فهرست مطالب
مقدمه
اجزای سازنده ی برنامه ی آموزش انفرادی برای همه ی دانش آموزان
چه کسی نیازمند IEPاست
چگونگی ارایه خدمات
روال ارجاع و ارزیابی
نوشتن IEP
حقوق قانونی شما
محاسن برنامه آموزش انفرادی
معایب برنامه آموزش انفرادی
بخشی از متن
مقدمه
هدف اولیه قانون های آموزش ویژه که طی دو دهه گذشته تصویب شده اند الزام معلمان در توجه به نیاز های فردی دانش آموزان بوده است. برنامه آموزش انفرادی IEP مهمترین جنبه ی این توجه است.
هر کودک در مدرسه دولتی آموزش و پرورش برنامه آموزش فردی، آموزش های ویژه و خدمات مرتبط با برنامه آموزش انفرادی را دریافت می کند. هر برنامه آموزش فردی باید برای یک دانش آموز طراحی شده و باید یک سند واقعا فردی باشد. برای معلمان، والدین، مدیران مدارس، پرسنل خدمات و دانش آموزان فرصتی را ایجاد می کند که برای بهبود نتایج آموزشی برای کودکان معلول با هم کار کنند . برنامه آموزش فردی سنگ بنای آموزش با کیفیت برای هر کودک معلول است.
برای ایجاد یک IEP، والدین، معلمان، دیگر کارکنان موثر مدرسه و اغلب دانش آموز باید گرد هم آیند و به دقت نیازهای منحصر به فرد دانش آموز را بیابند. این افراد باید سرشار از دانش، تجربه و تعهد برای طراحی یک برنامه آموزشی باشند که کمک خواهد کرد که دانش آموز درگیر شود، و در برنامه درسی پیشرفت کند.به طور کلیIEP راهنمای تحویل پشتیبانی آموزش و پرورش ویژه و خدمات برای دانش آموزان معلول است.
برنامه آموزش انفرادی از نظر قالب بندی و جزییات و همچنین در یک ناحیه ی مدرسه ای تا ناحیه ای دیگر بسیار متفاوت است.
و ...
دیدگاه خود را ثبت کنید