برونشور مدیریت مسائل مربوط به سلامت روان
ارتباطات کلامی در برابر غیرکلامی
ما فراتر از کلمات به برقراری ارتباط میپردازیم؛ ما با زبان بدن خودمان با افراد تعامل میکنیم. نحوهی نشستن، حالتی که به خودمان میگیریم، روش صحبت کردن، مقدار تماس چشمی، همگی روشهای تعامل غیرکلامی هستند که روی پیامهای حاصل از کلمات ارسالی تأثیر دارند.
مدیرانی که با احساسات منفی در محیط کار به تعامل میپردازند، از چگونگی ارتباط کلامی و غیرکلانی، آگاه هستند. آنها به پیامهای کلامی و غیرکلامی دیگران هم حساس هستند. مدیران حساس، میتوانند فراتر از کلمات به بررسی معنای کاملتر مطالب بیان شده از طریق مشاهدهی ارتباط غیرکلامی بپردازند.
تبادل کلامی پیام از طریق کلمات مورد استفاده صورت میگیرد. البته بخش مهمی از ارتباطات ما همان پیام کلامی است ولی روش تعامل غیرکلامی هم به همان اندازه اهمیت دارد و گاهی اوقات مهمتر است.
ارتباط غیر کلامی شامل موارد زیر است:
دیدگاه خود را ثبت کنید