کاراموزی word در 37 صفحه با عنوان کاراموزی تونل و سازه رشته مهندسی معدن ،عمران و سایر رشته های مهندسی
مقدمه
فصل اول : آشنايي کلي با مکان کارآموزي
1 تاريخچه سازمان
- تاریخچه تونل سازی و سازههای زیر زمینی
تشكيل وزارت راه
3 نمودار سازماني و تشکيلاتي
موقعيت رشته کارآموز در واحد صنعتي با بررسي جزئيات سازماني رشته کارآموز در واحد صنعتي
ویژگی های فضاهای زیرزمینی و نمونه های بارز آنها
ويژگي هاي اساسيNATM
اصول کليNATM
روش اجرايNATM
روش ترانشه باز
روش اتريشي
روش ماشين حفار
خطرات پنهان در تونل سازي
ابزار دقیق و رفتارسنجی
استفاده از نور طبيعی
اندازه گیری میزان شدت روشنایی
روش الگویی IESNA
امور جاري در دست اقدام
هدف اصليNATM ايجاد يک قوس نيمه صلب خارجي بلافاصله پس از حفاري با وسايل نگهداري از قبيل شاتکريت، کوه پيچ و غيره مي باشد. اين امر موجب تنظيم تنش در محدوده اطراف تونل گرديده از سست شدگي مخرب جلوگيري به عمل مي آورد و اين همان چيزي است کهNATM را از روش هاي تونلزني محافظه کارانه تميز مي دهد. زيرا اصولا در شيوه هاي سنتي تونلسازي، بار سنگ مي بايست تماما بوسيله تجهيزات نگهداري تحمل شود که اين کار نيز مستلزم صرف هزينه هاي زياد مي باشد.
روش ترانشه باز
براي احداث تونل با اين روش ابتدا بررسي و آزمايش هاي ژئوتكنيكي جهت تشخيص لايه هاي زمين و مقاومت خاك در مسير حفر تونل انجام مي گيرد. پس از خاكبرداري و گود نمودن تونل اقدام به تسطيح كف گود نموده و آن را با قالب لغزنده قالب بندي آرماتوربندي و سپس بتن ريزي مي كنند
تونل يكي از گزينههاي حتمي در احداث راههاي استاندارد كوهستاني ، ساخت مسيرهاي مترو ، تعداد زيادي از پروژههاي آبي - عمراني (گالري سدها ، تونلهاي انتقال آب و موارد مشابه) ، معادن و ... ميباشد . به همين خاطر و به سبب جايگاه مهم اين صنعت در رشته مهندسي عمران كلياتي از صنعت تونلسازي در اين مختصر ارائه گشته است . در اين مقاله اطلاعاتي كلي ، در زمينه احداث تونل ، با تمركز بيشتر بر روي تونلهاي حمل و نقل ارائه گشته و فنون حفر تونل در انواع زمينها (سست و ريزشي - خاكي و نرم - سنگي) و ماشين آلات مورد استفاده در هر مورد به اختصار معرفي شده است ...
دیدگاه خود را ثبت کنید