توضیحات محصول
بازاریابی ورزشی
بازاریابی ورزشی دربرگیرندهٔ تمام فعالیتهائی است که برای ارضاء نیازها و خواستههای تماشاچیان ورزشی طراحی شدهاند.علم بازاریابی ورزشی، همانند خود بازاریابی از علوم دیگری چون علم اقتصاد، جامعهشناسی، روانشناسی، ارتباطات و حقوق مدد میجوید.
البته باید بین بازاریابی ورزشی و بازاریابی از طریق ورزش تمایز قائل شد. بازاریابی ورزشی، هنگامی روی میدهد که سازمانی ورزشی درصدد ترویج محصولات و خدماتش باشد، مثل یک باشگاه فوتبال که برای فروش بلیت مسابقهٔ مربوط به تیمش در روزنامه آگهی میدهد. اما بازاریابی از طریق ورزش، زمانی است که سازمانی غیرورزشی، درصدد بهرهگیری از ورزش، بهعنوان ابزار فروش محصولاتش باشد، مثل یک شرکت تولیدکنندهٔ نوشابه که نام تجاری محصولاتش را طی یک رویداد ورزشی تبلیغ میکند.
ورزش بهعنوان صنعت، امروز مفهومی آشنا در کشورهای پیشرفتهٔ صنعتی دارد؛ رابرت میرز، مدیر شرکت ریبوک (Reebok) میگوید: ما چندین سال است به این باور رسیدهایم که امروزه بازار در اختیار انواع ورزشها، مد و موسیقی است.
در آمریکا صنعت ورزش، یازدهمین گروه صنعتی بزرگ را تشکیل میدهد و مردم سالانه ۲۱۳ تا ۳۵۰ بیلیون دلار، صرف خرید کالاها و خدمات ورزشی میکنند.
...
بیشتر
دیدگاه خود را ثبت کنید