پروژه پایانی کارشناسی رشته مکانیک، خودرو و برق با عنوان: سیستم تعلیق خودرو

۱۷,۰۰۰ تومان

8 بازدید   - خرید موفق
افزودن به علاقه مندی هاAdded to wishlistRemoved from wishlist 0
خرید محصول توسط کلیه کارت های شتاب امکان پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود محصول در اختیار شما قرار خواهد گرفت. همچنین یک نسخه از فایل خریداری شده به ایمیل شما ارسال خواهد شد.
پشتیبانی این محصول به صورت مادام العمر بر عهده ناشر می باشد. چنانچه بعد از خرید نیاز به راهنمایی و یا مشکلی در خصوص فایل داشتید از طریق ارسال تیکت در فروشگاه ناشر، مراتب را ارسال فرمایید.

دانود پروژه پایانی کارشناسی رشته مکانیک /خودرو/برق/ با عنوان:سیستم تعلیق خودرو

فهرست مطالب

عنوان                                                                                                                    صفحه

چکیده  1

فصل اول: سیستم تعلیق خودرو

1-1-مقدمه      3

1-2-فلسفه ی سیستم تعلیق خودرو       4

1-3-تاریخچه سستم تعلیق       5

1-4-هدف سیستم تعلیق 5

1-5-دسته بندی سیستم تعلیق    9

1-5-1-سیستم تعلیق محور صلب         9

1-5-2-سیستم تعلیق میل‌لنگ نیمه صلب 10

1-5-3-سیستم‌های تعلیق مستقل 11

1-5-4-سیستم تعلیق دو جناغی  12

1-5-5-سیستم تعلیق مکفرسون  13

1-5-6-سیستم تعلیق بازوی پشتی محور عقب    14

1-5-7-سیستم تعلیق شبه بازوی پشتی برای محور عقب   15

1-5-8-سیستم تعلیق چند عضوی         16

1-6- اجزای سیستم تعلیق خودرو         17

1-6-1-شاسي : 17

1-6-2-فنر (‌ Spring ) :         18

1-6-3-کمک فنر ( Shock Absorber يا Damper ) :         18

1-6-4-بوشها (‌ Bushes ) :     19

1-6-5-طَبَق (‌ Control Arm ) :        20

1-6-6-سيبک (‌ Ball Joint ) :  20

1-6-7-ميل تعادل (‌ Stabilizer ، Sway Bar ، Anti Roll Bar) :       21

1-6-8-Strut  :         22

1-6-9-Braces Strut :         22

1-6-10- Camber :   23

1-6-11-Sprung & Unsprung Weight :   23

1-7-انواع سيستم های تعليق :    24

1-7-1- Solid Beam Axleيا Live Axle  :    24

1-7-2- Swing Axle  :         26

1-7-3-Trailing Arm Suspension و Semi Trailing Arm Suspension :         26

1-7-4-: Twist Beam ( Torsion Beam )   27

1-7-5-McPherson :          28

1-7-6-Double Wishbones يا A-Arm :    29

1-7-7-Multi-Link Suspension :   29

1-6-وظایف سیستم تعلیق در خودرو ها 31

فصل دوم: فنر ها و چرخها در سیستم تعلیق خودرو

2-1-لزوم استفاده از کمک فنر یا ارتعاش گیر     33

2-2-اساس کار کمک فنر:        33

2-3- انواع سامانه چهار چرخ محـرِک    34

2-3-1-  Part Time 4WD    34

2-3-2-Full Time 4WD       34

2-3-3-Full Time symmetric AWD         35

2-3-4-Automatic Asymmetric AWD    35

2-4-انواع فنرها 36

2-4-1- فنر مارپيچ ( Coil Spring ) :   36

2-4-2-فنر تخت ( Leaf Spring ) :    37

2-4-3-ميله پيچشی ( Torson Bar ) : 39

2-4-4- فنر هوايی ( Air Spring ) :    40

2-4-5- فنر لاستيکی ( Rubber Spring ) :    40

2-5- نقش تايرها در سيستم تعليق :       41

2-6-سيکل فشرده شدن ( Compression Cycle ) :    43

2-7-سيکل باز شدن ( Extension Cycle يا Rebound ) :     44

2-8-کمک فنر  45

2-9-کمک فنر چه وظیفه ای دارد؟        45

2-10-انواع کمک فنر    46

2-10-1-کمک فنر روغنی هیدرولیکی: Hydraulic Shock Absorber 46

2-10-2-کمک فنر تلسکوپی:Telescopic Shock Absorber  47

2-10-3-کمک فنر هیدرو استاتیکی:Hydrostatic Shock Absorber  47

