به صورت مادام العمر بر عهده ناشر می باشد. چنانچه بعد از خرید نیاز به راهنمایی و یا مشکلی در خصوص فایل داشتید از طریق ارسال تیکت در فروشگاه ناشر، مراتب را ارسال فرمایید.

تحقیق و توسعه؛ شرط اول پیشرفت

با این‌که بسیاری از شرکت‌های حاضر در این بازار بخش بزرگی جهت تحقیق و توسعه (R&D) ندارند اما هواوی اهمیت ویژه‌ای برای این بخش قائل است. این شرکت در ابتدا به عنوان یک آژانس فروش یک شرکت هنگ‌کنگی فعالیت می‌کرد و در دهه ۱۹۸۰ صنعت تولید چین بسیار جوان بود. بسیاری از شرکت‌های چینی سعی می‌کردند با همکاری کسب‌وکارهای خارجی از آن‌ها یاد بگیرند اما رن در عوض تصمیم گرفت تا فناوری‌های خارجی را مهندسی معکوس کرده تا بتواند به جای همکاری با خارجی‌ها رقابت کند.

با68 اسلایدتخصصی

داستان موفقیت هواوی؛ چالش‌ها و راهکارهای پیش رو

هواوی با این‌که نسبت به دیگر بزرگان صنعت تلفن همراه سابقه کمتری در بازار دارد اما توانسته در مدت نسبتاً کوتاهی جدی‌ترین رقیب سامسونگ و اپل باشد. اما موفقیت هواوی از کجا سرچشمه می‌گیرد و آیا این شرکت می‌تواند چالش‌های دشوار پیش‌ رو را از میان بردارد؟

صنعت گوشی‌های هوشمند حالا به یکی از سودآورترین صنایع دنیا تبدیل شده و به همین دلیل تقریباً هر شرکت بزرگی حداقل اندیشه حضور در این بازار را از سر خود گذرانده است. داستان موفقیت هواوی داستان جالبی است که کماکان هم ادامه دارد و در این مطلب نگاهی به آن خواهیم انداخت.

داستان موفقیت هواوی

در کنار بزرگانی مثل اپل، سامسونگ، ال‌جی و سونی که سابقه زیادی در این بازار دارند حالا استارت‌آپ‌ها و کمپانی‌های نوپایی مثل وان‌پلاس، شیائومی، ریزر و اسنشال نیز توانسته‌اند مخاطبین و مشتریانی برای خود دست‌وپا کنند. هواوی که سال‌هاست در زمینه فناوری مخابراتی فعالیت داشته نیز چند سال پیش وارد بازار گوشی‌های هوشمند شده و حالا توانسته به یک جایگاه ارزشمند دست پیدا کند.

 

 

تحقیق و توسعه؛ شرط اول پیشرفت

با این‌که بسیاری از شرکت‌های حاضر در این بازار بخش بزرگی جهت تحقیق و توسعه (R&D) ندارند اما هواوی اهمیت ویژه‌ای برای این بخش قائل است. این شرکت در ابتدا به عنوان یک آژانس فروش یک شرکت هنگ‌کنگی فعالیت می‌کرد و در دهه ۱۹۸۰ صنعت تولید چین بسیار جوان بود. بسیاری از شرکت‌های چینی سعی می‌کردند با همکاری کسب‌وکارهای خارجی از آن‌ها یاد بگیرند اما رن در عوض تصمیم گرفت تا فناوری‌های خارجی را مهندسی معکوس کرده تا بتواند به جای همکاری با خارجی‌ها رقابت کند.

 

این استراتژی جواب داد و هواوی توانست ظرف مدت کوتاهی بازار تلکام داخلی را در دست بگیرد. این شرکت سپس به تهیه زیرساخت‌های مخابراتی برای شبکه‌های موبایلی مشغول شد و توانست تا سال ۲۰۱۲ به بزرگ‌ترین سازنده تجهیزات مخابراتی دنیا تبدیل شود.

داگ کلارک یک وکیل متخصص در زمینه مالکیت معنوی می‌گوید:

این موضوع در زمینه تجهیزات مخابراتی بسیار واضح است. اگر شرکت‌ها پتنت‌های خودشان را داشته باشند می‌توانند هر مبلغ دلخواهی را از شرکت‌هایی که به آن فناوری نیاز دارند طلب کنند. اگر مورد شکایت قرار بگیرند می‌توانند متقابلاً شکایت کنند.

به‌طور مثال شرکت بزرگ شبکه سیسکو اخیراً پس از شکست در یک دادگاه مجبور شد قول بدهد طراحی محصولاتش را تغییر بدهد. اما هواوی درس خود را آموخته و می‌تواند با گنجینه پتنت‌های خود نقش مهاجم را داشته باشد و نه مدافع. این شرکت تنها در سال ۲۰۱۸ بیش از ۵۴۰۰ پتنت ثبت کرده تا بزرگ‌ترین دارنده حق اختراع در دنیا باشد.

