کارآفرینی ورزش تا حد زیادی در ورزش حرفهای رخ میدهد که روی سرمایهگذاریهای کارآفرینی اجتماعی تاثیر میگذارد. ورزشهای حرفهای به چهار گروه اصلی خدماترسانی میکنند: «طرفداران بر اساس میزان حضور، بینندگان تلویزیونی و خرید کالاهای تیم؛ تلویزیون و سایر رسانهها، ادغام دستیابی حق گسترش منحصربهفرد، دولت و سایر سرمایهگذاریهای خصوصی در ساخت امکانات ورزشی، حمایتهای مالی یا خرید کامل تیم توسط شرکتها و حتی دولتها».
لیگهای ورزشی حرفهای کسبوکارهای خصوصی هستند که برای سرگرمی ارائهشده، از مصرفکنندگان هزینه دریافت میکنند؛ شیوه نوآورانهای که این سازمانها میتوانند از راه آن سود کلی و سهم بازار را افزایش دهند.
هم لیگهای ورزشی حرفهای و هم آماتور کارآفرین هستند. در حقیقت، طبیعت ورزش به این معناست که کاملا در جامعه هم آمیخته شده است. علاوهبر انگیزههای سودآور برای کارآفرینی در ورزش، مدیران شرکتهای مرتبط با ورزش با کنترل قدرت ورزش بهمنظور دستیابی به اهداف عموم و اجتماع هم میتوانند عملکرد اقتصادیشان را افزایش دهند.
دیدگاه خود را ثبت کنید