توضیحات محصول
پکیج کامل مبانی نظری +پرسشنامه تفکیکی7صفحه+ پیشینه تحقیق داخلی و خارجی+منابع و رفرنس و پاورقی
تعداد: 56 صفحه word
فهرست مطالب و خلاصه ای از متن مبانی نظری متن
چکیده
طرح تحقیق
1-1. مقدمه
1-2. بیان مسئله
1-3. ضرورت انجام تحقیق
1-4. هدف اصلی پژوهش
1-4-1. اهداف ویژه
1-5- فرضیات تحقیق
1-6. تعریف مفاهیم و واژگان اختصاصی
ادبیات و پیشینه تحقیق
2- 1 - مقدمه :
2-2- تغييرات بوجود آمده در پايان دهه 1980
2-3- طبقه بندي عوامل بازدارنده
2-4- نظريه ها و مدل ها
2-4-1.مدل اجتماعي – رواني
2-4-2-يك مدل در مورد عدم استفاده از خدمات عمومي اوقات فراغت و مشارکت ورزشی
-4-3- مدل تصميم گيري
2-4-4- مدلي بر اساس رابطه ارجحيت – مشاركت
2-5- عوامل بازدارنده فردي
2-6- عوامل بازدارنده بين فردي
2-7- عوامل بازدارنده ساختاري
2-8- مدل سلسله مراتبي عوامل بازدارنده اوقات فراغت و مشارکت ورزشی
2-8-1- عوامل بازدارنده فردي
2-8-2- عوامل بازدارنده بين فردي
2-8- 3- عوامل بازدارنده ساختاري
2-9- عوامل بازدارنده از مشاركت به عنوان مراحل يك مدل سلسله مراتبي
2-10- نظريه غلبه بر عوامل بازدارنده
2-10- 1- قضيه غلبه بر عوامل بازدارنده
2-10- 2- غلبه و گزارش عوامل بازدارنده
2-11- تاثير متقابل انواع مختلف عوامل بازدارنده
2-12- قضيه توازن
2-13- فراتر از شركت در اوقات فراغت و مشارکت ورزشی
2-14-پيشينه تحقيق
2-14-1-تحقيقات انجام شده در ايران
2-14-2-تحقيقات انجام شده در خارج از کشور
2-15. جمع بندی پیشینه تحقیق
بخش اول- مبانی نظری تحقیق
هدف از تحقيق و بررسي عوامل بازدارنده اوقات فراغت و مشارکت ورزشی عبارتست از مطالعه عواملي كه محققان آنها را معرفي كرده و يا افراد آن را درك و يا تجزيه مي نمايند . اين عوامل موجب مي شود كه فرد در انتخاب فعاليتهاي مختلف ارجحيت قائل شود و يا موجب مشاركت در فعاليتهاي اوقات فراغت و مشارکت ورزشی و مشارکت ورزشی و لذت بردن از آنها شده و يا برعكس موجب جلوگيري فرد از شركت دراينگونه فعاليتها گردد (جكسون 2000 ص 32 و 68-62)
تغييرات بوجود آمده در پايان دهه 1980
در پايان دهه 1980 تغييرات مهمي ايجاد شد و روشهاي تحقيق در پايان اين دهه با روش هاي تحقيق در دهه 1990 با هم تلفيق شد . ابتدا محققان با نگاهي آگاهانه و دقيق به فرضيه هاي قبلي ، آنها را مورد توجه قرار دادند و سعي كردند تا اشتباهات فرضيه هاي قبلي را نشان داده و مفاهيم جديدي را ارائه دهند .
طبقه بندي عوامل بازدارنده
طبقه بندي عوامل بازدارنده موجب فهم بيشتر اين عوامل گرديد . بنابراين ، به عنوان نمونه در بعضي از تحقيقات ، طبقه بندي از افراد ارائه شده است كه در آن بعضي از افراد تمايل به شركت در فعاليتها را دارند ولي به دليل وجود موانع و عوامل بازدارنده قادر به شركت نيستند...
- نظريه ها و مدل ها
طبقه بندي عوامل بازدارنده يا افراد از نظر سازمان دهي و درك و فهم مراحل اثر عوامل بازدارنده بر مشاركت محدوديتهايي دارد و نمي تواند نحوه اتفاقاتي كه اين عوامل منجر مي شوند را مشخص كند .
مدل تصميم گيري
مدل ديگري كه از نظر مفهومي با مدل قبل شباهت داشت اما به صورت كاملا متفاوتي ارائه شد ، مدلي بود كه توسط جكسون و سيرل (1985) بوجود آمد و شامل يك قالب تصميم گيري بود .
مدلي بر اساس رابطه ارجحيت – مشاركت
گرچه هيچيك از اين مدلها جايگزين خوبي به عنوان چارچوبي براي تحقيق نيستند ، اما به هر حال تصوير خوبي براي بررسي عناصر بازدارنده و مفهوم غلبه بر عوامل بازدارنده و استراتژيهاي مختلف براي مطالعه به دست مي دهد
سلسله مراتبي از امتيازات اجتماعي
طبقه اجتماعي احتمالا تاثير بسيار قوي تري بر مشاركت يا عدم مشاركت در فعاليتهاي اوقات فراغت و مشارکت ورزشی در مقايسه با تجزيه و تحليل پراكندگي اقتصادي – اجتماعي در فعاليتهاي تفريحي دارد .
عوامل بازدارنده فردي
عوامل بازدارنده فردي ، عواملي هستند كه با حالات رواني فرد سرد و كار دارند و بر ارجحيت اوقات فراغت و مشارکت ورزشی او تاثير مي گذارد ولي در رابطه بين ارجحيت و مشاركت مداخله نمي كنند.
غلبه و گزارش عوامل بازدارنده
« پراكندگي كه در رابطه با عوامل بازدارنده گزارش شده ، مي تواند نه تنها به عنوان پراكندگي در تجربه عوامل بازدارنده بلكه به عنوان پراكندگي در موفقيت در غلبه بر اين عوامل در نظر گرفته شوند » (جكسون ، كرافورد و گادبي 1993) .
- قضيه توازن
مقدمات و نتايج مراحل غلبه ،هر دو به قدرت عوامل بازدارنده و تاثير متقابل آنها بر يكديگر ، و انگيزه هاي مورد نياز براي مشاركت بستگي دارد (جكسون ، كرافورد و گادبي 1993) .احتمالا اين مهمترين قضيه اي است كه از طرف جكسون و همكارانش (1993) مطرح شده است
تداوم عمل عوامل بازدارنده
تحقيقات اكثرا در مورد عوامل بازدارنده اي كه باعث مي شود افراد در فعاليتها شركت نكنند ،تكيه دارد ولي واقعيت اين است كه گاهي فرد در فعاليتها شركت مي كند اما بعضي از عوامل بازدارنده بر بعضي از جوانب مشاركت او تاثير مي گذارند . اين جوانب عبارتند از : دفعات تكرار مشاركت در فعاليت ، سطح تخصصي كردن فعاليت ، سطح آگاهي درگير شده در فعاليت ، و حتي تعريف او از موقعيت .
پيشينه تحقيق
در اين قسمت به بررسي تحقيقاتي كه در زمينه عوامل بازدارنده اوقات فراغت و مشارکت ورزشی در ايران و ساير كشورهاي جهان صورت گرفته است ، پرداخته مي شود . تفاوت اين دو بخش از تحقيقات ،در شكل انجام آن مي باشد..
...
بیشتر
دیدگاه خود را ثبت کنید