هواوی یک استراتژی مشخص را برای پر کردن و تصاحب پتنت‌ها پیش گرفته است. این صنعت جایی‌ست که در اختیار داشتن پتنت‌ها بسیار مفید است و به همین دلیل شرکت‌ها تا می‌توانند پتنت جمع می‌کنند!

تغییر استراتژی هواوی به گسترش جهانی این برند کمک شایانی کرد و در کنار آن نوآوری را نیز در هواوی رشد داد. بودجه تحقیق و توسعه در هواوی در سال گذشته ۹٫۲ میلیارد دلار بوده که آن را در میان ۹ شرکت برتر دنیا قرار می‌دهد. حدود ۶۰ درصد از کارمندان هواوی مهندس هستند، درحالی‌که این عدد در گوگل تنها ۴۰ درصد است. همچنین از ۱۹۴ هزار کارمند هواوی بیش از ۹۶ هزار نفر آن‌ها در بخش تحقیق و توسعه فعال هستند.

هواوی هرساله ۱۰ تا ۱۵ درصد از درآمد سالانه خود را در بخش تحقیق و توسعه سرمایه‌گذاری می‌کند. بودجه ده ساله هواوی در این بخش تاکنون به ۷۳ میلیارد دلار رسیده است. این شرکت ۱۴ مرکز تحقیقاتی و ۳۶ مرکز نوآوری در سراسر دنیا دارد.

حرکت به سوی تلفن همراه

با این‌که هواوی در دهه‌های اخیر تکنولوژی گوشی‌های هوشمند بسیاری را تولید کرده و حتی گوشی‌هایی را با برند سایر شرکت‌ها تولید کرده و فروخته است اما این شرکت تصمیم گرفت از سال ۲۰۱۱ به صورت جدی با برند خود وارد گود شود.

 

هواوی که رشد صنعت موبایل و فرصت پیش رو را به خوبی دیده بود تصمیم گرفت خودش هم بخشی از تولیدکنندگان این صنعت پرسود باشد. شاید در ابتدا پرچم‌داران این شرکت نسبت به رقبا گزینه‌های جذابی نبودند و هواوی مجبور بود قیمت پایین‌تری را برای آن‌ها در نظر بگیرد اما حالا پرچم‌دارانی مثل سری گوشی‌های پی ۴۰ نشان داده‌اند که این شرکت می‌تواند نوآور و پیشتاز هم باشد. قابلیت‌هایی مثل زوم پریسکوپی، استفاده از سنسورهای بزرگ، حالت شب پیشرفته، شارژ فوق سریع بی‌سیم و همچنین طراحی‌های جذاب از ویژگی‌های اصلی پرچم‌داران این شرکت هستند.

نوآوری ۵G

شکی نیست که نسل پنجم شبکه تلفن همراه دیر یا زود همه‌گیر خواهد شد. در این میان شرکت‌هایی که زودتر پا به این عرصه گذاشته باشند موفق‌تر خواهند بود. از سال ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۹ هواوی بیش از ۴ میلیارد دلار در زمینه تحقیقات ۵G شامل تراشه، متریال، الگوریتم، آنتن‌، خنک‌کنندگی و … سرمایه‌گذاری کرده است. نتیجه این سرمایه‌گذاری ۲۰ درصد از کل پنتن‌های ضروری استاندارد ۵G با بیش از ۲۱ هزار مشارکت بوده است.

تراشه Kirin 990 هواوی به اتصال ۵G مجهز بوده و گوشی‌های میت ۳۰ و سری پی ۴۰ این شرکت از این فناوری بهره‌مند هستند. این شرکت همچنین افتخاراتی از جمله اولین گوشی ۵G دوحالته (میت ۲۰ ایکس) را نیز در پرونده دارد.

نقد و بررسی ها

0.0 از 5
0
0
0
0
0
دیدگاه جدید

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین نفری باشید که دیدگاهی را ارسال می کنید برای “پاورپوینت”بازاریابی به سبک هواوی با رویکرد سرمایه گذاری درتحقیق و توسعه وپیشرفت دربازار پیچیده امروز””

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اطلاعات فروشنده

پاورپوینت”بازاریابی به سبک هواوی با رویکرد سرمایه گذاری درتحقیق و توسعه وپیشرفت دربازار پیچیده امروز”
پاورپوینت”بازاریابی به سبک هواوی با رویکرد سرمایه گذاری درتحقیق و توسعه وپیشرفت دربازار پیچیده امروز”

۳۸,۰۰۰ تومان

37 بازدید   - خرید موفق
افزودن به علاقه مندی هاAdded to wishlistRemoved from wishlist 0

این محصول با شناسه انحصاری 70256 نزد سامانه فروش فایل فاپول و به شماره مجوز 4032 نشر بر خط، نزد وزارت ارشاد به ثبت رسیده است. کپی برداری و بازنشر این اثر به هر نحو، منجر به شکایت رسمی فاپول و پیگرد قانونی خواهد شد.

پیشنهاد ویژه فاپول

فاپول
بازیابی رمز