2-10-4-کمک فنر بادی:Air Shock Absorber         47

2-10-5-کمک فنرهای قابل تنظیم: Adjustable Shock Absorber    48

2-10-6- کمک فنر اهرمی: Lever Shock Absorber 48

2-11-بالانس چرخ و اهمیت آن 48

2-12-مشکلات بالانس چرخ ها 49

2-13-چک بالانس چرخ          49

2-14-دستگاه بالانس چرخ       50

2-15-تکنیک های بالانس چرخ  51

2-18-افزایش مصرف سوخت   52

2-18-شتاب گیری و ترمزگیری ضعیف تر و کاهش پایداری در پیچ ها     53

2-18-کاهش عمر مفید قطعات خودرو   53

فصل سوم: جمع بندی ونتیجه گیری

3-1-سیستم های تعلیق ویژه      56

3-2-آینده سیستم های تعلیق     59

3-3-نتیجه گیری :        61

منابع:    63

جدول اشکال

عنوان                                                                                                                   صفحه

شکل1-1 سیستم تعلیق محور صلب       9

شکل1-2-سیستم تعلیق میل لنگ نیمه صلب       10

شکل 1-3-سیستم تعلیق دوجناغی         12

شکل 1-4-سیستم تعلیق مکفرسون        13

شکل 1-5- سیستم بازوی پشتی محور عقب       14

شکل 1-6-سیستم تعلیق شبه بازوی پشتی برای محور عقب         15

شکل 1-7-سیستم تعلیق چندعضوی       16

شکل2-1-کمک فنر      45

شکل2-2-کمک فنر روغتی هیدرولیکی   46

 

 

چکیده

يک جاده هر چقدر هم صاف و مسطح باشد ، محل مناسبی برای به حرکت در آوردن ۱ يا چند تن فلز با سرعت بالا ،‌ نيست . پس به سيستمی نياز است که توانايی کاهش ضربات ، تکانها و لرزشهای ناشی از شرايط جاده را داشته باشد . علاوه بر اين ، يک خودرو بايد در مقابل تغيير مقدار بار وارده و تغيير نقطه ثقل ، انعطاف پذير بوده و توانايی مواجه با آنها را داشته باشد ، بطور مثال در شکل زير تغيير نقطه ثقل يک خودرو را در در نقاط مختلف يک پيچ ملاحظه می کنيد ، که در صورت نبود سيستمی برای تغيير وضعيت تعادل ، خودرو در ابتدای پيچ از مسير منحرف شده و يا واژگون می گردد.  موارد بالا را می توان فلسفه اصلی وجود سيستم تعليق دانست ، اما سيستم تعليق علاوه بر دفع ضربات و جلوگيری از انحراف و چپ شدن خودرو تواناييهای ديگری نظير ؛ نگهداری ميزان تنظيم چرخها در حالت صحيح ، نگهداشتن ارتفاع خودرو در ميزان ثابت ، پشتيبانی از وزن خودرو و تنظيم نحوه پخش آن ، نگهداشتن تايرها در تماس با جاده و … را نيز دارا است .

کلمات کلیدی:خودرو،سیستم تعلیق،چرخ،تایر،نقطه ثقل.

شامل فایل wordو pdf

تعداد صفحات:91

 

نقد و بررسی ها

0.0 از 5
0
0
0
0
0
دیدگاه جدید

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین نفری باشید که دیدگاهی را ارسال می کنید برای “پروژه پایانی کارشناسی رشته مکانیک، خودرو و برق با عنوان: سیستم تعلیق خودرو”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اطلاعات فروشنده

Added to wishlistRemoved from wishlist 2

گزارش کارآموزی حسابداری

ناشر سفایل
۵,۲۰۰ تومان
Added to wishlistRemoved from wishlist 1
Added to wishlistRemoved from wishlist 2
Added to wishlistRemoved from wishlist 2
پروژه پایانی کارشناسی رشته مکانیک، خودرو و برق با عنوان: سیستم تعلیق خودرو
پروژه پایانی کارشناسی رشته مکانیک، خودرو و برق با عنوان: سیستم تعلیق خودرو

۱۷,۰۰۰ تومان

8 بازدید   - خرید موفق
افزودن به علاقه مندی هاAdded to wishlistRemoved from wishlist 0

این محصول با شناسه انحصاری 30737 نزد سامانه فروش فایل فاپول و به شماره مجوز 4032 نشر بر خط، نزد وزارت ارشاد به ثبت رسیده است. کپی برداری و بازنشر این اثر به هر نحو، منجر به شکایت رسمی فاپول و پیگرد قانونی خواهد شد.

پیشنهاد ویژه فاپول

فاپول
بازیابی رمز