امروزه بسته بندی کالاهای صادراتی نقش ویژه ای را دربازاریابی ایفاء می نماید و درحقیقت مکمل تبلیغات بوده و«از ابزارهای اصلی بازاریابی، تبلیغات است که بستهبندی به عنوان حلقه تکمیل کننده زنجیر آن، یعنی تبلیغات تلویزیونی و مطبوعاتی عمل میکند بر اساس بررسیهای به عمل آمده اهمیت هزینه کردن در بستهبندی از تبلیغات بیشتر است زیرا تأثیر زمانی بیشتری دارد. تبلیغات تلویزیونی و مطبوعاتی حدود هشت هفته برد خواهند داشت درحالی که انواع بستهبندیها، بدلیل حضور بیشترشان در محیط زیست مصرف کننده تا پنج سال مؤثر خواهند بود.» ودرنگاه مصرف کنندگان نیز یکی از عوامل تاثیرگذار می باشد.زیراکه«نقش بستهبندی به عنوان یکی از ابزارهای مهم ارزیابی، سالهاست که آشکار شده است و شرکتهای مختلف و همچنین دولتها، برای افزایش توان رقابت خود در بازارهای بین المللی به آن توجه بسیار نمودهاند.»ازمنظر صاحب نظران اقتصادی و بازار یابی« بستهبندی چهره کالاست زیرا خریدار از طریق بستهبندی محصول را شناسائی میکند، پیام تولید کننده را به خریدار میرساند و بین آنها ارتباط برقرار کرده و اطلاع رسانی میکند.به بیان ساده تربستهبندی به محصول شخصیت میدهد».
دیدگاه خود را ثبت کنید