دانلود پاورپوینت رویکردی به نگهداری پیش اقدام / هوشمندانه با فرمت ppt و قابل ویرایش ۶۳ اسلاید
قسمتی از متن پاورپوینت رویکردی به نگهداری پیش اقدام / هوشمندانه
موضوعات مورد بحث
•تعریف نگهداری وتعمیرMaintenance
•انتظارات روبه رشدازامورنگهداری وتعمیردردوره های زمانی مختلف
•انواع استراتژی نگهداری وتعمیر
•1-تعمیرواکنشی / اضطراری(بعدازخرابی)Reactive / Emergency Maintenance – EM (Run to Fail)
•-ویژگیها
•2-تعمیراصلاحی Corrective Maintenance - CM
3-تعمیرازکارافتادگیBreak-down Maintenance-BM
•4-نگهداری وتعمیرپیشگیرانه Preventive Maintenance –PM (Time / Interval – based Maintenance)
•-ویژگیها
•5-نگهداری وتعمیرپیش بینانه/مبتنی بروضعیت Predictive / Condition-based Maintenance – PdM / CBM
•ویژگیها
6-نگهداری وتعمیرپیش اقدامانهProactive Maintenance - PrM
•- تعریف
•- تاریخچه
•- جوهره پیش اقدام عمل نمودن درنگهداری وتعمیر
•برخی ازروشهای اعمال نگهداری پیش بینانه:
•الف- تحلیل قطعه ازکارافتاده(FPA)
•ب- تحلیل علت ریشه ای خرابی(RCFA)
•ج- کاوش عمر(Age Exploration)
•- ویژگیها
- مثالی جهت مقایسه استراتژیهای پیشگیرانه،پیش بینانه وپیش اقدامانه
•7- نگهداری قابلیت اطمینان محورReliability – Centered Maintenance - RCM
نگهداری وتعمیر(Maintenance)
کلیه فعالیتهایی که باهدف نگهداشتن ماشین آلات درسطح مشخصی ازکارآیی ویابازگرداندن به آن سطح،صورت می پذیرند،نگهداری وتعمیر نامیده می شوند.
انتظارات روبه رشد ازامور نگهداری وتعمیر در دوره های زمانی مختلف
بطور کلی انتظارات از امور نگهداری وتعمیردر دوره های زمانی مختلف به شرح ذیل تغییر نموده ولذا به تبع آن اهداف واستراتژیهای نگهداری وتعمیر نیز تغییر نموده اند.
انواع استراتژی نگهداری وتعمیر
بطور کلی هفت استراتژی عمده جهت انجام نگهداری وتعمیر وجود دارد که عبارتند از:
1- تعمیر اضطراری (Emergency Maintenance)
2- تعمیر از کارافتادگی (Break – down Maintenance)
3- تعمیر اصلاحی(Corrective Maintenance)
4- نگهداری وتعمیر پیشگیرانه (Preventive Maintenance)
5- نگهداری وتعمیر پیشبینانه / مبتنی بروضعیت (Predictive / Condition-Based Maintenance)
6- نگهداری وتعمیر پیش اقدامانه (Proactive Maintenance)
7- نگهداری وتعمیر قابلیت اطمینان محور (RCM- Reliability-Centered Maintenance)
1- تعمیر واکنشی /اضطراری (بعد ازخرابی)(Reactive/Emergency Maintenance-EM)
(Run to Fail)
nدر این روش،فعالیتهای تعمیراتی صرفا بعد از وقوع خرابیها صورت گرفته وهیچگونه آمادگی قبلی در مورد رویارویی با آنها وجود ندارد،تجارب کسب شده واقدامات انجام یافته،مورد ثبت وضبط وتحلیل قرار نمی گیرند.(عدم وجود مدیریت دانش Knowledge Management درمجموعه).
ویژگیها:
nانجام تعمیرات بصورت اضطراری وبعد از وقوع خرابی
nپایین بودن کیفیت انجام تعمیرات به علت وجود فوریت درکار
nشرایط کاری پرازتنش واضطراب جهت پرسنل تعمیرات(Panic Management)
nضایع شدن محصول نیمه ساخته ومواد درحین فرآیند
nافزایش زمان تعمیرات به علت مشاهده خرابیهای فرعی
nعدم برنامه ریزی دقیق تولید به علت بروز مشکلات کمی وکیفی
نیاز به گروه تعمیراتی قوی وآماده به کار
nنا متعادل بودن بارکاری پرسنل تعمیرات
nتشکیل انباری از قطعات یدکی
nعدم توجه به ثبت وضبط وتحلیل اطلاعات(مدیریت دانش)
nنیاز به ماشین آلات ذخیره وجایگزین
nبالا بودن احتمال وقوع خرابیهای ثانویه
nبالا بودن ریسک ایمنی
nتحمیل هزینه های بالا(هزینه تعمیرات وهزینه عدم تولید(Opportunity Cost))
افزایش هزینه فعالیتهای خارج از وقت اداری
nعدم نیاز به سرمایه گذاری جهت اجرای نگهداری پیشگیرانه وپیشبینانه
دیدگاه خود را ثبت کنید